Vuurwerk met dodenas voor een knallend levenseinde

markHE

VWC lid
foto krantenbericht.jpg

Na de dood kunnen Australiërs nog eenmaal knallen. Met voetzoekers en vuurwerk stuurt een ondernemer de dodenas in de lucht. Craig Hull wil vandaag zijn bedrijf opstarten door de as van een hond de hemel in te schieten.
Voor een hond kost het 950 Australische dollar, omgerekend zo'n 775 euro. Vuurwerk met mensenas is duurder: 4.800 dollar. Het knallende afscheid duurt zo'n twaalf minuten. 'We verwachten veel belangstelling op Oudejaarsavond', zegt Hull.

De man kwam op het idee van zijn firma 'Ashes to Ashes' nadat hij de as van zijn eigen hond in 2010 in een rotje gestopt had en zo de lucht in gejaagd had. Hij vond dat moment zo'n opluchting dat hij zei: je moet het leven vieren, in plaats van te rouwen. Klanten kunnen kiezen uit ashouders in verschillende stijlen en kunnen ook de geluidssterkte van de knal bepalen.

Bron

nadat hij de as van zijn eigen hond in 2010 in een rotje gestopt had en zo de lucht in gejaagd had.

Vliegende rotjes? :D

Mijn moeder had een hekel aan vuurwerk. Ze was er als de dood voor.
Toen ze was overleden, heb ik haar laten cremeren. Die crematie en alles heeft mij een hoop geld gekost. Hierdoor hield ik vrijwel geen budget meer over voor het aanschaffen van vuurwerk. Uiterst ironisch voor mij, maar mijn moeder zou dit als Groen Linkserd uiteraard prachtig gevonden hebben. Jammer dat ze een dergelijk initiatief destijds niet in Nederland hadden. Dan had ik haar na haar overlijden alsnog terug kunnen pakken :devil:

Als ik het hoekie om ga wil ik dat er 5x4" titanium salutes geschoten worden op m'n begrafenis :)

Ik wil in een maltese 8 inch stutata geplaatst worden.
Alle bombettes krijgen een stukje ass.
En de rest gaat in de butomshot!!

Mwah je kan de as ook zelf afvuren. Koop gewoon een set van de goedkoopste en grootste duitse pijlen in Duitsland. Dop eraf, zitten toch alleen wat kogeltjes vaak in. As erbij en gaan met die banaan. o kan je iemand zelf ook wel iemand verstrooien voor een normale prijs. Doe het lekker in een bos of aan het water en niemand heeft er ook verder last van.

Mwah je kan de as ook zelf afvuren. Koop gewoon een set van de goedkoopste en grootste duitse pijlen in Duitsland. Dop eraf, zitten toch alleen wat kogeltjes vaak in. As erbij en gaan met die banaan. o kan je iemand zelf ook wel iemand verstrooien voor een normale prijs. Doe het lekker in een bos of aan het water en niemand heeft er ook verder last van.

Ik wens je veel succes.
Ga jij maar lekker het ass van je overlede dierbaren in een pijltje scheppen.:bonk:
Pas op dat je niet aan je neus kriebeld anders moet je zo niesen.
Persoonlijk vind ik een dierbare uit mijn omgeving wel meer waard .
dan een een matige duitse pijl.
Nee op zijn minst verdienen ze allemaal een 75grams+ pijl.

Misschien dat de as de grond wel niet meer raakt, maar ik vind het persoonlijk geen fijn idee als ik ergens loop ik meteen as mag gaan snuiven..

Op een afgelegen plek is het misschien nog wel te doen..

Back
Bovenaan