Wat steek je het liefst af?

wat ik het liefst afsteek

nou rotjes is anno 2009 de laaste keer geweest
dus gewoon sier en tja overdag ga ik wat filmpjes maken.
dus vooral in de avond stoken

Zelf steek ik het liefste knal en wat kleine matten af omdat mijn budget helemaal niet hoog (200-300 euro) is en ik toch de hele dag wil stoken. Persoonlijk vindt ik het ook te duur om in een halve minuut 50 euro weg te stoken. Ik koop daarom ook bijna alleen knal met een paar kleine budget potjes (5-10 euro). Die steek ik dan in de avond af omdat het dan niet zo druk is met vuurwerk :). Om 12 uur geniet ik vooral van andere mensen die om mij heen vuurwerk afsteken.

Hoor ik dat nou serieus te nemen? :p Zou best kunnen nadat het filmpje verscheen van een 12" kamuro shell (vanuit Eindhoven > youtube psvpyromaan) :bonk:

Het sarcasme droop er vanaf, maar even voor de duidelijkheid, nee natuurlijk was dat niet serieus :wink:

ik heb dat filmpje inderdaad gezien, een mooie shell, maar op een zeer gevaarlijke manier afgestoken. ik kan me herinneren dat ze gewoon rondom die buis stonden te roken terwijl iemand de lont aan het verlengen was :frusty:

Ik ga voor allebij.

Knal gebruik ik hoofdzakelijk een kleinbeetje voor overdag.
In de avond gaan er natuurlijk de nodige rollen doorheen,Met wat kleinere cakes etc.
En klokslag 00:00 gaat het hier natuurlijk helemaal los met veelal het mooiste wat er is in veelvoud qua consumentencakes.

het liefst beide :D maar als ik er 1 weg zou moeten doen is dat knal. ik merk ook wel dat ik elk jaar weer wat minder voor overdag haal en wat meer potten en zo :p

Eerst was ik helemaal van de knallen, maar ik vind dat nu niet zo leuk meer.
Dit jaar vooral sier dus. Nederlands vuurwerk knalt toch niet zo geweldig hard, dan is er toch niks aan.

Eerst was ik helemaal van de knallen, maar ik vind dat nu niet zo leuk meer.
Dit jaar vooral sier dus. Nederlands vuurwerk knalt toch niet zo geweldig hard, dan is er toch niks aan.

Als je de potten bedoeld, dan zou ik de silver salute even nemen. Salute en sier door elkaar? black surprise en space shooters, alle3 van wolf, en nog met korting erbij, zijn ze nog goedkoop ook :wink:

Als je de losse knallers bedoeld, je hebt helemaal gelijk:p

Siervuurwerk en knalvuurwerk heb ik altijd allebei, maar uiteindelijk vind ik het knalvuurwerk toch wel het leukst om af te steken. Lekker lui staan gooien en dan dreeeeeuuuuuun, echt geweldig. Als je potten afsteekt moet je iedere keer weer rennen om afstand te houden, en ze kosten zoveel geld, maar ze horen er zeker te weten bij. Al die fijne brandende deeltjes in de lucht, de sterren van de effecten en de vonken van het in de lucht schieten, en die knallen erbij, ik vind het ook allemaal prachtig.

Als ik kijk naar vuurwerkshows sier en knal kijk ik ook het liefst naar knalshows, dan heb ik het natuurlijk over mascletas en dergelijke. Groot siervuurwerk is schitterend, zulke grote langdurige mooie effecten, maar indien goed opgesteld kan een mascleta voor mij net zoveel emotie uitdrukken als klassieke muziek. Het is een kunst met geluid, zonder ritme maar wel een opbouw die bestaat uit verschillende delen en drops. De vlinders die steeds sneller achter elkaar afgaan, het steeds snellere gefluit erbij, het geeft een enorme spanning, een gevoel van wat gaat er gebeuren, we wachten in spanning af. Dan komt die keiharde finale en dan krijg ik een soortgelijk gevoel als dat ik een stuk speel op een piano en het net afrond door onopzettelijk best wel hard op de toetsen te slaan en wild te bewegen. De muziek is afgelopen en het is een applaus waard. Knalvuurwerk is geweldig, niet zomaar vetcool, ik houd ervan!

Laatst bewerkt:
Persoonlijk haal ik niet meer zoveel plezier uit knalvuurwerk. Ik steek dan ook bijna geen vuurwerk meer overdag af. Dit heeft mede te maken met mijn vrienden die geen freaks zijn en geen zin hebben om overdag vuurwerk af te steken. Ik heb dan ook niet zoveel zin om alleen te gaan staan knallen, daarnaast word ik er wat te oud voor vind ik zelf.

Siervuurwerk vind ik nog wel te gek natuurlijk, daar haal ik al mijn plezier uit. Een goede pot met knallen in de lucht (silver salute bijvoorbeeld) is er natuurlijk wel gewoon bij.

ik moet wel allebij hebben om de dag door te komen :P

ookal steek ik soms in me eentje vuurwerk af het boeit me niet als ik maar kan stoken.
ik neem altijd wel wat kleine matjes mee zoals hindoe 1000 een paar 5k en 10k en wat knallers voor overdag om de dag door te komen.
voor savonds 2 meter pakketten en een zooitje vuurpijlen voor als het donker word.
en dan een aantal 500grammers en de hele mikmak voor 00.00uur om lekker te kunnen stoken.

gr

Vroeger was het voornamelijk knalvuurwerk, maar met de jaren is dit minder geworden totdat het eigenlijk bijna helemaal verdwenen is. Ik was destijds ook 14 / 15 / 16 etc, maar deze jaarwisseling ben ik alweer 25, ik voel me eigenlijk een beetje te oud voor knalvuurwerk.

Uiteraard heb ik wel nog een paar leuke matten voor in de avond, maar overdag stook ik eigenlijk niet meer. Meestal gaan rond 18:00 wat pijlen de lucht in en zo houden we ons een beetje bezig met wat budget potjes door de avond heen.

Om 00:00 gaat het echter wel flink los, grote projecten en veel 500 grammers, heerlijk!

ik heb dat filmpje inderdaad gezien, een mooie shell, maar op een zeer gevaarlijke manier afgestoken. ik kan me herinneren dat ze gewoon rondom die buis stonden te roken terwijl iemand de lont aan het verlengen was :frusty:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zo moet je het dus niet doen!

Even on-topic:

Ik rol overdag het liefst wat matjes uit om de straat lekker rood te krijgen, ook gaan er dan redelijk wat knalblokjes de lucht in. s' avond's ben ik meer van het sier, het liefst goud of blauw, maar wat afwisseling doet ook erg goed. :)

Back
Bovenaan