Wat is jou leukste, gekste of meest unieke afhaalervaring.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het bestelde ligt niet klaar, konden ze niet vinden dus..wachten...wachten...pinggg! Mijn geduld is op.
Haal het zelf wel eem achter op. Hup zag het meteen al liggen, inladen en doei. (Verbaasde gezichten)

Afgelopen jaar had ik de laatste Evolution Fireworks Mayhem 150 shots cakebox besteld bij een winkel, bij het ophalen op 29 December sta ik bij de afhaalbalie en zegt de verkoper achter de balie "deze box krijg je als vervanging voor de Evolution Mayhem" , het ging volgens de verkoper om een box met dezelfde effecten en kruitinhoud als de Mayhem, ik wist gelukkig wel beter en zei dat deze vervangende box geen goede vervanger is hiervoor , en dat ik mijn geld terug wil en niet het vervangende artikel .

De verkoper probeerde nogmaals de vervangende box aan mij mee te geven, maar ik bleef zeggen dat ik het geld dan terug wil, op een gegeven moment zegt hij tegen zijn collega verkoper met een boos gezicht "geef 'm die box ( de Evolution Mayhem ) maar mee" en toen haalden ze de Evolution Mayhem gewoon achter uit de bunker op..

Nog nooit meegemaakt dat een winkel een besteld artikel niet wil mee geven terwijl het gewoon op voorraad is...

Heb de Evolution Mayhem nog hier liggen vanwege de harde wind vorig jaar, hopelijk dit jaar beter weer zodat ik er rustig van kan genieten :D

Ik denk dat een van de medewerkers deze box graag als bonus mee naar huis wou nemen. Wel een beetje achterbaks dat ze dat bij een uitverkocht artikel doen

Ik denk dat een van de medewerkers deze box graag als bonus mee naar huis wou nemen. Wel een beetje achterbaks dat ze dat bij een uitverkocht artikel doen

Inderdaad daar leek het wel op, toen de webshop van deze winkel open ging, was er ook maar 1 van op voorraad:D

Dus die had ik snel besteld omdat ik die al een tijdje zocht, en de Evolution Mayhem werd verder ook nergens meer verkocht voor zover ik wist

Toch wel de super crackers en shising crackers uit 1995 die opeens overal werden aangeboden. Leuk spul was dat.

In Steenbergen in 2010, ongeveer 5 uur in de rij gestaan, om vervolgens zelf maar mijn bestelling uit de bunkers te pakken. In 2018, 5 keer naar Steenbergen op en neer gereden op 1 dag voor alles op te kunnen halen. Vorig jaar bij een winkel in de buurt een box gekregen die net afgekeurd was, dus ik helemaal blij, want het was een topper. En ook vorig jaar de laatste dragon box 3 in Breda gekregen, ze hadden eigenlijk al een vervanger aangeboden.

Vorig jaar voor 90 Euro een mix van 5 cakes gekocht. Normaal zit daar niets bijzonders in maar gewoon leuk stook spul. Ik krijg de doos in m'n handen en kijk wat er in zit, bleken er gewoon een Funkenweide Scala en een Corolla Variations in te zitten. Dus 2 dikke Funke cakes en nog 3 andere leuke cakes waaronder een waaiertje voor 90 Euro was wel een mazzeltje.

Voorbestelling gedaan van verschillende cakes, thuiskomend erachter komen dat je van een specifieke cake ipv 1,... 1 overdoos mee hebt gekregen.

Afhalen vind ik persoonlijk niet zoveel aan. Altijd veel te druk en alles moet snel snel. Mensen achter de toonbank staan er ook alleen om bij te springen en hebben, voor zover ik kan beoordelen, ook weinig met vuurwerk. Het enige wat ik meemaak elk jaar is te veel mensen en te lang wachten...

Er zijn ook winkels met echte liefhebbers achter de toonbank. En qua drukte heb ik vorig jaar bij meerdere winkels gehad dat ik direct geholpen werd en zelfs als enige in de winkel was. Ben dan wel benieuwd naar welke winkels je refereert. Lijkt alsof je de pech hebt dat je net bij de verkeerde winkel op het verkeerde moment bent.

Mijn mooiste herinneringen liggen toch wel in Leeuwarden bij Gerrit (mega-vuurwerk) in de tijd van megavuuurwerkfreaks. Snachts om 03.00 uur in de auto, om vervolgens om 05.00 uur een stuks of 8 boxen te halen. Denk je dat jij al veel hebt: stonden complete pallets klaar. Kan me nog herinneren dat er een vriendengroep uit limburg/ Brabant was, die ff een busje hadden gehuurd, om deze vervolgens vol te laden bij Gerrit! Was prachtig om te zien.

Dit kwam ook als eerste bij mij op... Gerrit.. wat n prachtkerel.
Je kon hem gewoon appen en hij voegde het wel toe aan je bestelling (met vaak echt de beste prijzen.)
En dan op de afhaaldag gewoon afrekenen... ;-)

Tijdens het ophalen riep hij: (vrij luid en ietswat genant in zo'n lange rij) "bestelling voor <achternaam>, mag naar voren". Wij naar buiten, komt ineens een heftruck met grote pallet om de hoek aanrijden. De chauffeur kon zelf niets zien want het was 7 hoog gestapeld... schitterende ervaring.

Overigens een half uur later moest ie dicht ivm controle... (enkele auto's waren tegengehouden met teveel belading..)

Ik mis em ieder jaar weer ... :wink:

Er zijn ook winkels met echte liefhebbers achter de toonbank. En qua drukte heb ik vorig jaar bij meerdere winkels gehad dat ik direct geholpen werd en zelfs als enige in de winkel was. Ben dan wel benieuwd naar welke winkels je refereert. Lijkt alsof je de pech hebt dat je net bij de verkeerde winkel op het verkeerde moment bent.
Vorig jaar bij Vuurwerk Huizen bijvoorbeeld, of Vuurwerk Almere Haven. Overigens kom ik buiten de verkoop dagen ook bij freakshops (bijvoorbeeld Almere Haven) en dat is altijd heel erg gezellig. Maar op de afhaaldagen zelf eigenlijk altijd zoals beschreven. Ik vind het niet erg hoor snap dat iedereen druk is dan. Maar t magische afhaalmoment, waar hier vaak over gesproken wordt, dat voel ik niet zo.

Vorig jaar bij Vuurwerk Huizen bijvoorbeeld, of Vuurwerk Almere Haven. Overigens kom ik buiten de verkoop dagen ook bij freakshops (bijvoorbeeld Almere Haven) en dat is altijd heel erg gezellig. Maar op de afhaaldagen zelf eigenlijk altijd zoals beschreven. Ik vind het niet erg hoor snap dat iedereen druk is dan. Maar t magische afhaalmoment, waar hier vaak over gesproken wordt, dat voel ik niet zo.

Huizen was inderdaad druk. Heb wel het idee dat daar liefhebbers werken, Avalanche bijvoorbeeld. Maar gezien de andere aanpak denk ik dat ze in Huizen de drukte dit jaar beter kunnen managen. Vorig jaar was natuurlijk ook een extreem jaar. En zo zijn er meerdere shops die een rampjaar hebben qua doorloop en afhandeling van bestellingen. Niet de meest leuke sfeer inderdaad waarin wij het bestelde in ontvangst zouden willen nemen nee, maar soms is het wat het is. Gelukkig zijn er ook genoeg winkels waar het wel goed gaat.

Dit kwam ook als eerste bij mij op... Gerrit.. wat n prachtkerel.
Je kon hem gewoon appen en hij voegde het wel toe aan je bestelling (met vaak echt de beste prijzen.)
En dan op de afhaaldag gewoon afrekenen... ;-)

Tijdens het ophalen riep hij: (vrij luid en ietswat genant in zo'n lange rij) "bestelling voor <achternaam>, mag naar voren". Wij naar buiten, komt ineens een heftruck met grote pallet om de hoek aanrijden. De chauffeur kon zelf niets zien want het was 7 hoog gestapeld... schitterende ervaring.

Overigens een half uur later moest ie dicht ivm controle... (enkele auto's waren tegengehouden met teveel belading..)

Ik mis em ieder jaar weer ... :wink:

De hele ervaring zoals je het beschrijft, heb ik precies hetzelfde ervaren.
Leukste freakwinkel waar ik ben geweest, extreem jammer dat ik het maar één keer heb ervaren.
Overigens lag de sluiting voor zover ik weet niet aan de te zwaar beladen auto's. De pallets met freakbestellingen waar je het over hebt werden (tijdelijk) klaar gezet buiten de bunker. Dit vinden ze bij een controle niet zo leuk. Zou wel kunnen dat de te zwaar beladen auto's een aanleiding zijn geweest om eens een kijkje te gaan nemen.

Ik ben er al een paar jaar niet meer geweest dus wellicht is het inmiddels verbeterd....

maar deze winkel....een vuurwerkwinkel met uitsmijters en bestellingen waar altijd wel wat mee is..

Denk dat dat 2019-2020 was. Ik moest in de avond naar Piroshop Arentz om m’n bestelling te halen. Er zaten best wat unieke producten tussen die ik graag wilde hebben. Waaronder Funke pijlen en wat Funke cakes. Eenmaal daar aangekomen was het ontzettend druk binnen. Ik dacht dat het gezellig was, maar kwam er al snel achter dat veel mensen al een lange tijd op hun spullen aan het wachten waren. Uiteindelijk aangesloten in de “rij”. Na 3 uur lang wachten, en veel freaks gesproken te hebben, uiteindelijk m’n spul gekregen. Maar de koffie was al geruime tijd op en de verwarming deed het niet. De gezelligheid hield de avond in stand, maar man man man, wat een avond.

Heb nog niet zo heel veel afhaalervaring maar denk dat dit jaar heel leuk gaat worden, omdat ik mijn grootste collectie tot nu toe heb en een gewonnen box mag afhalen!

Vorig jaar was het 1 grote chaos bij de meeste afhaalpunten. Dit was natuurlijk te wijten aan de enorme drukte. Ik had de actie compound 'Dream chaser' van vuurwerktoppers gekocht bij een verkooppunt op de route. Deze was toen €50,- dus dacht daar kun je nooit een buil aan vallen. Vervolgens stap ik de 30e maar binnen om hem op te halen, krijg ik van de dealer te horen dat ze deze te weinig hebben binnengekregen van de leverancier. WTF dacht ik :D. Vervolgens kreeg ik een special 2 van Katan in mn handen gedrukt met de mededeling dat dit een soortgelijke gelijkwaardige box is.... Ik heb er verder geen woorden aan vuil gemaakt, maar vond t uiterst merkwaardig:bonk:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan