Vuurwerkverkoper Ruud blij met grenscontroles: ’Gaat gunstig voor ons uitpakken’

Grenscontroles moet in principe de douane doen. Niet de reguliere straatagent.

Maar goed, ook de douane heeft geen manschappen. Ik hoorde vh weekend dat er over de 800 grensovergangen van Nl zijn. Hooguit op de grote wegen zal er gecontroleerd worden.

Grenscontroles moet in principe de douane doen. Niet de reguliere straatagent.

Maar goed, ook de douane heeft geen manschappen. Ik hoorde vh weekend dat er over de 800 grensovergangen van Nl zijn. Hooguit op de grote wegen zal er gecontroleerd worden.
Pas hiermee op, want soms kiezen ze sluiproutes. Ik raad het aan om gewoon alert te blijven

Op het gebied van vuurwerk verkoop maakt Nederland het zichzelf veel te moeilijk.
De marechaussee krijgt verder geen extra mensen of geld om de extra grenscontroles uit te kunnen voeren.
De marechaussee heeft aangegeven nu al zijn handen vol te hebben op wat er zich op het vliegveld, of in de havens, afspeelt laat staan dat ze de mensen die de extra werkzaamheden heeft kunnen inroosteren .
Zoals ik al eerder zei Nederland maakt het zichzelf veel te moeilijk op het gebied van vuurwerk.
Het enige wat Nederland hoeft te doen is de regels aan te passen aan die van Duitsland en België.
Als Nederland dat gedaan heeft krijgt ze haar handen vrij om te kunnen handhaven op de dingen die pas echt gevaarlijk zijn of de maatschappij pas echt ontwrichten.

Back
Bovenaan