Vuurwerk bril verkoopt

Tunit

VWC lid
27 december 2007
Vuurwerkbrillen verkopen goed
ROTTERDAM - De verkoop van vuurwerkbrillen loopt goed. Dat zei Tjeerd de Faber, voorzitter van het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap (NOG), donderdag.

Zo heeft het Oogziekenhuis Rotterdam al de helft van de 200 daar beschikbare vuurwerkbrillen verkocht. „Ze gaan nu als warme broodjes. Vooral bezorgde ouders kopen er eentje voor hun kroost”, aldus De Faber.

bril8_144595a.jpg

De brillen zijn gemaakt van zeer hard plastic en bieden bescherming tegen exploderend vuurwerk. Het NOG liet in totaal 15.000 exemplaren naar Nederland komen. „Het zijn er waarschijnlijk te weinig om aan alle vraag te voldoen”, stelt De Faber. Vanaf vrijdag, als de verkoop van vuurwerk officieel is toegestaan, zullen de brillen waarschijnlijk snel uitverkocht zijn.

De oogbeschermers worden voor 3 euro verkocht bij twintig oogheelkundige poli's door het hele land. Ook een klein aantal vuurwerkhandelaren verkoopt ze.

Bron: de Telegraaf

whaha, ik heb ze uit het scheikunde lokaal gejat:D
zijn wel veilig, want er komt best veel troep ieder jaar in mijn ogen.
Ik vind het alleen een beetje mongolisch staan, dus heb ik hem alleen maar aan als er van die celebration crackers worden afgestoken!
of als ik verschut wil staan:D

Verkopen? Vroeger gaven ze die dingen gratis weg!

Tegenwoordig is alles duur wat met veiligheid te maken heb!
Ik vin dhet echt heel dom eigenlijk hoor, hoeveel zullen ze niet nemen omdat je ze moet betalen?
ik vind het echt onzin, alles wat met veiligheid te maken heb wordt steeds duurder, hierdoor worden ze veel minder gebruikt!

Nou ik heb er dus mooi drie thuis liggen en vind ze echt TOTAAL niet voor schut staan!!
Zijn gewoon stoere brillen kan er echt niks van zeggen...
Heb er een voor mezelf een voor me maat en een voor me stiefbroertje...
Weet niet precies hoeveel ze gekost hebben maar wat ik hoor via contacten dat ze niet aan te slepen zijn!
Natuurlijk zijn dit veelal ouders en nu moeten de jongeren ze nog opdoen maar het is een goed teken!!
Ik heb em in ieder geval op dit jaar zeker na vorig jaar :angel:
:bye:

Er word gezegt loopt als warme broodjes, maar wat in hemels naam is nou 200 brillen op 600.000 inwoners , gaat weer nergenes over .
Als ze nou eens de helft van 100.000 brillen verkocht hadden dan zeg ik , ja das nou een goeie aktie ,maar 100 verkocht waarvan het grootste deel waarschijnlijk aan eigen personeel slaat gewoon nergens op.
Er word gespeculeerd dat 20% van de bevolking vuurwerk koopt ,dus ongeveer 120.000 rotterdammers die vuurwerk zouden kopen . is een erg schril contrast met 100 brilletjes

greets palmtree.

Er word gezegt loopt als warme broodjes, maar wat in hemels naam is nou 200 brillen op 600.000 inwoners , gaat weer nergenes over .
Als ze nou eens de helft van 100.000 brillen verkocht hadden dan zeg ik , ja das nou een goeie aktie ,maar 100 verkocht waarvan het grootste deel waarschijnlijk aan eigen personeel slaat gewoon nergens op.
Er word gespeculeerd dat 20% van de bevolking vuurwerk koopt ,dus ongeveer 120.000 rotterdammers die vuurwerk zouden kopen . is een erg schril contrast met 100 brilletjes

greets palmtree.

misschien komt dat omdat ik ze nooit in de folders zie staan!
alleen de vuurpijlstandaard&aansteeklont kan ik vinden als veiligheidsmiddel.
Maar nooit de bril!
Is dat bij jullie folders ook?

greets palmtree.

Nou nou, ik heb dus net op het nieuws gehoord dat er toch wel wat meer worden verkocht dan dat jij zegt.
15.000 brillen gingen er vandaag over de toonbank!!!
ze kosten +/- €3,95!

ik heb er vandaag 4 gekocht a 3 euro per stuk.

dan nog een stevige muts op een dikke moeilijk brandbare jas en stoken maar :p

Me vader heeft al ene paar jaar geleden is 1 voor megekocht! maarja of veel mensen het egt gaan dragen "nee"

mja, voor mij is het wel duidelijk nu. Veiligheid boven alles, mijn ogen zijn me heilig. En die bril ga ik zeker dragen, helemaal nu die gekke overburen van me thuis zijn dit jaar die totaal niet weten hoe met vuurwerk om te gaan. aantal jaar terug heb ik dat van dichtbij meegemaakt toen er een maxi pijl tegen het hoofd van me vader kwam en die toen een flinke bloedende snee aan over hield. Ik moet er niet aan denken als er zoiets in je oog komt. Voor *** of niet daar denk ik niet eens over na, mij zal het niet gebeuren.

Back
Bovenaan