Vrouwen in de vuurwerkhandel

vuurwerktips

VWC lid
Steeds meer vrouwen en meiden gaan zich met vuurwerk bemoeien,
met het verkopen maar ook met het afsteken hier een paar afbeeldingen
In andere landen is dat nog een taboe.

Bij Salon roger werk toch een zo'n "knap" meisje zeggen ze. En bij vuurwerk Tolbrug word er door de telefoon opgenomen door een meisje. :rolleyes:

Ik heb wel duidelijke verschillen gemerkt tussen de aankopen van vrouwen en mannen, nu ik twee dagen heb gewerkt in een VW-winkel. Mannen weten vaak al beter wat ze (ongeveer) willen hebben. Vrouwen hebben vaak geen flauw benul, en zeggen alleen dat ze "sier" willen hebben. Het begrip "vuurpijl" kennen ze nog wel, maar "cake" wordt al lastig. Vervolgens moet je vaak ook nog door veel vragen erachter zien te komen wat hun budget is, en of ze wat grotere potten willen, of juist veel klein grut.
Daarnaast nemen vrouwen minder knalvuurwerk. En áls een meisje van 12 dan aan pappie vraag of ze er een pakje Binkies bij mag, antwoordt pappie "Dat knalt te hard." Terwijl zoonlief wél de Stoere Knallers mag. Ook had ik een vrouw die een cake van ca. 20-25 euro wilde, maar die niet te hard mocht knallen. Nou, dan vallen er veel goede cakes af.
Vrouwen vertrouwen de verkoper ook vrij snel. Als ik zeg dat die cake mooi is, dan vertrouwen ze daarop. Technische verhalen over de uitwerkingen maken dan niet uit. Dan trek je de vrouw eerder over de streep door te zeggen dat deze cake erg lang duurt.

Ik heb nu 2 jaar verkoopervaring in een vuurwerkwinkel achter de rug.
Ik geloof dat ik hooguit twee vrouwelijke freaks als klant heb mogen helpen.
Freaks omdat ze met gerichte vragen kwamen over effecten van een cake

Er komen genoeg vrouwen in de winkel, maar dat zijn bijna allemaal moeders die met hun zoontje vuurwerk komen kopen. Inderdaad je kan merken dat ze er weinig verstand van hebben. Honderden keren de opmerking gehoord: het moet een pot zijn met bloemen die de lucht ingaan.
Maar mij deert het niet, het ontroert mij en het doet mij goed dat die moeders dat voor hun zoontjes over hebben.

Heerst er een soort van taboe op dit onderwerp?
Misschien dat het iets te maken heeft met het aantasten van de vrouwelijkheid?

We hebben hier altijd nog wel een meid van een jaar of 17 rond lopen, die de hele dag loopt te stoken, dat vind altijd wel tof!:D

er was eerst ook een soort gelijke topic, maar dan over ouders. weet iemand die misschien? ik zoek die al best lang:wink:

is Joyce in Olen nog geeneens genoemd, jongens toch...

En in Olen lopen er nog wel meer rond hoor...

Ik krijg trouwens de indruk dat steeds meer (jonge) meiden vuurwerk afsteken ook weer leuk vinden. Tijdens de verkoopdagen ben ik er meerdere tegengekomen die voor zichzelf aan het halen waren en tijdens het stoken op ons stookpleintje op Oudejaarsdag zijn er ook 2 groepjes meiden met gevulde rugzakken langs komen waaien om ff een uurtje mee te doen...

Dat klopt helemaal Giz, dit heb ik zelf ook ondervonden in de winkel, zelf aardig wat meiden rond de leeftijdscategorie 14-23 jaar. die vuurwerk kochten.
Maar de meiden waren meer van het kleine grut :) tolletjes groendbloemen etc etc etc

Dat klopt helemaal Giz, dit heb ik zelf ook ondervonden in de winkel, zelf aardig wat meiden rond de leeftijdscategorie 14-23 jaar. die vuurwerk kochten.
Maar de meiden waren meer van het kleine grut :) tolletjes groendbloemen etc etc etc

Ach ja, ze moeten weer ergens beginnen heh. Wij zijn immers ook met dat kleine grut gestart! En laten we eerlijk zijn, dat kleine grut is nog steeds leuk voor erbij... :)

bij de Knalkoning in Oss stonden dit jaar een paar mooie dames

kunnen we niet een draadje openen met vrouwen foto's , filmpjes en vuurwerk

Back
Bovenaan