Vuurwerk en boetes

weet iemand misschien wat de boete is als je gepakt bent met een 6mm alarmpistool(ben 17 jaar)? ik kan er niks over vinden op internet

Taakstraf van 30 uur bij recidive kan dit verdubbeld worden, althans dat is wat ik van de site van het Openbaar ministerie afhaal:

http://www.om.nl/algemene_onderdelen/uitgebreid_zoeken/@151473/richtlijn_voor_0/

Zie bij Bijlage 2 sub 55 bij de WWM ( Wet Wapens en Munitie)

Hoop dat het meevalt voor je,

P.s. Dit hoort eigenlijk niet op dit forum thuis daar het geen vuurwerk betreft maar hoop toch dat je hier iets aan hebt.

Taakstraf van 30 uur bij recidive kan dit verdubbeld worden, althans dat is wat ik van de site van het Openbaar ministerie afhaal:

http://www.om.nl/algemene_onderdelen/uitgebreid_zoeken/@151473/richtlijn_voor_0/

Zie bij Bijlage 2 sub 55 bij de WWM ( Wet Wapens en Munitie)

Hoop dat het meevalt voor je,

P.s. Dit hoort eigenlijk niet op dit forum thuis daar het geen vuurwerk betreft maar hoop toch dat je hier iets aan hebt.

oke bedankt voor het opzoeken over informatie hierover . dit is trouwens de 2e keer dat ik gepakt ben vorig jaar was ik ook al gepakt met strijkers .. toen had ik een boete van 100 euro

Hallo

ik ben de 30ste nog gepakt met 175 kilo vuurwerk in huis wat denken jullie wat voor boete ik ongeveer kan verwachten

ik had onder andere
24 x 3 inch shells
15 x atomic 6
6 x lawine
10x nitraat mat 60 sh
2 x 240 sh niraat mat
1 x big beng
2 x 100k rol
10x 10,000
1 x jorge jw 338
1 x tropic tb234
1x 2,5 inch green peony van bonbridge
25 x pakjes fenix
12 x sier pot 19 en 20 sh
en nog wat andere klein spul en wat matten

gr kingkong

haha ja weet niet hoeveel kingkong maar geloof me dat het 1000+ word!
je hebt namenlijk een aantal 1.1 artiekelen er tussen zitten.
en die boetes daar voor zijn niet missenlijk!
en je totaal gewicht is ook niet nix

Hallo Freaks

Ik was niet van plan een advocaat te nemen omdat die nogal duur zijn je bent zo 200 euro per uur kwijt bij die mannen ik ben al ooit eens eerder gepakt met vuurwerk ik denk jaar of 8a9 gelede met tasje strijkers die over waren van oud op nieuw ben verder wel vaker in aanraking gekomen met politie voor wat dingen ik hoop niet dat dit een rol gaat spelen ik heb later politie agent nog gesproke en die zij dat het wel honderde euro,s kon gaan kosten ik ben ook bang dat het meer wordt maar zit niet echt op cel straf te wachten denk dat dat wel meevalt want je ziet genoeg andere grote jongens die met veel meer zijn gepakt en die krijgen ook niet zown hoge straf of denk ik nu verkeerd ?

Hallo Freaks

Ik was niet van plan een advocaat te nemen omdat die nogal duur zijn je bent zo 200 euro per uur kwijt bij die mannen ik ben al ooit eens eerder gepakt met vuurwerk ik denk jaar of 8a9 gelede met tasje strijkers die over waren van oud op nieuw ben verder wel vaker in aanraking gekomen met politie voor wat dingen ik hoop niet dat dit een rol gaat spelen ik heb later politie agent nog gesproke en die zij dat het wel honderde euro,s kon gaan kosten ik ben ook bang dat het meer wordt maar zit niet echt op cel straf te wachten denk dat dat wel meevalt want je ziet genoeg andere grote jongens die met veel meer zijn gepakt en die krijgen ook niet zown hoge straf of denk ik nu verkeerd ?

het wordt geen boete van 1000+, ze kijken naar je persoonlijke (financiele) situatie en of je handelaar bent. alleen als je dik hebt verdient geven ze hoge boetes... ze gooien je ook echt niet in de cel voor zo iets kleins. ik durf te wedden dat je een taakstraf krijgt. net zoals ik hoop dat ik dat krijg voor m'n 160 kilo shells...:(

kingkong, heb ik jou niet gezien op tv bij "op de bon"???

maargoed, ik had vorig jaar 0ng 10-15kg aan voornamelijk original spul en oud duits consuspul(jaren 70-80) en ik kreeg al 500 euro boete. dus met jou lijst zal je idd wel over de 1000 gaan en waarschijnlijk wel 2 jaar voorwaardelijk.

het wordt geen boete van 1000+, ze kijken naar je persoonlijke (financiele) situatie en of je handelaar bent. alleen als je dik hebt verdient geven ze hoge boetes... ze gooien je ook echt niet in de cel voor zo iets kleins. ik durf te wedden dat je een taakstraf krijgt. net zoals ik hoop dat ik dat krijg voor m'n 160 kilo shells...:(

Ik heb vorig jaar alleen voor 10 pak vlinder 10 pak nitraat en 1x zink 901 (12,8 kilo) al een taakstraf gekregen van 60 uur (eigenlijk 70 maar de officieer van justitie had verkeerd gerekend)

als je dat tegenover het spul gaat zetten waarvoor jullie beide zijn gepakt dan denk ik dat je wel kunt rekenen op 240 uur schoffelen + voorwaardelijke celstraf. zo niet een echte celstraf.:sad:

Ik heb vorig jaar alleen voor 10 pak vlinder 10 pak nitraat en 1x zink 901 (12,8 kilo) al een taakstraf gekregen van 60 uur (eigenlijk 70 maar de officieer van justitie had verkeerd gerekend)

als je dat tegenover het spul gaat zetten waarvoor jullie beide zijn gepakt dan denk ik dat je wel kunt rekenen op 240 uur schoffelen + voorwaardelijke celstraf. zo niet een echte celstraf.:sad:

hey titanium

dat mag ik toch niet hopen zoveel uur of een celstraf taakstraf zie ik zoiezo niet zo zitten heb ik ijgenlijk ook geen tijd voor ik hoop dat het mee gaat vallen meer kan ik denk ik niet doen ligt er ook beetje aan hoe een rechter in zijn vel zit die dag denk ik weet nog niet of ik een advocaat in de hand ga nemen hiervoor want die kosten ook best wat euro,s
of denken jullie dat wel verstandig is voor deze hoeveelheid ? er gaat denk ik nog wel wat maandjes voorbij voor dat je voor moet komen of is het bij jullie wel snel gegaan ?

gr kingkong

Wacht op je dagvaarding, dan weet je meer. Ben je rechtsbijstand verzekerd? Inkomensafhankelijk kun je dan gratis/goedkoop een advocaat onder de arm nemen.
Meer informatie kun je bij de rechtsbijstand krijgen.

Er zijn mensen bij die "wachten" al bijna 14maanden, voor zij geroepen worden :bonk:

smiley-face-whistle-2.gif

Zal even vertellen hoe het bij mij ging :wink:

Ik ben toen midden november 2008 gepakt.
moest een paar dagen later voor verhoor naar het bureau.
toen moest ik in juni 2009 naar de reclasering komen voor een gesprek.
2 weken later ongeveer moest ik naar het gerechtsgebouw voor een transactie voorstel (dan bieden ze je een kans om er zonder rechtzaak vanaf te komen)
daarna moest ik weer een keer naar de reclasering.
uiteindelijk kon ik eind september beginnen met mijn taakstraf deze had ik afgrond op 22 november 2009.

in totaal heeft het hele gebeuren bij mij dus 1 jaar en 8 dagen geduurt. en dat was nog maar voor 12,8 kilo :wink:

Ik kan je wel 1 tip geven. kijk de aanklacht tegen je goed na. ook het formulier waarop staat wat er in beslag is genomen moet je goed bekijken. mocht je namelijk fouten ontdekken dan kan het zijn dat de straf minder is. staan er in de aanklacht en inbeslagname formulier totaal andere dingen dan er in werkelijk heid is gebeurd dan kan het zelfs nog zijn dat alles je word kwijtgescholden (kans is heeeel erg klein) :wink:

Voor onderandere dit soort dingen is een advocaat wel heel handig. maar ja als je er niks mee "wint" dan zijn het alleen maar nog meer kosten geweest :sad:

als je moet voorkomen ga dan absoluut geen dingen zeggen als "ik weet hoe ik er mee om moet gaan" en "ach het valt wel mee" enz. enz.

stel je representatief op en doe op zijn minst alsof je het helemaal met hem eens bent dat je fout was en dat het gevaarlijk was. want dingen zeggen als "het is niet gevaarlijk als je er maar goed mee omgaat" dat kan je zo wat extra's kosten.

(misschien beetje chaotisch verhaal zo, maar denk dat je me snapt)

Oja, Ik denk trouwens dat het misschien nog wel 2011 kan worden voordat je eindelijk je straf weet.:sad: ken iemand die is november 2008 gepakt en die moet in februari voorkomen (de zaak was al 3 keer uitgesteld) :wink:

mvg
titanium

hey

rechtsbijstand verzekering heb ik niet ik zou er wel een kunnen betalen ik werk full time maarja dadelijk is de rekening van de advocaat hoger als wat ik daar zou krijgen en dat zie ik niet zo zitten ik denk dat ik gewoon rustig blijf afwachten en maar hopen op een niet zown hoge boete of taakstraf en dat ik er vlug vanaf ben (ik vind wel boete,s of straf hier wel absurd hoog voor vuurwerk allemaal beetje overdreven!! ze doen net of je een grote crimineel bent teminste hier)

Gr KingKong

Je kan er nix van zeggen.
Elke rechter kijkt er weer anders tegen aan.
Er is een maat van mij gepakt in februari 2008, en heeft zijn straf pas gehoord in dec 2009.
Hij had geen vuurwerk in huis alleen buizen.
Hij werd verdacht van handel' om dat meer mensen zijn naam hadden genoemd.
Heeft 1,5 maanden vast gezeten met 100-den verhoren.
Uit eindenlijk is hij in dec vrij gesproken door gebrek aan bewijzen en kreeg alleen 3 maanden voorwaarlijk met proeftijd van 2jaar!

Bij de 2e persoon is wel vuurwerk aan getroffen in zijn huis.
Het ging om 300 cobra6'100zinks'tien tal salutes' en wat vlinders enzv.
Deze jongen werd in dec 2008 opgepakt en mocht.. jawel na 2 dagen al na huis!
Zijn straf volgde in november 2009.
Zijn veroordeling was (omdat hij duidenlijk aan gaf het voor ijgen gebruik te hebben gehad)
3 maanden voorwaarlijk met een proeftijd van 2 jaar + 1200e boeten en/of werkstraf van 260uur.

zo zie je maar weer dat elke agent rechter of wat dan ook er verschillend na kijkt.

zit hier in dit landje allemaal maar raar in elkaar!! hopen dat ik ook een rechter krijg die goed in zijn vel zit maar ja zullen we wel zien ik zal jullie laten weten als mijn straf bekent is

gr kingkong

Voor de mensen die met Halt in aanraking komen of zijn geweest is onderstaand artikel iets om rekening mee te houden:

Bedrijven weigeren ten onrechte Halt-jongeren

Jongeren die voor een licht vergrijp een Halt-straf kregen, hebben kans dat zij om deze reden bot vangen bij een sollicitatie bij bijvoorbeeld de luchtvaart of de marechaussee.
''Dit is in strijd met de rechten van minderjarigen.'' Een woordvoerster van Defence for Children bevestigde donderdag een artikel hierover in het AD.

Jongeren die zijn opgepakt voor bijvoorbeeld vernieling of diefstal, kunnen via een Halt-bureau een alternatieve straf krijgen, zoals papierprikken of schoonmaken.

De Halt-regeling houdt in dat zij verder niet in aanraking komen met justitie en dus ook geen strafblad opbouwen.

De Halt-straf wordt echter wel in de politieregisters opgenomen. Defence for Children merkt net als Halt Nederland dat jongeren die solliciteren bij bedrijven die streng screenen, daar vaak op worden afgerekend.

''Ten onrechte, want deze jongeren hebben recht op een tweede kans. Dat is juist het idee achter de Halt-straf'', aldus de woordvoerster.

Al deze vragen kunnen niet goed en/of volledig worden beantwoord door leden van dit forum. Uitgesloten zijn wetgevers/wethouders dan wel politie. (Die zien wij en anders ik hier het liefst niet)

Voor een concreet antwoord verwijs ik jullie naar de vraagbank der politie:
http://forum.infopolitie.nl/posting.php?mode=post&f=69
Je kan hier je vraag invoeren en binnen het uur heb je je antwoord.
Natuurlijk wel even hier op het forum plaatsen zodat iedereen van de gegeven informatie gebruik kan maken.

En ga geen domme vragen stellen, iets met slapende honden.

Back
Bovenaan