Vuurwerk show annecy 2025

Mijn verslag van fete du lac Annecy:

We hadden op voorhand al kaarten gekocht voor plage des marquisats. Deze waren 6,50 voor volwassenen en 3,50 voor kinderen. Wij waren met 2 kinderen van 7 en 9. Ik wist dat dit een strook was ongeveer langs de zijkant schuin naar voren richting de schietzone.

We vertrokken om 20.15 op de fiets naar Annecy, 10 km vanaf onze camping, maar met elektrische fietsen goed te doen. De show ging om 21.50 beginnen. Onderweg viel het de eerste 5 km nog mee met hoeveel mensen we tegenkwamen. Maar nadat de weg een bocht maakte en het einde van het meer zichtbaar werd, zag je de eerste mensen al met stoeltjes langs de kant van de weg zitten. Hoe dichterbij we kwamen, hoe drukker het werd. Er waren 52.000 kaarten verkocht, wel ook voor verschillende velden en tribunes, en er waren (niet overdreven) nog makkelijk 50.000 langs de rand van het meer.

In Annecy de fietsen in de bewaakte stalling gezet, plek zat, en naar ingang 1. Kleine tassencontrole, een vluchtige blik was een betere omschrijving. Je mocht namelijk geen alcohol mee, maar witte wijn in een spa fles herkend niemand. Tickets laten scannen en een plekje zoeken. Het was heel druk, maar er waren wel prima plekjes te vinden nog. Overal mensen op kleedjes, lage stoeltjes, met broodjes, chips en tapas meegebracht, t was eigenlijk een grote picknick. Wij zetten onze stoeltjes wat aan het einde van het veld, vlakbij het water. Nog 25 minuten tot showtime.

Qua voorzieningen voor al deze mensen, ik schat 10 000 op ons veld, was het slecht. 4 wc voor dames en 3 urinoirs voor heren, dus hopelijk niet naar de wc. Er was ook een bar om drinken te halen.Kids waren uitgerust met gehoorbescherming koptelefoons en oordoppen.

Langzaam werd het donker en daar kwam de inleidende speech van de burgermeester. Hierna begonnen de straatlantaarns te doven. Het spektakel begon! Een mooie rustige opbouw op een klassiek Frans nummer met mooie shells met falling leafs, daarna ging het direct vol los. Een aaneenschakeling van Franse nummers tot Coldplay tot modern tot klassiek, alles was even indrukwekkend door de mega grote shells, laser, fluiter spinners, kleuren, knallen, onbeschrijfelijk. Ruim 70 minuten duurde dit feest, wauw.

De kids hebben ademloos zitten kijken en waren helemaal weg van de show. Vol adrenaline zochten we na afloop onze fietsen weer op en gingen we in de meute terug naar de camping. Vermoeid en vol prachtige herinneringen aan de avond waren we om 00.30 weer in onze camper.

De volledige show is waarschijnlijk wel op YouTube te vinden en zal ik nog wel een paar keer gaan bekijken.

Ik kan dit echt enorm aanbevelen aan iedereen en zeker ook met kinderen was het een geweldige ervaring.

Hopelijk ga ik dit nog een keer meemaken.

Groetjes uit Annecy frankrijk

Laatst bewerkt:
Wauw wat een prachtig verhaal. Dit inspireert mij enorm om zodra mijn kids wat ouder zijn (nu 2 & 4) hen hier mee naar toe te nemen. Wat geweldig!

Hartelijk dank voor het delen van jouw ervaringen. Dat waardeer ik enorm.

Back
Bovenaan