Zal even vertellen hoe het bij mij ging
Ik ben toen midden november 2008 gepakt.
moest een paar dagen later voor verhoor naar het bureau.
toen moest ik in juni 2009 naar de reclasering komen voor een gesprek.
2 weken later ongeveer moest ik naar het gerechtsgebouw voor een transactie voorstel (dan bieden ze je een kans om er zonder rechtzaak vanaf te komen)
daarna moest ik weer een keer naar de reclasering.
uiteindelijk kon ik eind september beginnen met mijn taakstraf deze had ik afgrond op 22 november 2009.
in totaal heeft het hele gebeuren bij mij dus 1 jaar en 8 dagen geduurt. en dat was nog maar voor 12,8 kilo
Ik kan je wel 1 tip geven. kijk de aanklacht tegen je goed na. ook het formulier waarop staat wat er in beslag is genomen moet je goed bekijken. mocht je namelijk fouten ontdekken dan kan het zijn dat de straf minder is. staan er in de aanklacht en inbeslagname formulier totaal andere dingen dan er in werkelijk heid is gebeurd dan kan het zelfs nog zijn dat alles je word kwijtgescholden (kans is heeeel erg klein)
Voor onderandere dit soort dingen is een advocaat wel heel handig. maar ja als je er niks mee "wint" dan zijn het alleen maar nog meer kosten geweest
als je moet voorkomen ga dan absoluut geen dingen zeggen als "ik weet hoe ik er mee om moet gaan" en "ach het valt wel mee" enz. enz.
stel je representatief op en doe op zijn minst alsof je het helemaal met hem eens bent dat je fout was en dat het gevaarlijk was. want dingen zeggen als "het is niet gevaarlijk als je er maar goed mee omgaat" dat kan je zo wat extra's kosten.
(misschien beetje chaotisch verhaal zo, maar denk dat je me snapt)
Oja, Ik denk trouwens dat het misschien nog wel 2011 kan worden voordat je eindelijk je straf weet.

ken iemand die is november 2008 gepakt en die moet in februari voorkomen (de zaak was al 3 keer uitgesteld)
mvg
titanium