Ik ben een enorm vuurwerkliefhebber, maar met op een willekeurige avond vuurwerk afsteken bereik je het tegenovergestelde. Ja ik weet dat de meeste mensen mij op dit forum hiervoor zullen haten, doe je ding, maar misschien zie je dan niet dat jij ook deel bent van het probleem waardoor er enorme opstand is gekomen tegenover vuurwerk.
Ik steek ieder jaar heel netjes op 31 december mijn siervuurwerk af wat ik uit Nederland, Duitsland en België heb gehaald met veel plezier en met groot bekijks van de buurt. De rest van het jaar probeer ik te genieten van andere dingen in het leven, helaas hebben wij een hond die geregeld in doodsangst thuis is omdat er weer vuurwerk afgestoken wordt voor wat voor idiote reden dan ook. Ooh en nee het ligt niet aan de opvoeding van de hond (de 2de heeft nergens last van), dit komt omdat ze een trauma heeft opgelopen bij Jachttraining. Ze gaat ook ieder jaar netjes naar een opvang met O&N zodat wij daar niet rekening mee hoeven te houden.
Meeste mensen die ik spreek zijn ook helemaal niet voor een verbod op mooi consumenten vuurwerk, maar zijn wel klaar met de enorme knallen (illegaal zwaar vuurwerk) en de hoeveelheid vuurwerk dat door het jaar heen wordt afgestoken. Hierin kan ik mij als vuurwerkliefhebber ook erg in vinden.
Doe hiermee wat je wilt, ik ga niet vuurwerk afsteken op 1 augustus. Wel zal ik voor zover het kan vuurwerk blijven afsteken op O&N aangezien ik het ongelooflijk jammer vind dat we hiermee een ongelooflijk leuke traditie gaan verliezen.