Over Proline kan ik niet veel zeggen. Wij hadden hier in de jaren 90 geen Proline dealer. Proline werd hier in 2005 pas geproduceerd door de Staartploeg wat inmiddels ook niet meer bestaat, nu verkoopt een zonnestudio de Proline collectie.
Deze delen van de folders dateerd uit 1999, dit betreft een Festival folder. Mijn eerste pakketje wat ik kocht was de nummer 66, Dynasty display box -1- gecombineerd met nummer 46, de Assortiment Turbo. Gecombineerd met nummer 78, Fighting Ghost 13 shots pot. En daarnaast 4 fonteinen Garden in Spring, en nummer 80 Poisenous Snakes 36 shots en nummer 21 de Brulraket, deze raket gaf een oorverdovende gil en was gekocht in meervoud vanwege de o zo lekkere klap die er van af kwam. De Brulraket is een voorloper van de Sun Warrior pijlen overigens. Maar hier ging veel van mee van Wolff dat was al bekend o,a Singing Flowers en knalvuurwerk. En nog wat aanbiedingen van hun destijds. Kocht het met mijn ouders anders kreeg ik het niet mee.
Een jaar eerder kochten mijn ouders belachelijk veel bestaande uit pakketten. Ze hadden een vuurwerkveiling. Ze hadden nummer 67, Dynasty diplaybox -A- daarnaast nummer 70 Dynasty display box -B- en nummer 69 Dynasty display box -3- met belachelijk veel vuurpijlen een groot aantal, de Smaragd rocket, Screaming rocket, Turbo raket en mammoet raket. De winkel was Prinslijstenmakerij, daar is deze folder onderdeel van. Ging je om 17:30 rond sluitingstijd ging dan had je deze producten voor een prikkie. Moest wel bieden van 25 gulden, zei je ja kreeg je al enorm veel vuurpijlen mee. Ze bepaalden een prijs en zei je ja kreeg je het gewoon over bieden kon maar 2 keer, maar meestal gebeurde dat niet er was nog voldoende. Ook hier ging veel klein spul mee door mijn ouders was ook heel divers.
Als ik naar de delen kijk en denk aan de vuurwerkveiling. Dankzij de veiling hadden we mooie pakketten in huis los wat er de 29ste al gekocht was door mij in bijzijn van me ouders, die de 29ste ook wel het 1 of ander mee namen.
De beautiful Battlestar bleef een pareltje in dit pakket. Dat was een waaier en ook echt een mooie waaier met brede boeketten. Hier rekende niemand op ondanks alles. De rest was tails veelal crackling, singleshot en fontein. Naast de Beautiful Battlestar hadden de kaarsen ook boeket beide.
De vuurwerkveiling starte om 17:30 daar moest je wezen. Wat heeft dat een hoop plezier geleverd. Zowel 1998 als tot 2019 heeft het plezier geleverd. Zoals ik al eerder zei Prins Lijstenmakerij is gestopt met verkopen en bestaat dus niet meer.