Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als dit zo door gaat en volgend jaar weer een verbod komt, ga ik toch eens kijken of mijn Poolse cakeboer wat kan regelen.
Ik doe het niet graag, maar als het moet dan moet het.
Geen O&N zonder vuurwerk...

Precies, ik ga ook zo vroeg mogelijk inkopen doen in Belgie .

Zoals dit jaar zonder vuurwerk te zitten gaat me niet weer gebeuren ..

Ik ga volgend jaar wat meer fonteinen halen. Dit jaar nauwelijks fonteinen gehaald in belgie. Nu ik wat cat 1 fonteinen van vorig jaar afsteek met de kinderen, krijg ik toch wel meer feeling met fonteinen

Ik ga volgend jaar wat meer fonteinen halen. Dit jaar nauwelijks fonteinen gehaald in belgie. Nu ik wat cat 1 fonteinen van vorig jaar afsteek met de kinderen, krijg ik toch wel meer feeling met fonteinen
Heel herkenbaar dit, fonteinen zijn eigenlijk best wel gaaf, vooral voor op de vooravond.
En inderdaad, (jonge)kinderen vinden dat in mijn ervaring veel mooier dan het zware geschut

België mag hun inkoop/import (en openingsperiode) wel ns wat vervroegen, anders gaat er tot oktober nauwelijks iets vroeger in te kopen zíjn

Eigenlijk wil ik eerst kijken naar wat ik dit jaar anders ga doen. De afgelopen weken is er al best wat vuurwerk te horen in de wijk en in de verte (omliggende plaatsen). Vaak aan de knal te horen dat het om zwaarder illegaal vuurwerk gaat, maar de afgelopen dagen toch ook steeds meer cakes en/of boxen. Ik ben tijdens de laatste 3 dagen van het jaar van plan om 's avonds even een wandeling te maken en wie weet kan ik nog een glimp opvangen van een cake.

Op de 31ste wil ik even een rondje door de wijk gaan fietsen en me dan gewoon laten leiden door het geluid van het vuurwerk. Zo hoop ik gewoon wat sfeer te kunnen proeven van kids die met F1 bezig zijn en misschien ook wel wat jeugd met F2. 's avonds wil ik eigenlijk hetzelfde doen en op die manier hoop ik eigenlijk flink wat vuurwerk te kunnen zien. Normaliter doe ik dit eigenlijk nooit, maar nu is daar alle ruimte voor.

Op 1 januari wil ik wat eerder de wekker zetten en wederom een rondje door de wijk gaan fietsen om zo wat day after foto's te kunnen maken. Dit heb ik vorig jaar ook gedaan en ook al heb ik het niet zelf afgestoken en/of heb ik het niet live gezien, is het toch op een bepaalde manier sfeer verhogend om dan nog de leeg geschoten cakes en boxen tegen te komen. Zijn toch een soort stille getuigen van een geslaagde jaarwisseling geweest voor een aantal mensen. Zo kwam ik vorig jaar nog een rood tapijtje tegen en waren de Horsebrand labels van de mat grotendeels bewaard gebleven.

Pas geld uitgeven, als ik het kan uitgeven. Ik wacht volgend jaar tot december, met bestellen. Waarschijnlijk weer cat 1, tenzij we niet voor de 3e keer genaaid worden.

Ik ga niet meer wachten op de freak-acties om een paar maanden later te horen dat het feestje in NL weer niet doorgaat,heb het nu wel gezien.
Als het nog mogelijk is voor volgend jaar wordt het echt December met de eerste bestellingen.
Eerst wat op tijd wat bij onze zuiderburen halen,zit ik voor volgend jaar niet zonder.

Vorig jaar netjes cat 1 afgestook samen met mijn kinderen. Door omstandigheden dit jaar weer cat 1, maar samen met de kinderen is dat nog wel aardig. Bestellingen heb ik doorgeschoven naar volgend jaar, maar ik neem dan wel het zekere voor het onzekere en ga dan eerst wat halen bij onze zuiderburen.

Meer focus op cat1 en klein spul cat2. Heeft op de 1 of andere manier het plezier in de hobby weer teruggebracht.

Ik ga niet zoveel veranderen. Je ziet de bui voor volgend jaar alweer hangen. Ik betaal liever meer voor minder aan het eind van het jaar, dan geklooi met shops die wel/niet/deels terugbetalen als het wéér niet doorgaat. Nu deed ik sowieso al geen (grote) outlet aankopen meer na een financieel debacle een paar jaar geleden, maar ik zit gewoon niet te wachten op die stress die vroege aankopen anno 2021/2022 met zich meebrengen.

Wellicht wel dit jaar eens wat mooi Cat2 siervuurwerk in België gaan halen, al gaat dat ook niet meer zonder stress, omdat bij de lokale tokkies hier in de straat de afgelopen maanden al twee maal honderden kilo’s aan cobra’s, lawinepijlen, salute shells, etc in beslag is genomen. De buurt ligt onder een vergrootglas wat dat betreft en de burgermeester heeft zelfs een ‘verlink’ oproep geplaatst, ook als het om legaal Cat2 vuurwerk gaat. Zeer treurig.

Deze vraag kun je mij vanaf nu anders stellen. Wat ga jij volgende jaren hetzelfde doen? Ik heb eindelijk de perfecte mix gevonden tussen kwaliteit, kwantiteit en gezelligheid.

- één project van een paar minuten in het begin van de avond
- één groot project rond een uur of 11 (verbeterpuntje: meer tempovariatie en nog meer verschillende producten tegelijkertijd)
- tussendoor veul pijlen stoken met een fijn pijlenrekkie en heel veel klein spul er doorheen jagen
- tenminste één stookmaat
- rustig aan met pils in de middag
- projecten klaarzetten in de middag en afdekken met een zeiltje

Meer klein cat 2 spul kopen. Nooit meer grondbloemen.
S'avonds echt voor kwaliteit gaan. Duurdere cakes/blokken.
Qua locatie, niet meer in een smalle straat stoken. Dat is echt waardeloos

Gaat niet veel veranderen, merk dat je ook met relatief weinig vuurwerk genoeg plezier kunt beleven en dezelfde spanning hebt naar 0:00. Het enige is dat ik 25mm siercakes had en dat graag op 30mm wil hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan