Vuurwerk in de straat.

VWC Mitch

VWC lid
GILZE - Over een week zou Harry Boom uit Gilze samen met zijn vrouw een weekje vakantie in eigen land genieten. Boom is iemand van de goede voorbereiding, dus zijn camper zat al bomvol spullen.

De vakantie kan hij op zijn buik schrijven. Vrijdagnacht rond half vier brandde zijn drie jaar oude camper, bijna nieuwe auto, carport en houtopslagschuur inclusief acht kuub hout af. Wat rest is een grote bende, achter in zijn tuin. Mannen met witte pakken, die de vrijgekomen asbest verwijderen, lopen heen en weer als hij op een tuinbankje zaterdagmiddag zijn verhaal doet. “Mijn vrouw maakte me middenin de nacht wakker. ‘Kijk, vuurwerk in de straat’, riep ze. Dan zullen ze zo ook wel belletje trekken, dacht ik nog. En de bel ging. Maar het bleek mijn buurman te zijn die me waarschuwde voor de brand.”

Toen Boom de tuin in rende, stond volgens hem alles al in lichte laaie. Ook de schuur van de buren stond in brand. “De brandweer heeft net op tijd de pony uit de schuur van de buren kunnen bevrijden. Wel heeft het beestje wat schroeiplekken opgelopen.” De Gilzenaar blijft er redelijk nuchter onder en vertelt honderduit. “De burgemeester (Rene Roep, hvi) is vanmorgen om negen uur langsgekomen. En hij nam warme worstenbroodjes mee. Dat vond ik heel attent. Hij is bovendien best lang gebleven.”

Boom vertelt dat het al langer onrustig is in de buurt. “Twee dagen geleden zijn twee auto’s afgebrand en anderhalve week geleden een caravan. En nu is het bij ons raak. Dat kan geen toeval zijn.” Hij vermoedt dat er sprake is van brandstichting. Iets dat de politie zeker niet uitsluit.

In augustus wilde Boom samen met zijn vrouw met de camper naar Zuid-Frankrijk, vier weken lang. “Die vakantie boren ze me niet door de neus. Ik ga ervan uit dat de verzekering de zaken snel heeft geregeld en ik in augustus een nieuwe camper heb.”

Tijd om even bij te komen, heeft Boom zaterdagmiddag nog niet gehad. Lachend tilt hij zijn trui op. “Kijk, ik heb nog steeds mijn pyjama onder mijn kleren aan.”

Bron: Bndestem.nl

Als ik het goed begrijp denken ze dus dat het vuurwerk de oorzaak is van de brand?
Maar zouden die andere branden dan ook gesticht zijn door middel van vuurwerk? Nou ja, ik neem aan dat hier nog een uitgebreid onderzoek naar komt. :rolleyes:

Back
Bovenaan