Vuurwerkbom vernielt gymzaal

oerendhard

VWC lid
LOSSER - Sportende kinderen hoorden maandag tegen 15.15 uur in een gymzaal aan de Havezathesingel in Losser plotseling een enorme knal. Later bleek dat naast het complex een vuurwerkbom was afgestoken. De ontploffing veroorzaakte een groot gat in de muur van de gymzaal.

Er raakte niemand gewond. Getuigen zagen twee jongens wegvluchten in een rode auto. Van hen ontbreekt elk spoor.

bron, Tubantia.nl

:shocked: Wat moet dit zijn geweest dan?

Ik ken in ieder geval geen knalvuurwerk dat een gat in een stenen muur kan slaan, zal waarschijnlijk zelfmaak zijn geweest ofzo. Ze zullen waarschijnlijk de bom tegen de muur hebben aangezet (buiten) en de bom zwaar onderschat hebben. Domme actie...

Ik ken in ieder geval geen knalvuurwerk dat een gat in een stenen muur kan slaan, zal waarschijnlijk zelfmaak zijn geweest ofzo. Ze zullen waarschijnlijk de bom tegen de muur hebben aangezet (buiten) en de bom zwaar onderschat hebben. Domme actie...

En als het zelfmaak was, dan moet dat een enorme kracht hebben gehad, als ik aanneem dat de muur van beton of steen was... Aan de strop die gasten, het is gewoon niet meer normaal joh...:mad:

36468.jpg

De knal was zo hevig dat het wandrek gevaarlijk heen en weer bewoog. De politie is een zoektocht gestart naar de daders.

*bron rtv-oost

Dat zal wel weer eens zo`n Cobra of een salute zijn.
Ik durfte om 00:00 bijna niet meer naar buiten omdat ik bang was dat ze zo`n ding naar mij toe zouden gooien.
Misschien zullen jullie zeggen: dat kan daar niet mee. Maar ik heb gezien dat er met een Cobra 6 een meter diep gat in de grond is geblazen.

Waarom moet er bij zulke berichten in de media altijd het woord vuurwerk worden genoemd :mad:, noem het gewoon een zelf gemaakt explosief oid. Nu wordt het weer onder 1 kam gescheerd dat het is gemaakt van vuurwerk terwijl dat in principe natuurlijk helemaal niet waar hoeft te zijn !!

Neemt niet weg dat degene die dit op zijn/hun geweten hebben lichtelijk gestoord zijn :confused:

Dat zal wel weer eens zo`n Cobra of een salute zijn.
Ik durfte om 00:00 bijna niet meer naar buiten omdat ik bang was dat ze zo`n ding naar mij toe zouden gooien.
Misschien zullen jullie zeggen: dat kan daar niet mee. Maar ik heb gezien dat er met een Cobra 6 een meter diep gat in de grond is geblazen.

alsjeblieft zeg... zucht.

@Hotspot Als je mij daarmee bedoel, ik vind die A.S. een grote sukkel!!
Maar een Cobra oid. noem ik niet eens vuurwerk meer.
EDIT: Dit is de laatste keer dat ik in het subforum "Media berichten" heb gepost. Zo te zijn mag je niet eens meer je mening geven:angry:

Laatst bewerkt:
Snutje, volgends mij moet jij iets minder drinken om de jaarwisseling ofzo, want een Cobra 6 slaat dus echt even geen gat van een meter diep in de grond. Vraag me af of je wel eens ooit een Cobra 6 af hebt zien gaan. Maargoed dat is mijn mening dan weer he.

En ik durfte het bijna niet te posten omdat ik bang ben dat je nu een Quote-6 op me gaat gooien.

tjonge jonge, een cobra slaat geen meter diepe krater in de grond, klaar. als iemand hier kletskoek gaat lopen verkopen mag iemand daar best wat van zeggen.

een krater van een meter diep:frusty:

Denk dat dit zeker zelfmaak is geweest ja, als je kijkt naar het gat dat is geslagen in de muur....dat lukt je niet met een salute, laat staan met een cobra 6.
@snutareen: een cobra die een gat van een meter maakt....euhm, tja...denk dat het gat er al was en dat men de cobra erin heeft gegooid ofzo...anders kan het gewoonweg niet. Ik vind het zelf ook geen vuurwerk meer maar dit kan gewoonweg niet.

Neemt verder niet weg dat deze actie gewoonweg niet kan. Hoop dat de daders snel worden gepakt en een mooie straf ervoor krijgen.

nou dit noem ik geen vuurwerk meer maar een regelrecht explosief! Opsporen, oppakken en niet meer loslaten. Misschien dat we Alberto eropuit kunnen sturen; die is toch zo goed in opsporen :wink:

Back
Bovenaan