Vuurwerkshows vergroten draagvlak verbod

En dan te bedenken dat je minimaal 2 certificaathouders nodig hebt per show. (understatement)

Dat maakt de gemeentes niks uit. Die schieten dan wel een paar consumenten cakes af voor een klein bedrag op een meter of 100 afstand waardoor je er ook nog eens niets van ziet.

Dat klopt ik ben net terug van een tripje belg. Ja ik weet laat in het jaar etc.
Maar ik dacht dan koop ik alvast daar ook voor een leuk bedrag.

Voor de autoriteiten het ligt niet hier in huis, in een schuur ergens tussen al die andere nederlandse schuren.

Als ze door zetten met deze onzin vier ik oud en nieuw wel in het buitenland. Loopt de Nederlandse economie weer wat centen mis, mij hebben ze er uiteindelijk niet mee.

Maar dan moeten ze niet gaan klagen als de handel in illegaal vuurwerk helemaal de spuigaten uitloopt

Wat denken ze nou,dat een echte vuurwerkliefhebber zich laat tegenhouden door een vuurwerkverbod.De mensen zullen massaal de auto instappen naar Belgie en met een kofferbak vol weer terugkomen.

Momenteel hebben maar 8 gemeenten een redelijke show gepland.
Als gemeenten dit echt willen hadden ze wel het voortouw kunnen nemen.
Aantal shows is dan ook nog met consumenten vuurwerk, je mag dan eigenlijk wel een proffesionele show verwachten.
Zelf kom ik uit Almere, vroeger werden hier regelmatig shows gehouden, met luilak en andere gelegenheden op het weerwater, nou de laatste jaren gebeurt er niks. Gelukkig was er Sail, want goede shows zijn erg schaars in Nederland. In tegenstelling tot vroeger. Gelukkig heb ik de mooie shows van voor het Enschede drama meegemaakt. Tegenwoordig gaan we naar het buitenland.
Eigenlijk moeten shows van nu mooier zijn dan vroeger met de huidige technologie, helaas is dat in Nederland meestal niet zo. Budget en veiligheids eisen maken dat onmogelijk.

Shows.. tja.. :rolleyes:

Inderdaad sowieso te weinig man om dit uberhoubt voor elkaar te krijgen. max 50 shows die er te regelen zouden kunnen zijn? (ook zieken en mensen die niet willen of kunnen)

Dus dan moet iedereen die afgelegen woont maar zien hoe die er komt. en misschien wel een half uur moeten rijden als diegene al een auto heeft. Hiermee laat je dus ontiegelijk veel mensen in de kou staan! Al die mensen die niet zelf redzaam zijn en dus afhankelijk van anderen. Wat doe je met deze HELE grote groep mensen?
Mocht je het serieus overwegen om shows te doen (en dat kan niet), dan zou je ook elke plaats een bus beschikbaar moeten stellen. Of meerdere (dat je online je plek kan reserveren (gratis) in de bus. Dan heb je al 1.000.000 bussen nodig = ook weer 1.000.000 buschauffeurs. Kost wat..

Nee maar die ideeën zijn niet doordacht en haalbaat wat hierboven ook al stond. Er wordt nog zo veel over het hoofd gezien.. En uiteindelijk benadeel je heel veel meer mensen dan dat die 2500 zeurkonten!

Wat denken ze nou,dat een echte vuurwerkliefhebber zich laat tegenhouden door een vuurwerkverbod.De mensen zullen massaal de auto instappen naar Belgie en met een kofferbak vol weer terugkomen.

nou dat niet alleen.
illegale bestel sites springen dan ook als paddestoelen uit de grond.

ik zit niet te wachten om hutje mutje te staan met hichem en habib die illegale knallers in het publiek aan het gooien zijn.

En de shows houden snel op..Te weinig mensen en te duur. Denk niet dat gemeentes hierop zitten te wachten. Na 2 jaar is er dan helemaal geen vuurwerk meer..

Eigenlijk zou kerst (ook) verboden moeten worden.
Je wordt helemaal gehersenspoeld met reclames over eten en gezellig samen zijn en al die K- nummers van 100 jaar oud. Of een kerstliedje die een paar ton kost omdat een paar bekende Nederlanders dit zogenaamd voor een goed doel doen. Pure oplichting.

De vegetarische medemens heeft echt een moeilijke maand. Elke supermarkt te smijten met die vieze 'vlees' aanbiedingen. Laten we deze mensen dan ook respecteren (zijn er meer dan 2500) en kerst eens in de 5 jaar vieren. Goed voor het milieu, goed voor het welzijn van de dieren (miljoenen!), goed voor alles! Mensen die 'gelukkig samen willen zijn' doen dat wel. Ook zonder al die commerciële heisa :wink:

Elk jaar weer hetzelfde liedje (letterlijk).
Maar hier word te veel aan verdiend helaas.

Wat te denken van de ouderen? Die vaak eenzaam en alleen zijn en elke minuut te horen krijgen dat heel Nederland het, O Zo Gezellig heeft.

Wat te denken van de dieren ? Die het maar moeten ontgelden om onze VRAATzucht met kerst te stillen. En vervolgens allemaal met buikpijn lopen klagen over wat dan ook behalve zichzelf..
Misselijkmakend vind ik het!

Zogenaamd een feest uit het geloof. Tuurlijk, gooi het over de boeg van 'geloof' en iedereen wordt geacht zijn of haar mond te houden.

Kan Vuurwerk niet een geloofsovertuiging worden? Het staat in verband met de geesten wereld toch? Dus een beetje zweverig is het al.

Nee ik overdrijf.. of.. toch niet ?

Ps: Bevrijdingsdag viert men ook eens in de 5 jaar. Waarom? Omdat vrijheid toch niet bestaat. Maar wij eens in de 5 jaar toch mogen denken dat dit het geval is? En het vervolgens vieren.. Ook elke keer hetzelfde. Maar dit kost meer dan het oplevert. Mensen mensen... mensen.. kuchhijgpuffsteunkreun

Ik kan nog wel 100 argumenten bedenken maar dan word het vervelend denk ik.
Waarom hebben wij (niet gelovigen) alleen vrij met dagen die staan op/ verwijzen naar, het geloof?
Hemelvaart? Kerst? Pasen?... wat de fuk.. ? Is toch niet van deze tijd? Waarom word dit niet eens veranderd? Al jaren daalt het aantal gelovigen en sluiten kerken de deuren. Maar aan dit alles wordt wel vast gehouden. Als je dan al dingen wilt veranderen waarom dan niet gelijk alles in één keer goed? Dan heb je gelijk ieder mens 'te pakken' wel zo eerlijk..

Ik wil niemand aanvallen maar net als die zeikerds over vuurwerk mag ik ook zeiken over iets 'onbenulligs' of niet dan.
Ik betaal belasting waar ook die kerken van worden betaald. Ze jengelen mij regelmatig wakker op mijn schaarse vrije dagen. Alleen die azijnpissers (in mijn buurt iig) maken daar gebruik van. Die kerk word wel bekostigd van iedereen zijn/haar geld!! Maar daar hoor je ze niet over.. Is ook een minderheid. Die mogen elk half uur lawaai maken, klagen wat ze willen want het zijn gelovigen(oei dit word discussie), en maken ook nog eens de DIENST uit lijkt het wel.

Waarom winnen die minderheden nog steeds terwijl vele meerderheden het nakijken hebben? Zijn we nou een democratie? Of is een democratie een dictatuur van de minderheid?

Punten die ik kan bedenken:
- Sowieso de media die verkeerd voor en uitlicht.
- Algehele acceptatie (???) Maar waarvoor eigenlijk? Is dit niet achterhaald? (Ps: net als drank & drugs, drank is potdorie drugs, maar te geaccepteerd door de 'samen'leving) Snapje ;)
- Verouderde staf in het bestuur. Mensen die maar wat roepen om hun positie te kunnen behouden zonder dit te menen. Als ze maar kunnen vangen.. over de rug van een ander.
- ... vul zelf maar in.. nu weer ff wat anders doen

Nogmaals, niet mijn bedoeling om te beledigen. Maar alleen mijn bescheiden mening op wat voor mij de realiteit is.
Response is welkom

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan