Waarmee fotografeer/film jij?

Tijd geleden dat ik hier heb gereageerd, dus denk dat ik weer kan posten.

Per 2016 fotografeer ik met de Canon EOS 80D met Canon EF-S 18-135 lens en film ik met de Canon EOS 70D met Canon EF-S 10-18mm lens, grotendeels met 2 hama statieven van rond de 160 centimeter.

Camcorder (Panasonic HC-X920) is helaas kapot gegaan :(

Heeft iemand toevallig ervaring met de volgende gadget:
29ngdxh.jpg

Als ik het goed begrijp is het een adapter om je rode videomic pro aan te sluiten op je mobiele telefoon...
Ik heb hem besteld om hem te testen.. zou mooi zijn als hij werkt!

Heeft iemand toevallig ervaring met de volgende gadget:
29ngdxh.jpg

Als ik het goed begrijp is het een adapter om je rode videomic pro aan te sluiten op je mobiele telefoon...
Ik heb hem besteld om hem te testen.. zou mooi zijn als hij werkt!

Heb je het kabeltje al binnen gekregen Romano? Ben erg benieuwd of het allemaal werkt en of je een Rode Videomic aan een telefoon kan bevestigen. Mocht alles binnen zijn en werken dan ben ik ook wel benieuwd naar het resultaat, misschien een test filmpje of iets dergelijks!

Hallo Jordi,

Nee ik heb hem helaas nog niet binnen, als hij binnen is zal ik een test filmpje maken en hier online gooien:)
Kan alleen nog wel even duren hij moet uit China komen :bonk:

Romano

Ik heb na de verhuizing alles weer bij elkaar gevonden en vandaag een eerste test gedaan.. ik kan zeggen dat hij werkt�� Ik ben vanavond aanwezig bij Scheveningen en zal hem dan nogmaals testen en de show online zetten. Gefilmd met mijn mobiel en de videomic pro����

Bij deze mijn filmpje van de tweede show gisteren op 11-8-2017.
Het beeld kwaliteit zal ik nog mee moeten spelen (ik weet niet hoe ik de schuine strepen weg krijg als een shell ontploft..)
Maar over het geluid ben ik zeker tevreden als je na gaat dat de wind vrij hard stond.
Het kabeltje is het dus duidelijk waard om aan te schaffen!

Het lijkt of er vet of iets dergelijks op de lens zit...eens goed poetsen.

Thanks dit zou idd wel kunnen hij zit namelijk altijd in me zak dus vettig zal hij wel kunnen zijn.. ik heb de focus gezet op het reuzenrad maar ik neem aan dat dit niet een probleem kan zijn?

Focus op oneindig zetten in prof modus. Mocht dat niet gaan. Ergens een focuspunt kiezen, helemaal inzoomen en dan je vinger 2sec op het scherm zetten. Dan blokkeer je de focus. Je kan dan zoomen hoe je wilt maar de focus staat vast.

Sinds kort in het bezit van een Laowa 7.5mm F2 lens. Het is een erg klein lensje. En redelijk aan de prijs maar ik vind het nu al meer dan waard. Aanstaande zaterdag zal ik 'm in Scheveningen voor het eerst uitproberen met vuurwerk. Hier nog wat foto's van de lens en het verschil met de kitlens van 14mm :)

De lens:
P1050781.jpg

Foto gemaakt met kitlens (14mm):
P1050779.jpg

En nu een foto gemaakt met dit 7.5mm lensje:
P1050778.jpg

Een behoorlijk verschil denk ik zo. Zal ook zeker goed van pas komen met straatfilms. Waar ik eerder een meter of 30 ver moest gaan staan om alles een beetje goed in beeld te krijgen is dat nu zeker niet meer nodig :D

Sinds kort in het bezit van een Laowa 7.5mm F2 lens. Het is een erg klein lensje. En redelijk aan de prijs maar ik vind het nu al meer dan waard. Aanstaande zaterdag zal ik 'm in Scheveningen voor het eerst uitproberen met vuurwerk. Hier nog wat foto's van de lens en het verschil met de kitlens van 14mm :)

FOTO FOTO FOTO

Een behoorlijk verschil denk ik zo. Zal ook zeker goed van pas komen met straatfilms. Waar ik eerder een meter of 30 ver moest gaan staan om alles een beetje goed in beeld te krijgen is dat nu zeker niet meer nodig :D

Van welke camera maak je gebruik i.c.m. dit objectief?

Ben zeer benieuwd naar je beelden!!

Van welke camera maak je gebruik i.c.m. dit objectief?

Ben zeer benieuwd naar je beelden!!

Ik film met de Panasonic G7 :). Ben zelf ook zeer benieuwd hoe de beelden eruit komen te zien met deze lens. Al heb ik al wel het idee dat deze lens misschien zelfs te breed is voor in Scheveningen gezien de grote afstand, maar we gaan het zien!

Voor die afstand lijkt het mij ook wel heel erg breed! Ben ook erg benieuwd naar wat straat beelden met zo'n lens. Ik ga je post tegen het nieuwjaar wel even in de gaten houden haha:D:wink:

Alvast veel plezier ermee, moet lukken met zo'n brede hoek:)

Back
Bovenaan