Vuurwerkshows vergroten draagvlak verbod

JeRe

VWC lid
Als gemeenten een professionele vuurwerkshow organiseren, is een meerderheid van de Nederlanders voor een algemeen vuurwerkverbod voor particulieren. Zonder vuurwerkshow is het draagvlak voor zo’n verbod minder groot. Los van een eventueel vuurwerkverbod, vinden zes op de tien Nederlanders dat hun gemeente een centrale vuurwerkshow moet regelen. Het draagvlak voor vuurwerkvrije zones groeit licht.

Dat blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Binnenlands Bestuur is uitgevoerd door I&O Research onder bijna 2.500 Nederlanders. Het draagvlak voor een algemeen vuurwerkverbod neemt toe van 49 naar 54 procent als gemeenten zo’n verbod ‘goedmaken’ met een professionele vuurwerkshow. Steeds vaker zeggen zelfs fervente vuurwerkafstekers hiermee te stoppen als in hun gemeenten een professionele vuurwerkshow wordt georganiseerd. Dat percentage ligt nu op 28 procent, tegenover 23 procent vorig jaar.

Lees de rest van het stuk inclusief tabellen hier

Ik geloof er helemaal niks van. Dan ben je ook geen fan van vuurwerk afsteken want dat wil je gewoon het liefste zelf als echte freak zijnde en dat is mijn gevoel en als je echte vuurwerkliefhebber in spe bent heb je gewoon dat gevoel. Tsjonge jonge hoeveel onderzoeken krijgen we nog voorgeschoteld zeg... Bah!!

Geloof er ook niks van, tegenwoordig hoor je steeds meer dat artikel schrijver veel uit hun duim zuigen en dan bronnen verzonnen zijn.
Dit is pure onzin, kijk de gemiddelde poll s eens daar zie je toch echt een evenwicht in mening..

Artikeltje wat gewoon net als een konijn uit de toverhoed gehaald is.
Uit de duim gezogen.
Verzonnen meerderheid.
Gewoon klink en klare onzin!

gr

Het is allemaal zo jammer en voorspelbaar. Er word in de komende jaren gewoon geregiseerd naar een totaal verbod toegewerkt dat is gewoon een plan van de overheid. Elk jaar worden de regeltjes weer strenger, wordt de overlast weer iets meer volgens de media, leveren wij liefhebbers weer iets in met de hoop dat het daarmee stopt (romeinse kaarsen etc).

Met een paar jaartjes en het verbod is daar en zitten me met categorie 1 en waardeloze consumenten showtjes opgescheept. Misschien zie ik het zwart maar het lijkt er toch wel op.

Ik bestel nog maar wat extras eit jaar ;-)

Moeten er wel genoeg gekwalificeerde personen zijn om een vuurwerkshow te mogen schieten. Zolang dat niet het geval is....... Onhaalbaar. Daarnaast gaan mensen dan in het buitenland kopen.>> meer illegaal vuurwerk.

De NOS is weer eens bevooroordeeld. Bij elk nieuwtje over een mogelijk vuurwerkverbod wordt het weer breed uitgemeten. Het gaat blijkbaar om een enquete onder 2500 mensen. Nou nou, we zijn onder de indruk. Gelukkig is het particuliere vuurwerk laatst op de lijst van cultureel erfgoed gezet.

Laatst bewerkt:
Als ze door zetten met deze onzin vier ik oud en nieuw wel in het buitenland. Loopt de Nederlandse economie weer wat centen mis, mij hebben ze er uiteindelijk niet mee.

Maar dan moeten ze niet gaan klagen als de handel in illegaal vuurwerk helemaal de spuigaten uitloopt

De NOS is weer eens bevooroordeeld. Bij elk nieuwtje over een mogelijk vuurwerkverbod wordt het weer breed uitgemeten. Het gaat blijkbaar om een enquete onder 2500 mensen. Nou nou, we zijn onder de indruk. Gelukkig is het particuliere vuurwerk laatst op de lijst van cultureel erfgoed gezet.
Helaas is het zo ondanks dat het op het erfgoed er wel degelijk een verbod kan komen.

Drukte om niets.

Volgens de berichtgeving is men voor een verbod wanneer als alternatief een gemeentelijke show aangeboden wordt.

Echter vergeet men te vermelden dat Nederland ongeveer 150 personen met een certificaat groot vuurwerk telt (bron: KIWA register) tegenover bijna vierhonderd gemeenten. Kortom, het aanbieden van gemeentelijke oudejaarsshows kan niet eens.

Laatst bewerkt:
Agh ja..... al die propaganda berichten in de media. Wat me wel opvalt is dat als je de onderzoeken onder een vergrootglas legt de volgende dingen opvallen:

- aantal respondenten (meestal rond de 3000)
- feiten (meestal zelf verzonnen ,totaal niet onderbouwd of vanuit een tunnelvisie bekeken)
- representativiteit onderzoek (bovenstaand onderzoek 2500 respondenten op 19,6 miljoen inwoners)
- oplossingen (men kijkt niet naar de haalbaarheid of uitvoerbaarheid van deze oplossingen)

Groet Mr. Kamuro

Gelogen en verzonnen artikel. Ze vallen door de mand door te zeggen dat zelf de meest fervente vuurwerkafsteker zou stoppen met afsteken. Dat is natuurlijk onzin.

In 2014 wilde 56% een verbod
In 2015 wilde 49% een verbod, 54 als er een show wordt georganiseerd

Vraag is hoe verwoord je deze informatie.. :angry:

Echter vergeet men te vermelden dat Nederland ongeveer 150 personen met een certificaat groot vuurwerk telt (bron: KIWA register) tegenover bijna vierhonderd gemeenten. Kortom, het aanbieden van gemeentelijke oudejaarsshows kan niet eens.

En dan te bedenken dat je minimaal 2 certificaathouders nodig hebt per show. (understatement)

Back
Bovenaan