Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Elk jaar neem ik mij voor om minder cake’s aan te schaffen en meer compounds. Maar dan zie ik weer koopjes voorbij komen die ik niet kan laten schieten, met het gevolg dat ik voor dit jaar alweer een zooi losse cake’s heb :bonk:

Elk jaar neem ik mij voor om minder cake’s aan te schaffen en meer compounds. Maar dan zie ik weer koopjes voorbij komen die ik niet kan laten schieten, met het gevolg dat ik voor dit jaar alweer een zooi losse cake’s heb :bonk:

Precies dit! Het gaat aardig goed dit jaar, maar door bestellingen van vorig jaar die door geschoven zijn zou het uit eindelijk wel weer tegenvallen.

Ik heb ook een aantal jaren gehad dat ik enkel grote compound wou. Maar die schiet je vaak prijs technisch per stuk. Maar vaak, gelukkig niet bij iedere, sta ik na 00:00 naar zo'n box te kijken en denk ik schiet nou maar een beetje door, het tempo valt me vaak weer tegen. Op een paar uitzonderingen na gaat mijn voorkeur uit na de 100sh en 144sh compound.

Maar ook de cake's vind ik juist weer steeds leuker. Ik krijg echt meer een wow gevoel als er een aantal cakes tegelijk de lucht in gaan dan een compound.

Ik ben een beetje af van de waaiers. Van afstand mooi, maar in de straat geen echte meerwaarde omdat je er te dicht op staat. Wshape gaat nog wel maar z shape en dan zeker de wat tragere zijn het gewoon niet t.o.v. een rappe 100/144 shots 25/30 mm i-shape.

Tsja, die gedachte heb ik ook de eerste 2 weken van het jaar vastgehouden. Maarja, dan gaan die shops weer open hè :bonk:

Voor het eerst in jaren lijkt het hier dan echt te gaan lukken, stuk minder. En moet zeggen dat dat nu al prima bevalt.

Proberen meer te genieten. Uiteraard doen we dat altijd wel, maar het kan altijd meer natuurlijk. Steeds weer wordt door ons ervaren dat de sfeer om die dagen ook erg belangrijk is. We willen daar meer bij stil staan, meer bewust zijn van wat we doen, meer in het moment staan zeg maar.

Minder kopen. Koop iedere keer zo veel vuurwerk dat ik me opgejaagd kan voelen of ik alles wel opkrijg. Ga nu een stuk minder kopen en meer ontspannen stoken. Ook meer genieten van het andere vuurwerk om me heen.
Streven is stuk of 10 cakes en 5 boxen.
Lijkt me genoeg maar het is nog geen 31 december……

Dit jaar sowieso meer proberen te genieten in vergelijking met vorig jaar. Dat was gewoon super triest. Daarnaast hoop ik dit jaar natuurlijk F2 vuurwerk af te kunnen steken i.p.v. een 00:00 uur moment met F1 fonteinen (ook al was de kwaliteit prima).

De laatste jaren neem ik steeds meer de tijd om rustig te genieten van het kleine spul. Er is de afgelopen jaren dan ook flink wat kwalitatief hoogwaardig spul bijgekomen, zoals de Bengalfeuer Mix, Cat. 1 fakkels, Crackling Crystal, verschillende prachtige fonteinen etc. Daarnaast kon ik ook altijd genieten van de Thunderkings en zodoende wil ik dit jaar een aantal nieuwe vervangende mines gaan proberen. Kortom, dit jaar wil ik die lijn dus doorzetten en ruim de tijd nemen voor het kleine spul.

Een aantal F1 fonteinen zijn mij vorig jaar (bij een gebrek aan F2) erg goed bevallen. Denk hierbij met name aan de Colour Conics, Silbertürme en Silber Fontänen, maar ook de Iconic. Normaliter ga ik echt pas om 18:00 uur naar buiten, maar ik denk eraan om dit jaar rond 17:00-17:30 uur alvast buiten de sfeer te gaan proeven en dan rustig te beginnen met de betere F1 artikelen.

Ik ga proberen mijzelf minder op te laten fokken door berichten/ de media rondom vuurwerk(verbod). Bij ieder klein berichtje dat ik las voelde ik het al weer borrelen. Werd er ook steeds verder in mee gesleurd, het negatieve. Dit jaar ga ik gewoon niets lezen, alleen de leuke en positieve dingen lezen! Echt genieten van het seizoen!

Fak wat is dit moeilijk.....

Illegale circuit in, geen enkel vertrouwen meer in NL consubeleid, corona of niet; dan maakt ILT het met z'n absurde RACT wel kapot, geholpen door BPN.

Als er dit jaar een verbod komt, dan ga ik wel annuleren denk ik. Dan ga ik mijn heil elders zoeken.
Als er dit jaar geen verbod komt, dan ga ik dit jaar nog met volle teugen genieten voor een laatste keer.
Als vuurwerk daarna nog legaal is ga ik de laatste 3 dagen in een vuurwerkwinkel werken, en rij ik de 31e om 18:00 met een mooie collectie zo uit de bunker naar huis.

Fak wat is dit moeilijk.....

Zeker..ik zou mij er dit jaar ook niet mee bezig houden maar het lukt niet echt.. volgend jaar maar aan het eind van het jaar wat scoren ofzo.. en tussentijds 2 tripjes naar belgie... dit gedoe met de overheid kost me teveel energie...

Wat ik anders ga doen is meer en meer genieten van de kleine artikelen zoals fonteinen en ander klein spul. Vorig jaar, ondanks dat het natuurlijk in het niet viel bij F2, toch wel van genoten. Rustig bij het vuurtje wat fonteinen en kleine artikelen afsteken, rustig aan vanaf de middag opbouwen naar 18:00.

Vanaf dan goed los met wat dikke projecten in plaats van af en aan sjouwen met cakes en cakeboxen.

Wat ga ik anders doen volgend jaar. Als dat verbod doorgaat zeg de hobby deels vaarwel. Al komen de webshops met goedkope aanbiedingen volgend jaar koop er niks meer van. Gewoon ben er klaar mee, de onzekerheid en spanning. Het zou een jaartje zijn hadden ze beloofd ik dit jaar bestellen met goede moed, is er weer de discussie. Zo ga ik niet verder met de hobby met alsmaar onzekerheid mag het wel mag het niet.

Cat1 ga ik zeker niet afsteken (dat is in mijn ogen) een aanfluiting was dat zeg. Mijn buurman stond met dikke cakes en compounds en ik stond met een fonteintje van 2/3 seconde en cat1 weegt niet op tegen het feestbeleving van F2. Maar cat1 vorig jaar was beter iets dan niets dat wel maar nee had er geen beleving bij.

Dat gezegd hebbende mochten ze het weer verbieden, bestellen doe ik niet meer dan wacht ik af tot 29 december eerst zien dan geloven zeg maar. De rest van het jaar parkeer ik de hobby. Zeg de hobby niet helemaal vaarwel maar als er verkoop is los volgend jaar pak ik de hobby op.

Maar om niet negatief te zijn zover zijn we nog lang niet en heb goede hoop dat het dit jaar gewoon mag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan