Vuurwerk in huis... en nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Checked niemand het doorlontwerk van de compounds?
Zodra ik alles binnen heb ga ik kooien knippen en alles uitpakken zodat het klaar staat de 31e. Ik wil niet in de avond nog lopen klooien met kooien of andere ongein.
Verder wel eens gehad dat een compound niet doorliep, of intern vonkoverslag had. Dar baal ik dan zo van he, dat je 'm opnieuw moet aansteken en hij begint bij het eindsalvo. Daardoor heb je niets meer aan de opbouw, wat juist de meeste compounds mooi maakt.

In de begin jaren van de compounds deed ik dat wel, maar is me nu veel te veel werk. Neem de pauzes wel voor lief.

Alles ontkooien, dan lekker muurtje bouwen. Wellicht wat projecten maken al is dat de laatste jaren niet echt meer. de 30e of 31e overal de 'flappen' vanaf halen. Misschien van enkele producten alvast wat apart zetten voor volgend jaar. Verder is het kijken in de schuur..naar het huis..weer naar de schuur...weer naar huis. haha

In de begin jaren van de compounds deed ik dat wel, maar is me nu veel te veel werk. Neem de pauzes wel voor lief.

Ligt wel aan de doos bij mij. Bijv. een Katan Special #4 wil ik nog wel nalopen omdat ik die met de vertragingen die ik heb gezien bij sommige video's net wat te extreem vindt en het echt afbreuk aan het product doet. Alle overige compounds neem ik wel voor lief ook om jouw genoemde reden.

GENIETEN! Alles uitvoerig bekijken. Lontkapjes verwijderen zodat je dat niet meer in het donker hoeft te doen. Alles tien keer anders neer zetten omdat dat net wat beter uitkomt en wat mooier staat. Maar vooral genieten, zolang naar uitgekeken en zorgvuldig samengesteld.

Is hier pas op de 31e zo en er is dus geen kamertje o.i.d. Wat we wel doen is waar we ook zijn natuurlijk al het vuurwerk van iedereen op een stapel en dan fotograferen. Ik denk niet dat als ik een enorme hoop vuurwerk zou hebben, ik elke keer zou gaan kijken. Wat valt er te zien eigenlijk? Het zijn dozen waar pas wat aan te zien valt als ze aangestoken worden. Funke dozen zijn voor mij misschien de enige uitzondering, maar die hebben we niet/nauwelijks.

Genieten! Heel wat uren naar kijken, stapelen, foto's maken, netjes neerzetten. Planning en volgorde nog eens bekijken en regelmatig er een bak koffie bij gaan drinken!

Lekker van genieten! Eerst kooien eraf, dan alles uitstallen voor een foto en dan - nadat alles al 10x in de handen is geweest - alvast alles schietklaar maken. Lontbeschermers eraf, flappen van de dozen en opbergen. Uiteraard zovaak als het kan even kijken naar 't vuurwerk. En ohja, ook altijd wat apart zetten voor het volgend jaar. Dan heb je nog eens wat :yes:

Alles uitpakken, op de foto zetten en daarna de alvast sorteren op basis van de afsteekplanning die ik gemaakt heb. Al wil ik daar op het moment suprême toch nog wel eens van afwijken. Dat was het eigenlijk wel. Vroeger ging er ook nog tijd zitten op doorlonten maar die tijd is geweest. Nu is het op de 31e vlak voor aanvang alleen nog lontjes vrijmaken zodat ik daarmee niet hoef te klooien tijdens het afsteken en een stuk afval al kwijt ben (in de container, niet op straat). Geen onnodig tijdverlies tijdens de gouden uren.

Leg niks meer thuis, aangezien ik toch elk jaar elders vier. Anders blijf ik er mee rijden.

Vind het gezellig om met anderen mee te rijden tijdens de afhaaldagen, bij terugkomst laat ik mijn spul gewoon bij hun liggen. Ik leg altijd op meerdere adressen een paar dingen neer, pak mn fietske en ga overal onder het genot van een lekker bakske koffie mn blokjes e.d. klaarmaken. Tevens doe ik gelijk hun vuurwerk nakijken zodat iedereen het veilig kan afsteken, plus dat ze genoeg brillen hebben.

Op Oudjaarsavond tot diep in de nacht bezoek ik na elkaar al deze locaties, steek overal een paar dingen af.
Geen gesjouw, sinds ik het op deze manier doe geeft het mij veel minder stress, het is constant genieten :wink:

Leg niks meer thuis, aangezien ik toch elk jaar elders vier. Anders blijf ik er mee rijden.

Vind het gezellig om met anderen mee te rijden tijdens de afhaaldagen, bij terugkomst laat ik mijn spul gewoon bij hun liggen. Ik leg altijd op meerdere adressen een paar dingen neer, pak mn fietske en ga overal onder het genot van een lekker bakske koffie mn blokjes e.d. klaarmaken. Tevens doe ik gelijk hun vuurwerk nakijken zodat iedereen het veilig kan afsteken, plus dat ze genoeg brillen hebben.

Op Oudjaarsavond tot diep in de nacht bezoek ik na elkaar al deze locaties, steek overal een paar dingen af.
Geen gesjouw, sinds ik het op deze manier doe geeft het mij veel minder stress, het is constant genieten :wink:
Heel vreemd hoe jij dat doet, dan zitten die anderen met een shitload aan vuurwerk. Als ik zie hoeveel jij altijd hebt, maar zeker handig dat het zo kan.

Heel vreemd hoe jij dat doet, dan zitten die anderen met een shitload aan vuurwerk. Als ik zie hoeveel jij altijd hebt, maar zeker handig dat het zo kan.

Nee joh, je mag best weten, de laatste 6 jaar was mijn budget niet hoger dan 300 euro.
Heb een paar moeilijke jaren gehad en ik moet echt het hele jaar sparen om iets te kunnen knallen.

Altijd eerst alles uitstallen voor foto's, daarna heen en weer lopen sjouwen naar de beste opbergplek. Die wordt ook steeds lastiger te vinden omdat het al een paar jaar steeds meer wordt xD

Controleren waar kooien omheen zitten en dat deel apart zetten zodat ik ze achter elkaar kan verwijderen. Klein spul bij elkaar in een grote krat doen zodat ik dat ineens klaar kan zetten voor de kinderen en daar al het e.e.a. aan verpakkingen van verwijderen. Vervolgens bij het vuurwerk wat op andere adressen staat hetzelfde doen, dat is altijd wel een beetje onhandig en niet iedereen kan het waarderen dat je op de keukentafel een kooi staat te verwijderen :)

Een muur bouwen en dan panisch doen over de 0.01% kans dat ik op een of andere manier de dupe wordt van een huiszoeking. Dat zal dit jaar waarschijnlijk niet veel anders gaan, maar wat wel anders zal gaan is dat ik niet op 31 december van 12:00 tot 18:00 Bezig ben met doorlonten en projecten maken want ik was daardoor eigenlijk al helemaal stuk. Dat ga ik nu van 12:00 tot 18:00 doen op 30 december :cool:

Muurtje bouwen, showtje voorbereiden. En lichtelijke paniek als ik alles zo bij elkaar zie staan. (Dit verandert de volgende dagen in een steeds groter wordende glimlach) De vrouw die hoofdschuddend even een blik werpt en een foto schiet om te kunnen laten zien aan anderen hoe 'gek' ik echt ben :p

Meestal zelf even m'n hoofd schudden en bedenken dat het weer belachelijk is. Vervolgens m'n vrouw vooral ontlopen.

Een muur bouwen en dan panisch doen over de 0.01% kans dat ik op een of andere manier de dupe wordt van een huiszoeking. Dat zal dit jaar waarschijnlijk niet veel anders gaan, maar wat wel anders zal gaan is dat ik niet op 31 december van 12:00 tot 18:00 Bezig ben met doorlonten en projecten maken want ik was daardoor eigenlijk al helemaal stuk. Dat ga ik nu van 12:00 tot 18:00 doen op 30 december :cool:

Ik herken dat gevoel, kom uit adam, dus mag hier sowieso al niet maar daar hebben we een oplossing voor gewoon stoken in een andere stad. Maar dat van die zoeking gaat altijd door mn kop. Woon in een straat met veel oudjes en er zijn er een paar die al met hun neus tegen het raam zitten als ze alleen al voetstappen horen laat staan het uitladen van een collectie... Het is altijd raak, sta je een kwartier je spul uit te laden wordt je van begin tot eind bekeken:copper:

Wordt niet thuis opgeslagen :)
Enkel op oud en nieuw overgebracht vanaf 16:00 en dan ook niet IN huis maar in een hele mooie bakwagen. Niet dat ik bang ben voor eventuele controles maar puur het besparen van tillen gezien ik 3 hoog woon zonder lift.
Beviel vorig jaar heel goed! Netjes gesorteerd en een goede ruimte om alles kwijt te kunnen en vervolgens nog te staan ook.
Dit jaar wat extra vrienden over de vloer dus dat past er goed bij.

Maar producten labelen en sorteren zit er wel in.

Showtje voorbereiden en daarna nog 100x alles bekijken en misschien stiekem wat klein spul testen. 's avonds een beste borrel drinken om te kunnen slapen en dan voor ik naar bed ga nog 1x kijken bij het vuurwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan