Wat te doen na 02:00 op de bewuste dag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is afhankelijk van het weer denk ik.
De groep waarmee het dit jaar word gevierd zal na het afsteken van de laatste serieuze dingen wel krimpen,sommige duiken dan nog de stad in,en dan blijven we denk ik met een mannetje of 4 over.
Is het goed weer dan zal de vuur ton/korf nog wat verder worden opgestookt met afgeschoten producten,er zal een hapje en een drankje bij zijn,zowiezo de hele avond al,en afhankelijk van hoelang we wakker kunnen blijven,zal het nog lang gezellig zijn.
Daarna met taxi naar huis,videocamera bij pc zetten ,om dan na wat uurtjes slapen, de dag erop alles op de pc mikken en beginnen met het maken van een compilatie.
Waardoor het sfeertje van de dag er voor toch weer wat terug keert, bij het bekijken van de beelden 😎

Meestal zit ik dan in mijn eentje het forum af te struinen met een glaasje cava, lekker nagenieten. Dit jaar komen vrienden van mijn zoon het hier vieren. Ik kreeg gister een berichtje; ja Fabian komt ook maar pas om 02:00! Ik dacht echt ff hela hola kindercola, wordt het zo’n late party? Ik ben rijp voor de rollator denk ik

Kinderen naar bed brengen, drankje, hapje en nagenieten. Als het weer mooi is nog even buiten bij de vuurton maar anders relaxed op de bank. Hoef niet meer perse tot laat delen feestje te doen.

Is wel een beetje afhankelijk van het weer maar meestal tot een uurtje of 5:30 buiten met de buurmannen bij er vuurton. Lekker nagenieten!!

Hangt ervan af hoe ik me voel nadat al het kruit verschoten is, de straat schoongeveegd en het vuur van al het vuurwerkafval is uitgedoofd. Als er nog energie in me zit, even nakletsen met een hapje en drankje. Anders lekker plat haha

Hangt ervan af hoe ik me voel nadat al het kruit verschoten is, de straat schoongeveegd en het vuur van al het vuurwerkafval is uitgedoofd. Als er nog energie in me zit, even nakletsen met een hapje en drankje. Anders lekker plat haha

Edit: per ongeluk dubbel gepost, kan weg

Laatst bewerkt:
De potjes in de vuurton/grootste troep weg, dan eindelijk een biertje,ff nagenieten en dan naar binnen om de apjes op de telefoon eens te gaan lezen.

Even rustig buiten staan met een "groen sjekkie" en een flesje bier om de andrenaline wat te laten zakken. Nog even nagenieten van de knallen in de verte en dan lekker naar bed want er moet ook opgeruimd worden.

Meestal alle zooi vast ff bij elkaar vegen het vuur in. Erna naar huis en heerlijk in slaap vallen met de luchtwegen vol kruitdampen, met terwijl je in slaap valt een aantal knallen op de achtergrond nog van de harde kern onder de jeugd.

Sowieso nog even genieten van de vuurton. Tegen die tijd hebben we dan ook vast een biertje verdiend. En voor de rest nog wat klein spul stoken. Of nog wat grote jongens als we daar nog niet aan toegekomen zijn.

Ik rij na 02:00 zelf nog even een rondje op de fiets door de wijk heen, op zoek naar waar en wat er allemaal is afgestoken door onze vuurvrienden.

Vaak hoor en zie ik dan nog een aantal fanatiekelingen het laatste kleine spul wegstoken of bij de vuurkorf/ vuurton nog even gezellig zijn en restanten opbranden.

Ik vind het leuk om te doen en te zien hoe anderen de avond en nacht door zijn gegaan en om de nog smeulende resten en afgestoken producten op diverse plekken te zien.

Vervolgens rij ik op nieuwjaarsdag nog een rondje om her en der nog foto's te maken van de stookstraten.

Je kunt als liefhebber ook direct na oud en nieuw nog flink genieten van de zichtbare vreugde die anderen hebben ervaren 😁😁

Naar mijn ouders rijden. Onderweg een paar keer stoppen om naar de skyline van Rhenen, Veenendaal, Ede en Wageningen om naar het vuurwerk te kijken.
Bij mijn ouders een doosje met cat. 1,5 fonteinen afsteken voor de rust.
En dan naar binnen, mijn ouders de beste wensen wensen en een 5 tal oliebollen naar binnen werken. Glas champagne en 2 glazen passen gerust en dan douchen en mijn bed in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan