Wat vinden jouw ouders en familie van je hobby?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn ouders vinden vuurwerk wel leuk, maar hebben er zelf niet bijster veel mee. Voor mijn vader koop ik wel elk jaar een meter pakket, en daar kan hij altijd wel van genieten.

Meestal zitten ze heel de avond binnen, maar om 12 uur staan ze altijd wel even buiten om mee te genieten van alle mooie bakkies.

Mijn vrouw vindt het allemaal wel prima. We leggen met een paar vrienden flink in om heel de avond te kunnen stoken:). Ze staat er regelmatig bij, maar is ook vaak binnen te vinden bij vriendinnen.

De enige momenten dat ik binnen ben op deze avond is om nieuwe voorraad op te halen voor buiten😅

Al met al een super gezellige avond, waar een vuurton tevens niet kan ontbreken. Scheelt weer een hoop opruimen de volgende dag.

Geen freaks in de familie helaas. Mijn broer verklaarde me voor gek toen ik vertelde 2 karton Cairo te willen aanschaffen, en mijn moeder is nogal ongerust als het vuurwerk eenmaal is afgehaald. Alsof de boel spontaan de lucht in kan gaan:bonk::d

Ik ben altijd de vreemde eend geweest. Kameraden vinden vuurwerk wel mooi, maar veel verder dan 100euro komen ze niet. Ze verwachten daarintegen wel dat ik met een beste vracht aan kom zetten.(zou wel kijkgeld mogen vragen) M'n ouders waren er altijd op tegen maar de laatste jaren zijn ze merkbaar veranderd en je merkt dat ze toch wel een tikje trots zijn als ze zien hoeveel volk er uitloopt voor de 18:00uur show. Ook komt m'n vader in de loop van de avond vaker naar buiten en zegt hij iets in de richting van; "Doe nog eens effe een mooi potje" of "Heb je nog wat moois?". Het zit wel snor denk ik...

Ik ben altijd de vreemde eend geweest. Kameraden vinden vuurwerk wel mooi, maar veel verder dan 100euro komen ze niet. Ze verwachten daarintegen wel dat ik met een beste vracht aan kom zetten.(zou wel kijkgeld mogen vragen) M'n ouders waren er altijd op tegen maar de laatste jaren zijn ze merkbaar veranderd en je merkt dat ze toch wel een tikje trots zijn als ze zien hoeveel volk er uitloopt voor de 18:00uur show. Ook komt m'n vader in de loop van de avond vaker naar buiten en zegt hij iets in de richting van; "Doe nog eens effe een mooi potje" of "Heb je nog wat moois?". Het zit wel snor denk ik...
Heel herkenbaar dit. De familie gaat elke uur wel ff mee naar buiten of komen zelf met de vraag heb je nog wat moois.

Famillie en buurt vinden het prima, wordt al vanaf de vroege jaren 70 vuurwerk afgestoken op dezelfde plek. Ene jaar wat meer als de ander maar is altijd goed. Tegenwoordig blijven er buurtgenoten zelfs voor thuis (en wordt steeds meer gewaardeerd en zelfs met gezang) wat ik weer raar vind als je de mediaberichten hoort en lees is het terreur en alleen maar overlast. Kan mij er totaal niet in vinden.
Dit jaar weer wat leuks neerzetten om 00:00

Komt goed!

Laatst bewerkt:
De meeste vinden het zonde van het geld. ''Daar kun je ook van op vakantie'' zeggen ze dan. Verder laten ze me wel mijn gang gaan en maken ze zelfs wat geld over omdat ze er zelf ook van genieten. :)

Ze vinden het zonde van het geld en ik geef ze gelijk ook (verhouding geld/plezier).
Maar zonder vuurwerk het nieuwe jaar vieren is helemaal niks aan en geen optie.

Ze vinden het zonde van het geld en ik geef ze gelijk ook (verhouding geld/plezier).
Maar zonder vuurwerk het nieuwe jaar vieren is helemaal niks aan en geen optie.
Als je de verhouding neemt van het uitgegeven geld tegenover de stooksessie is het wel een hele dure hobby. De pret die eromheen zit van het lijstje maken, deals scoren, demo's bezoeken/bekijken, welke doos niet en welke wel, de twijfels, de ruggengraat die vanaf januari weer herstellen moet.

Als je de verhouding neemt van het uitgegeven geld tegenover de stooksessie is het wel een hele dure hobby. De pret die eromheen zit van het lijstje maken, deals scoren, demo's bezoeken/bekijken, welke doos niet en welke wel, de twijfels, de ruggengraat die vanaf januari weer herstellen moet.
Inderdaad! Als het echt om het stoken ging en er was verder niks geen lol omheen was het, het inderdaad niet waard. Maar de voorpret maakt het een hobby die gewoon altijd bezig is. Dan valt het allemaal wel mee als je het vergelijkt met andere hobby's.

Familie vindt het zonde van het geld. Hoor ik elk jaar weer. Ze vinden het wel mooi, maar de hoeveelheden vinden ze dan weer overdreven. Toch is het mijn familie die ervoor heeft gezorgd dat ik als klein kind al dol ben op vuurwerk, dus het is niet mijn schuld dat ik de traditie voortzet.

Familie en vrienden kennen mij niet anders, ik stond met mijn eerste ‘fop en scherts’ pakketje buiten toen ik 7 jaar oud was. Ben nu halverwege de veertig en stook nog onder jaar, de laatste 13 jaar ook met mijn zoon.
Zou mij geen jaarwisseling zonder Vuurwerk kunnen voorstellen.

Mijn directe omgeving zoals familie weten hoe ik in elkaar zit en heb wat dat betreft niks van ze te duchten.
Vrienden heb ik niet zo veel maar de mensen waar ik mee bevriend ben zijn ook freaks . 'Mochten er mensen in mijn omgeving komen die er wel wat op tegen hebben heb ik zoiets van je hoeft me niet te mogen. Ik maak mijn eigen keuzes en als ik wil schieten doe ik dat gewoon .

Familie weten het allemaal, mijn broertje is ook groot fan en zit hier ook regelmatig. Neeftje vind het ook altijd leuk. Mijn moeder en ooms en tantes vinden het zonde van het geld maar staan wel het hards te genieten van allemaal als we bezig zijn. Mijn vriendin vind het niks, maar vraagt wel elk jaar of ik die ene mooie pot ook weer ga halen (Cairo crackling vind ze geweldig, dus daar komt elk jaar minimaal een karton van). En de schoonouders en zwager vinden het ook erg mooi. Komen ook nog wel eens langs op de 31e om mee te genieten en af te steken.

Ja die beloftes van meebetalen, wie kent het niet. Ik antwoord al een tijdje niet meer op vragen hoeveel het kostte. Ik zeg altijd "genoeg".
Terugkomend op bericht uit oktober. Tussen 29 en 31 december ben ik zo vaak geapt dat het familielid als beloofd de helft wilde betalen, dat ik hem daadwerkelijk een tikkie heb gestuurd (van 1 cent).
Kreeg bericht terug dat er een paar honderd euro was overgemaakt.
Mooie actie!

Vd buurt 'wij betalen mee' nooit meer iets gehoord uiteraard.

Mijn vrouw vind vuurwerk niet zo,,
Tenminste dat zecht ze.
Maar ze laat me gelukkig mijn gang maar gaan.
Ieder jaar zecht zij het zelfde,
" zo veel vuurwerk??"
"Je kan ook overdrijven schat"
Ieder jaar leg ik haar hetzelfde uit,
het is een berg vuurwerk ,maar het is binnen 10 minuten weg,,
Dan komt de grote (,het is een geld kwestie) vraag.
Jeetje 10 minuten en zo veel centjes...

Ieder jaar om 00.00 uur staat uitgerekend zij te filmen en te juichen omdat zij het stiekem toch wel heel leuk vind!

En in het nieuwe jaar begint dit verhaal weer opnieuw🤣🤣.

Ach ik hou van haar en ze laat me lekker me gang gaan.
Ene oor in andere er uit! En op 31dec genieten we er toch samen van♥️

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan