Vuurwerkshow flink vertraagd

Vuurwerkshow flink vertraagd

De inwoners van Prinsenbeek die zaterdagavond in groten getale naar de vuurwerkshow van WinterWonderBeek waren gekomen, moesten veel geduld hebben. De om acht uur geplande show ging uiteindelijk om tien voor half tien van start. Oorzaak was een fout geparkeerde auto.

Menigeen was toen al vertrokken, maar ondanks het slechte weer waren nog veel mensen blijven wachten. Zij kregen uiteindelijk wel waarvoor ze waren gekomen: een mooie vuurwerkshow. En die werd ook gewaardeerd; er werd althans flink gejuicht na de laatste vuurpijlen.

Marcel L’Abee van GroenRijk Schalk die het vuurwerkevenement voor WinterWonderBeek organiseerde, heeft er wel een flinke kater aan overgehouden. ,,Vanaf vier uur ’s middags zijn we bezig geweest met het ontruimen van de Markt. Van de auto’s die nog waren achtergebleven, konden de eigenaren worden achterhaald. Maar één auto bleef staan en die moest worden weggesleept. Vanaf zes uur zijn we daarmee bezig geweest. Omdat de politie geen melding wilde maken, kwam de sleepdienst niet. Twee uur lang ben ik van het kastje naar de muur gestuurd van politie, naar gemeente, naar sleepdienst. Nadat er uiteindelijk dan toch nog een melding kwam, kon er een takelbedrijf komen. Maar omdat het druk was bij de sleepdiensten, moesten we nog meer geduld hebben.’’

Voor een filmpje van de show, klik hier.

Bron: https://www.prinsenbeeknieuws.nl/nie.../#.Wjdyf4Z4WEc

Laatst bewerkt:
Vervolgens verschijnt dit bericht eronder:

Mijn auto Jeroen 17-12-2017 18:07 uur
Beste allemaal, Toevallig was dat mijn auto die daar nog stond. Ik heb de verkeersborden wel gelezen en hem eigenlijk bewust laten staan. Ik ben fel tegenstander van vuurwerk en ik vind het erg gevaarlijk! Ieder jaar raken er honderden mensen gewond door vuurwerk. Ik vind het dan ook onverantwoord dat jullie kinderen meenemen naar een vuurwerkshow! Excuses voor het ongemak, maar misschien een moment om na te denken over deze foute traditie. Groeten, Jeroen

Beste allemaal, Toevallig was dat mijn auto die daar nog stond. Ik heb de verkeersborden wel gelezen en hem eigenlijk bewust laten staan. Ik ben fel tegenstander van vuurwerk en ik vind het erg gevaarlijk! Ieder jaar raken er honderden mensen gewond door vuurwerk. Ik vind het dan ook onverantwoord dat jullie kinderen meenemen naar een vuurwerkshow! Excuses voor het ongemak, maar misschien een moment om na te denken over deze foute traditie. Groeten, Jeroen

Wat een egoist, dus omdat hij tegen is moeten er mensen wachten. Ik ben ook tegen treinen (niet echt, maar toch). Dan ga ik toch ook geen auto op de rails parkeren. Wat een hufter.

Wat een smerige actie zeg.. Al maakt hij wel slim gebruik van de regelgeving.. Wie denkt hij wel niet dat hij is, dat hij voor zoveel mensen gaat beslissen of ze gezellig een avondje van vuurwerk mogen komen genieten..

Zo wat ben je dan een pedante zak hooi zeg. Kom je met je eigen moordwapen en milieuvervuiler aanzetten :bonk: onverantwoord waar konderen bij zijn!

Wat is de bron van het bericht zodat we even kunnen terug reageren? :D

Wauw wat een linkse @#$% is dat zeg, egoistisch persoon... dat is er weer zo een die zelf de regels gaat maken of de boel volgens zijn eigen wetten en regels gaat frustreren.

Ach ja hij mag nu aardig bedrag aftikken voor het wegslepen en in zekerheid houden van zijn auto. Duur principe ;)

De politie heeft zn kenteken dus ip of een huisbezoek kan een extra boete voor moedwillige ordeverstoring opleveren en anders straf voor smaad als het fake is en ip traceerbaar.

hier is maar 1 antwoord op: Jeroen niet doen! :p

Kost hem sowieso veel geld, want hij zal de sleepdienst ook wel moeten betalen...

hier is maar 1 antwoord op: Jeroen niet doen! :p

Kost hem sowieso veel geld, want hij zal de sleepdienst ook wel moeten betalen...

Auto is meegenomen door berger inderdaad. Zal hem al rond 350eu kosten, plus grote kans dat de handhavers hem nog op kenteken een cadeautje bezorgen.

Ik ben hierbij aanwezig geweest, de auto was van een voetbalsupporter die nietsvermoedend zijn auto op het plein had gezet en daarna naar Heerenveen is gereden met zijn maten. De politie en de gemeente stuurde de organisatie blijkbaar al heel de middag van het kastje naar de muur om de auto te laten te verwijderen. Jammer dat het allemaal zo lang moest duren.

Parkeerverbod vuurwerk niet gezien

De eigenaren van de auto die zaterdagavond om acht uur nog op de Markt in Prinsenbeek stond, hadden het parkeerverbod in verband met de vuurwerkshow over het hoofd gezien. Ze hebben zich vanochtend gemeld bij organisator GroenRijk Schalk. Het vuurwerkevenement liep ruim vijf kwartier vertraging op, waardoor veel kinderen de show uiteindelijk niet meer hebben gezien.

De eigenaren van de auto, die een boete hebben gekregen, hebben excuses aangeboden. Ze vonden het heel vervelend, aldus Marcel l’Abee van GroenRijk Schalk.

Maar de ondernemer wijt de enorme vertraging van zaterdagavond toch vooral aan de slechte communicatie tussen handhavers, politie en gemeente. ,,Daarom heeft het uiteindelijk allemaal veel te lang geduurd. Als die hadden meegewerkt, was de auto veel sneller weggesleept.’

L’Abee was vanaf vier uur ’s middags in touw met het ontruimen van de Markt. Vanaf zes uur was hij bezig met de laatste auto, vertelde hij eerder. ,,Twee uur lang ben ik van het kastje naar de muur gestuurd, van politie, naar gemeente, naar sleepdienst. Omdat de politie geen melding wilde maken, kwam de sleepdienst niet. Nadat er uiteindelijk dan toch nog een melding kwam, kon er een takelbedrijf komen. Maar omdat het druk was bij de sleepdiensten, moesten we nog meer geduld hebben.’’

bron: https://www.prinsenbeeknieuws.nl/nieuws/parkeerverbod-vuurwerkshow-niet-gezien/#.WjeyqFXibmE

Oom agent wilde geen melding maken ?
Waarom niet ?
Had er dan 1 toch echt aan het werk gemoeten voor zn salaris :shocked:
Als ze de melding wel gelijk hadden gemaakt dan had zn collega niet 20x die rinkelende telefoon te hoeven opnemen,ow nee wacht das z'n collega maar :D
Even serieus,ik snap het niet,je hebt vergunningen,je hebt dus rechtmatige parkeerverboden aangekondigt en duidelijk aangegeven,maar oom agent is niet van plan om de orde te handhaven en de wet na te leven door een melding te doen van een illegaal geparkeerde auto ?
Das een leuke,kijken of ik de volgende keer dat kan gebruiken als mijn auto met 2 wielen op de stoep staat naast mijn huis als ik m was,en oom agent wil me daarvoor dan wel een boete geven.
(en ja dat laatste heb ik echt meegemaakt,op die manier blokkeerde mijn auto de doorgang op 2 meter stoep die 2 meter breed is en ik met de wielen op de betonrand stond van het parkeervak :frusty: )

De reactie van Jeroen geeft alleen maar aan dat het verbieden van vuurwerk en het organiseren van lokale shows geen zin heeft. Er blijven toch mensen die er hoe dan ook tegen zijn en dus kun je het net zo goed gewoon blijven gedogen. Verbod is dus zinloos.

Back
Bovenaan