Waar leef jij het meest naar toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Waar leef jij het meest naar toe? Zijn het de demo's, is het de feestmaand december, de opening van de kerstmarkten of toch de spanning voor de dag der dagen of puur het afsteken van het vuurwerk zelf?

Deel het hier met ons.

Het moment op 30 december dat alles binnen is, en alles klaar is voor de dag er na. Want vanaf dan hoeft er nog maar één ding te gebeuren (x100 weliswaar), en dat is lontjes aansteken.

Bij mij de kerstbomenverkoop en daarna de vuurwerkverkoop.De kerstbomen verkoop begint hier in de laatste weken van november.Dan moet ik zorgen dat alles er weer klaar voor staat.En dan is het tot aan de kerst volle bak kerstbomen verkopen. En dan heb ik 2 rustdagen(kerst) En dan vertrek ik naar hellendoorn waar ik dan kan verblijven om de verkoopdagen bij Valk vuurwerk te werken.

Zoals bekend afgelopen jaar de verkoopdagen gemist, toen werd het pas duidelijk hoe belangrijk vuurwerk voor mij is. De bestellingen maken. Zorgen dat de bunkers op orde zijn. De spanning als er weer een controleur op de stoep staat. de korte nachten, dat je om 12 uur snachts nog de bunker aan het aanvullen bent. Het is van de ene kant een hoop stress. En de andere kant een groot feest om met het hele team te zorgen dat iedereen weer geweldig vuurwerk in zijn/haar straat heeft. Ik kijk daar misschien nog wel meer naar uit dan het oud en nieuw zelf.

Ik leef helemaal naar de verkoopdagen heen. Het heeft toch wel wat om al
Je vuurwerk in de auto te proppen! De feestdagen en de December maand helpt natuurlijk ook mee om de tijd sneller te laten gaan.

ik leef uit naar de verkoop dagen dat je alles lekker kan ophalen en 1000x aan kan raken en kan bewonderen voordat je helemaal los gaat op de 31e. maar daarvoor eerst alle kerstshows af om in de sfeer te komen :D

Naar het eerste afhaalmoment, dat is toch wel het leukste van alles, daarna word het met de dag minder.

Zoals anderen inderdaad zeggen de afhaaldagen, door de vuurwerkwinkels heen lopen, artikelen bekijken en de spullen ophalen. Voor mij nieuw dit jaar is het ophalen van bestellingen ipv ter plekke uitzoeken en kopen. Daarnaast leef ik toe naar het uitstallen van de spullen, het letterlijk vastpakken van het vuurwerk en dan het opbouwen van de 0.00 uur show.

Het moment om de auto in te stappen op weg naar de 1e winkel, dan weet je dat het dit jaar door gaat en je 3 dagen lang kan genieten.

Voor mij is het eigenlijk de hele maand december.

Sinterklaas en kerstmis, kans op sneeuw, goeie muziek op de radio, het lekkere eten, de warmte, de gezelligheid, de vuurwerkdemo's/shows, het kopen/ophalen van het vuurwerk, de meldingen, en ga zo maar door.

Het is niet alleen de dag zelf, die gaat veel te snel, maar de hele maand!

Hoop serieus dat dit jaar de demo's/shows weer terugkomen!

Ik leef altijd heel erg uit naar de top 2000, dan weet ik dat kerst begonnen is, en oud en nieuw heel dichtbij is.

Voor mij is het eigenlijk de hele maand december.

Sinterklaas en kerstmis, kans op sneeuw, goeie muziek op de radio, het lekkere eten, de warmte, de gezelligheid, de vuurwerkdemo's/shows, het kopen/ophalen van het vuurwerk, de meldingen, en ga zo maar door.

Het is niet alleen de dag zelf, die gaat veel te snel, maar de hele maand!

Hoop serieus dat dit jaar de demo's/shows weer terugkomen!

Hier sluit ik mij bij aan.

Als ik iets moet noemen is dat het afhalen wel. Blijf dat echt het mooiste vinden van de hele hobby. Je spullen dan eindelijk afhalen, de vele kilometers die gemaakt worden, bekende winkeliers weer spreken, bekenden uit het vuurwerk wereldje tegen komen en kijken wat iedere weer heeft ingeslagen. Verder ook de december maand, die heeft zoveel sfeer. Lekker gourmetten, extra veel kerstfilms kijken, overal de verlichtingen weer zien hangen, de geur van de open haart die aan het branden is.

Jaren geleden had ik het liefst zo snel mogelijk die tijd, kon me niet snel genoeg gaan. Maar dat is tegenwoordig niet meer. Ik geniet nu veel meer van een langere periode. Deze tijd kan me niet lang genoeg duren.

Ook ik kijk het meest uit naar de afhaaldagen. Geen slaap of veel te vroeg opstaan het maakt allemaal niet uit die dagen. Heerlijk in de auto touren met de top 2000 op.

Aller eerst 3 oktober het Leids ontzet met kermis en vooral veel gezelligheid en weerzien van (oude)bekende.
Natuurlijk ook de kerstmarkten weer vol met sfeer in aanloop naar de donkere dagen.
Het sinterklaasfeest mag ook niet ontbreken ondanks dat het behoorlijk is veranderd geniet mijn jongste er nog iedere seconde van en dat vind ik het belangrijkst als zij genieten doe ik dat zeker ook!
Dan krijg je de aanloop richting mijn vakantie.. kerstvakantie wel te verstaan normaliter 2 kerstdagen vol gezelligheid met de familie (dit jaar heb ik helaas storingsdienst waardoor er geen leuke uitjes gepland kunnen worden) waarna mijn vizier al snel 1 kant op kijkt op 27 december naar de afhaaldagen.
Daar waar ik volstrekt krankzinnig naar uitkijk het ophalen van mijn felbegeerde pareltjes om ze te kunnen vasthouden, bekijken, fantaseren over de volgorde en uitwerking en dat een aantal keer per dag totdat het tijd is om ze buiten te zetten en het lontje aan te steken..en dan heerlijk genieten van al dat moois en geweld. wat een onbeschrijfelijk heerlijk gevoel is dat!

Je weet dat de verkoopdagen dit jaar de 29ste pas beginnen he Klassieker :p:wink:

Laatst bewerkt door een moderator:
voor mij is het altijd de hele maand december waar ik naar uit kijk, de maand heeft gewoon iets magisch.

het begint met de planning maken om kerstmarkten te bezoeken, zowel in nederland als in duitsland.
al vind ik de kerstmarkten in duitsland wel leuker, ze zijn groter en hebben toch een leukere sfeer.
het gevoel als je daar loopt is gewoon geweldig, alle leuke kraampjes en de lekkernij, het is oprecht een leuk dagje weg, waardoor de lange ritten er naar toe niet meer uitmaken. (want je hebt onder het rijden kerstmuziek op, waar je keihard meezingt natuurlijk) :kerst:

en thuis lekker knus zitten met warme chocomelk en naar buite kijken en het sneeuw zien, dan voel jeje net weer een klein kind van vreugde.:p

zodra de kerstdagen voorbij zijn verheug ik mij alweer op de afhaaldagen, en natuurlijk opvolgend oud & nieuw met heerlijk zelfgemaakt oliebollen en appelflappen.
gezellig met heel de buurt buite staan en genieten van het mooie vuurwerk.

en al deze gezelligheid en plezier in maar 1 maand. dat is pas genieten:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan