Vuurwerk uit de oude doos

Die hars (epoxy) wordt warm (lees heet) bij het uitharden. Lijkt me dus niet de beste oplossing om vuurwerk in te bewaren vereeuwigen chupinazo

Hoe bedoel je precies? Ik neem aan mbt het verkleuren van het papier en uitlopen van de letters. Ok, dan is het een slecht idee.
Ik wilde het eigenlijk eens uitproberen met dummies gevuld met zand.
Dan maar niet doen dan.

Hoe bedoel je precies? Ik neem aan mbt het verkleuren van het papier en uitlopen van de letters. Ok, dan is het een slecht idee.
Ik wilde het eigenlijk eens uitproberen met dummies gevuld met zand.
Dan maar niet doen dan.

De kans is heel groot dat inderdaad alle kleur er uit gaat en dat je een mooi blok hebt met zwarte dummies

Ik geloof dat dat uitlopen niet zo snel zal gaan, en heet wordt het in mijn ervaring ook niet. Heb laatst een tafel gecoat in epoxy, dat werd niet heet, en heb ook wel wat geknoeid op de verpakking en die letters liepen niet uit. Het grootste probleem is denk ik lucht. Dat spul kruipt echt in alle gaatjes en als je het om je dummy giet, en ergens in het uithardingsproces komt er nog lucht uit de dummy dan heb je grote kans dat je luchtbelletjes overhoudt in je uiteindelijke stuk. Veel mensen die er mee werken hebben een vacuümtank waar ze het in uit laten harden, dat trekt dus alle lucht er uit.

Dat gezegd hebbende: ik heb nog wel wat van dat spul staan, kan het wel eens uitproberen (helaas zonder vacuümtank), dat is de beste manier om er achter te komen natuurlijk :D

Is het niet mogelijk om het gewoon in een vacuümzak te verpakken? Als je het goed doet trekt het mooi vlak overal. Dan heb je nog steeds iets wat best ok is beschermd.

Tuurlijk,altijd handig, maar ik bedoel het eigenlijk als bewaren van een vuurwerkstukje uit de geschiedenis, om te bewaren in een luchtdicht blok voor in de vitrine.

Een selectie van een aantal oude Crown en Wolff dummies die ik nog in een verhuisdoos had zitten. Leuk om weer even terug te zien. Dummies komen uit periode 2007-2009.. toen de labels nog fraai waren bij ome Broekhoff :wink:

B1945F09-145B-46F5-9C09-889BA800A4C2.jpg
1675E2DF-E805-4879-BB36-2FDF7A9F8F53.jpg
80A29141-1858-4C21-AF0C-C76455BCE5F5.jpg

Vooral van Wolff. Ik zie wat voor mij bekende dingen... Die Volcano assortiment, de Shocks (1 pakje hooguit gehad), grondbloemen, Jumping Jacks, Maxipijl met knal en fluit (geloof ik). Vooral de Maxipijlen waren goed afgewerkt en deden goed hun werk. :D

Wate een geweldige collectie's hebben de meesten van jullie! Spijt dat ik nooit heb bewaard vroeger en er pas veel te laat mee begonnen ben...:cry:

Vooral van Wolff. Ik zie wat voor mij bekende dingen... Die Volcano assortiment, de Shocks (1 pakje hooguit gehad), grondbloemen, Jumping Jacks, Maxipijl met knal en fluit (geloof ik). Vooral de Maxipijlen waren goed afgewerkt en deden goed hun werk. :D
Weetje wat goede pijlen waren voor de prijs die ninja serie van B&W

Weetje wat goede pijlen waren voor de prijs die ninja serie van B&W

Ken zo wezen maar de maxipijltjes zijn babypijltjes schelle fluit redelijke knalletje. Kan je toch niet vergelijken met de ninja die later pas op de markt kwamen. Wolff kon echter betere pijlpakketten vroeger dan de laatste jaren. Maar een maxipijltje vergelijken met de ninja, dat gaat niet op.

DSC-1177.jpg

:D

Kwam gisteren tijdens uitzoeken van spullen op zolder deze jongen tegen:
D6FF5BBC-8F6D-4C3F-AA84-B97F77DE5332.jpg

Die foto van Richardus bracht me nog ergens anders, wij maakten vroeger strijkertjes in groep 4 ofzo. Met lucifers en trektouwtjes. Meer mensen die dat vroeger deden?

Kwam gisteren tijdens uitzoeken van spullen op zolder deze jongen tegen:
Bekijk bijlage 64056

Die foto van Richardus bracht me nog ergens anders, wij maakten vroeger strijkertjes in groep 4 ofzo. Met lucifers en trektouwtjes. Meer mensen die dat vroeger deden?

Wij kochten vroeger basisschool 6e klas en brugklas van die wachslucifers. Wit steeltje kon je openvouwen en er stinkbommekes van maken.
En met sterrenflitsers icm pvc buizen maakten we onze rookbommen,
En we schoten lucifers af uit een balpen, haha.
Groot vuurwerk zoals blokken bestonden nml in de jaren 80 nog niet, enkel wat kleine potjes, parachute mortiertjes en veel familiepakketjes.

Back
Bovenaan