Wat doe jij op 1 januari?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hoe ziet jouw dag er dan uit?

Eerst lekker uitslapen of lekker vroeg eruit en lekker gaan vegen en opruimen en dan op familiebezoek of juist niet?

Heb jij ook gewoontes die je perse doet op 1 januari?

Een uur of 11 er uit en dan het één en ander opruimen. Familiebezoek hoort er ook wel bij inderdaad, maar gezien ik het dit jaar al bij familie vier zit dat er bij inbegrepen.

overal de rest opruimen wat er nog ligt daarna nog 100x alle filmpjes bekijken en nagenieten van het vuurwerk

Om een uur of 10:00 naar buiten met een bakkie koffie. De restanten en zooi van de nacht aanschouwen met een glimlach. Weer wat hout in de nog smeulende vuurton. Meestal met de buren aan de slag met de hark en bezem en dan zo rond 12:00 het eerste biertje om de kater wat te verzachten.
Zo af en toe nog wat klein spul de lucht in en de kinderen lopen de hele dag nog rond om restjes op te maken.
Heerlijke dag altijd!!

Ik maak standaard eerst een rondje door de wijk in de ochtend. Lekker kijken wat er allemaal afgestoken is. Daarvoor zet ik zelfs een wekker zodat ik vóórdat andere mensen alles opgeruimd hebben langs kan fietsen. Meestal concludeer ik als de wekker gaat dat het nog veel te donker is buiten om iets te zien, maar zodra het dan enigszins licht is stap ik op de fiets en fiets ik ruim een uur door de buurt, onderwijl foto's makend van wat ik tegen kom.

Daarna lekker op m'n gemak m'n eigen troep opruimen.

Probeer toch vaak wel even wat slaap te pakken wat in de dagen daarvoor niet echt is gelukt (in tegenstelling tot de laatste 2 jaar), om vervolgens na een bak koffie en een ontbijtje de boel op te gaan ruimen. Altijd een hele klus, maar met bladblazers, bezems en harken kom je snel een heel eind.

Daarna toch nog nagenieten van de dag, films bekijken, familiebezoek, lekkere oliebol en appelflap erbij en dan gaan we 's avonds weer genieten van een avond darts. Het blijft toch ook wel een magisch gevoel op 1 januari, leeg maar toch voldaan.

Ik maak standaard eerst een rondje door de wijk in de ochtend. Lekker kijken wat er allemaal afgestoken is. Daarvoor zet ik zelfs een wekker zodat ik vóórdat andere mensen alles opgeruimd hebben langs kan fietsen. Meestal concludeer ik als de wekker gaat dat het nog veel te donker is buiten om iets te zien, maar zodra het dan enigszins licht is stap ik op de fiets en fiets ik ruim een uur door de buurt, onderwijl foto's makend van wat ik tegen kom.

Daarna lekker op m'n gemak m'n eigen troep opruimen.

Dat klinkt goed. Hier ook vaak het voornemen maar komt er helaas iet vaak van. En kom maar door met die foto's hoor.

oudejaars conferenties terug kijken is bij mij wel een traditie op 1 januari

Als ik het thuis vier, dan rond 11:00 vegen met de buurman. Forum afstruinen om de toppers voor komend oud en nieuw op de wishlist te zetten.

Lekker op tijd eruit (kids zijn toch om 07.00 uur wakker).
Dan eerst lekker ontbijten met de restanten oliebollen of wat dan ook en dan een rondje door de wijk. Ff lekker restanten bekijken als die er nog zijn..
Daarna nogmaals de boel in mijn eigen straat opruimen en aanvegen. Alles moet er weer netjes uitzien toch? Enige wat overblijft is de afgestoken cakes en blokken die bij de container staan...ook een heerlijk gezicht. Vooral dan wanneer er jeugd langsloopt en dan tegen elkaar hun verbazing uitspreekt :D prachtig!

Lekker op tijd eruit (kids zijn toch om 07.00 uur wakker).
Dan eerst lekker ontbijten met de restanten oliebollen of wat dan ook en dan een rondje door de wijk. Ff lekker restanten bekijken als die er nog zijn..
Daarna nogmaals de boel in mijn eigen straat opruimen en aanvegen. Alles moet er weer netjes uitzien toch? Enige wat overblijft is de afgestoken cakes en blokken die bij de container staan...ook een heerlijk gezicht. Vooral dan wanneer er jeugd langsloopt en dan tegen elkaar hun verbazing uitspreekt :D prachtig!

Hier ongeveer hetzelfde, als ik het thuis bij mijn ouders vier (zoals bijna elk jaar) heb ik inderdaad een nakomertje van 7 jaar die rustig om 6.30u weer naast je bed staat te springen. Ga ik op nieuwjaarsdag erg slecht op! :bonk:

Daarna rondje door de wijk inderdaad en wat sociaal wenselijke familiebezoekjes. En daarna wat toppers van het jaar weer op de lijst zetten. Dan op tijd naar bed want meestal moet ik 2 januari alweer werken.
:bonk:

Eerst even wat proberen bij te slapen, want dat is de 4 dagen ervoor een ramp geweest. Maar daarna snel uit bed, de straat weer netjes maken en dan op familie bezoek. Savonds op tijd weer op de bank, genieten van alle verhalen hier op het forum.

Wakker worden om een uurtje of 12 en na een paar sterke bakken koffie en een paar 'gepimpte' oliebollen de zooi voor onze deur opruimen.
Daarna terug naar de bank met afkick verschijnselen :cry:

Mn vrouw is na de nodige feestgebeuren nog verotter hehe

Uitslapen. Opstaan en lunchen en daarna opruimen en opruimen, al zal het dit jaar wat sneller opgeruimd zijn dan andere jaren. Daarna niks doen, wat luieren, internetten, misschien een filmpje kijken.

We staan zeker weten niet al te vroeg op :D Vervolgens een ontbijt met oliebollen (althans voor sommige familieleden) Daarna nog even een bezem door de straat en dan op familie bezoek :angel: Bij thuiskomst de olliebollenschuur opruimen onder het genot van nog wat vuurwerk, bubbels en oliebollen. Uiteraard hopen dat de postcodeloterij nog een keertje in de buurt gaat langskomen :handsup: De avond bestaat traditioneel uit het genieten van het forum en alvast wat filmpjes online zetten met uiteraard nog een oliebol en een laatste glas champagne.

Tradities zijn er om te behouden, dus ik werk een slaapdienst op de woongroep. 14.30 beginnen, volgende dag klaar. Cliënten zijn vaak afwezig of erg tam van de avond er voor. Prima te doen met een semi kater van alle adrenaline.

Na een hele korte nacht toch redelijk optijd eruit om alles op te ruimen. Maar we beginnen natuurlijk de dag met een paar oliebollen. Na het opruimen altijd langs bij oma om Nieuwjaar te wensen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan