Waarom ineens zoveel doorlontboxen?

herdervriend

VWC lid
Beste,

Ik weet dat sinds verleden jaar de regels zijn veranderd, allemaal leuk en aardig, maar ik vraag me erg af. Sinds die wijziging zie je tegenwoordig zowat bij alle dealers alleen maar van die doorlontboxen, allemaal t.w.v. meer dan 120 euro. Waarom ineens zoveel?

Zijn zoveel freaks hier gek op dan of heeft t een bepaalde image die beter verkoopt dan een simpele losse cake?

M.v.g. Herdervriend

Ik denk eerder dat men in het gat wil duiken dat is gevallen nadat professionele spullen niet meer in België gehaald kunnen worden. Ik denk dat men dit soort blokken wil aanbieden om te voorkomen dat men terugvalt in illegale handel.

Voor de rest kan ik mij indenken dat mensen die wat meer geld te besteden hebben, wat spectaculairders willen om met oud en nieuw het mannetje uit te hangen. In dat opzicht werken die grote bakken als statussymbool.

Wat de échte liefhebber er aantrekkelijk vindt, dat weet ik niet zo goed. Ik denk dat menig échte liefhebber liever zelf combinaties bedenkt, dan voorgekauwd werk koopt. Maar dat moeten ze dan maar zelf aangeven, zoiets kan ik niet voor ze bepalen he. Ja, het kan je tijd schelen. Maar eet je ook niet liever vers voedsel dat met liefde bereid is, dan MacDonalds?

Dit vind ik een heel interessant topic. Super, Herdervriend. Leuk, ga ik volgen!

.... met cakes die een aansteekvolgorde hebben waardoor de lontjes vlak bij elkaar zitten, en die bij alle demo's doorgelont worden geshowd aan het grote publiek, met commentaar waaruit blijkt dat het feitelijk één product is....

.... met cakes die een aansteekvolgorde hebben waardoor de lontjes vlak bij elkaar zitten, en die bij alle demo's doorgelont worden geshowd aan het grote publiek, met commentaar waaruit blijkt dat het feitelijk één product is....

De meeste cakes zijn niet doorgelont op een demo want dan valt het onder prof spul dus weer meer afstand ....

Ik denk eerder dat men in het gat wil duiken dat is gevallen nadat professionele spullen niet meer in België gehaald kunnen worden. Ik denk dat men dit soort blokken wil aanbieden om te voorkomen dat men terugvalt in illegale handel.

Voor mensen die alleen legaal willen is het zeker een goede oplossing,maar mensen die illegaal kopen gaan echt niet over op deze blokken denk ik en al helemaal niet voor die aso adviesprijzen.

De door lont boxen zijn gewoon een fase in Nederland nu . Het lijkt duur maar in feiten niet echt .
Ik weet nog goed dat de eerste 500 gram cake's er waren, ook heel duur .

(Voorbeeld Eyecatcher Lesli Vuurwerk TopSelection prijs 99,50)
lesli_968_eyecatcher_groot.gif

Dus de prijs gaat vanzelf wel zaken, geduld is een schone zaak.

Ik denk dat de meeste freaks onder ons liever losse cakes kopen en dan aan elkaar door lonten dan meteen z'n grote doorlont box.

Voor mensen die alleen legaal willen is het zeker een goede oplossing,maar mensen die illegaal kopen gaan echt niet over op deze blokken denk ik en al helemaal niet voor die aso adviesprijzen.

Denk dat die boxen voor veel mensen toch te gortig zijn, dus of ze dan over stappen op illegaal wat misschien 30 euro bespaart? Dat geloof ik niet. Denk eerder dat ze dan gewoon voor andere legale producten gaan. Onder het motto liever 10 losse producten van tussen de 10 en 40 euro, dan zo'n set of 1 illegaal blok.

De door lont boxen zijn gewoon een fase in Nederland nu . Het lijkt duur maar in feiten niet echt .
Ik weet nog goed dat de eerste 500 gram cake's er waren, ook heel duur .

(Voorbeeld Eyecatcher Lesli Vuurwerk TopSelection prijs 99,50)
Bekijk bijlage 14197

Dus de prijs gaat vanzelf wel zaken, geduld is een schone zaak.

En jij vond die al duur ;)

159,00 eurotjes voor maar 1 500 grams cake met een opgevoerd romeinse kaars effect. http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?3949-Ferro-Select-198-shots

Ik denk dat het zo explosief groeit omdat wij nederlanders het liefste zo groot en lomp mogelijk willen. En door de verandering in de wet is dat nu mogelijk. Importeur speelt hier gewoon goed op in. Als dit vorig jaar een flop was geweest dan was het nu niet zo groot geweest. het slaat aan dus profiteer je er van. het gaat uiteindelijk maar om 1 ding €€€€€€€€€€€€

Edit* En wat pyromaniac 1975 ook al zegt. Je koopt volgens het papiertje niet 1 grote cake. je koopt assortiment aan luxe cakes die heel toevallig makkelijk aan elkaar te koppelen zijn. gemiddelde 500 grammer kost ook meer dan 25 euro dus dat x 4 word het minimaal 100 euro. klink duurder maar is even duur als losse potjes

Misschien ben ik wel niet de freak der freaks, maar er zijn naar mijn mening absoluut hele mooie combi boxen zoals de immortal gold( die ik zelf gehad heb in de straat), waar je niet easy voor dat bedrag iets mooiers neerzet. Maar inderdaad er komen er nu wel heel veel, waar bij mij vooral het probleem ontstaat dat ik bijna niet kan kiezen :p. Bij elkaar opgeteld is het budget zelfs voor de meeste hier niet voldoende.

Denk dat die boxen voor veel mensen toch te gortig zijn, dus of ze dan over stappen op illegaal wat misschien 30 euro bespaart? Dat geloof ik niet. Denk eerder dat ze dan gewoon voor andere legale producten gaan. Onder het motto liever 10 losse producten van tussen de 10 en 40 euro, dan zo'n set of 1 illegaal blok.

Ja begrijp ik inderdaad,maar doel dan echt op de groep die nu nog illegaal kopen.:)

Voor importeurs en winkeliers zijn dit ideale dingen om te verkopen.
Als je het logistiek een beetje goed aanpakt kun je er hier heel wat van weg zetten.
De marge is goed, zit weinig werk in en de klanten zijn zo je winkel weer uit.

Voor mij zelf hoeft het niet zo, ik maak liever mijn eigen projecten.
Voor de meeste blokken vind ik dat je te veel betaald voor wat je krijgt.
Maar ook dit jaar zal ik er wel 1 of 2 kopen, al moeten die dan wel heel goed zijn en ook de prijs moet te doen zijn.

Ik denk zelf dat deze boxen een mooie aanvulling zijn op het assortiment wat mensen aanspreekt die gezamenlijk met de buurt vuurwerk willen kopen. Wat je ziet is dat buren of vrienden vaker geld inleggen om vuurwerk te kopen dan voorheen. Zo'n doorlontbox is dan ideaal om in die behoefte te voorzien.

ach die dikke blokken lijken wel geweldig maar het is niks anders dan dat we al hadden .
het gros van de mensen laten zich lekker inpakken door de imposante omvang en kopen zich arm .
voor mij hoeft dat echt niet en koop liever lossen cakes .

Waarom? It's all about the money! Logisch toch? Men denkt dat we zo meer van ze kopen (1 box = meerdere cakes), ze zich opvallend/spectaculair marketen en zo meer omzet genereren. Het zijn bedrijven, zakenlui die gaan voor winstoptimalisatie, bedrijfsconsolidatie en marketingstrategieën.

Het is trouwens enkel en vooral Rubro (tot nu toe. Edit: Zen vergeten, de nieuwkomer die zich op de 100sh. één-effect boxen richt) die met een stortvloed aan van die dingen komt, Vuurwerkvisie ook een aardig aantal maar dan kleinere (2-3 cakes). Verder doen de meeste importeurs maar een paar tot maximaal een handjevol.

Laatst bewerkt:
En je moet ook goed onthouden dat veel producten gemaakt worden voor de gewone consument en niet voor ons freaks. Wij freaks maken echt maar een klein gedeelte uit van de vuurwerk markt.

Onder de gewone consument is hier echt veel vraag naar. Vaak gehoorde geluiden is dat ze één lontje willen aansteken en dan een leuk showtje hebben en weer verder kunnen met het nuttigen van champagne.
Waar er een markt is, is natuurlijk geld te verdienen.

Back
Bovenaan