Vroegâh, toen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vroegâh, toen...

Het topic wat velen wel kennen. Een heerlijk sfeertopic waarin je de vroegâh vuurwerk ervaringen van vaak oudere mede-liefhebbers kunt proeven. De zin moet beginnen met: 'Vroegâh, toen' daarna kun je plaatsen wat jij vroeger anders, beter, sfeervoller o.i.d. vond.

Kom maar op met jullie Vroegâh verhalen.

Vroegâh, toen... de mist nog zo dik was dat je de fiets er tegen aan kon zetten. :bonk:

Oud en nieuw gerelateerd:
Vroegâh, toen...je met een volle zak rotjes en wondertollen rond ging lopen en je de hele dag kon vermaken

Vroegâh, toen... toen je nog een bonnetje mee naar huis kreeg nadat je je bestelling in de winkel had gedaan.

Vroegâh, toen ik op 6 december op mijn fiets alle vuurwerkfolders op ging halen in de omgeving om vervolgens in de avond al te weten waar ik het meeste en het goedkoopst mijn vuurwerk kon halen..

Vroegâh toen in België nog goede matten te koop waren voor goede prijzen. Denk aan: Hindorol en Chainthunder Alpeco, 100000 klappers, Colorful kings crackers etc

Toen mijn opa me in de begin jaren tachtig als klein jongetje in de arm mee naar buiten nam om me om 12:00 te laten genieten van vuurwerk en ik krijsend aangaf snel weer naar binnen te willen... :angel:

Toen ik nog niet wist dat je een Chinese rol moest uitrollen en ik 'm opgerold aanstak.

Toen een heel klein vuurpijltje de gang van de overburen invloog en de jurk van de overbuurvrouw veranderde in een minirokje.

Toen ik tien jaar was en het nostalgische meterpakketje van mijn vader kado kreeg.

Laatst bewerkt:
Vroegâh..

- Toen er nog 4" Shell kits werden verkocht aan particulieren in vuurwerk winkels.
- Toen je nog grijze dikke betonstrijkers en Superblitz knal pijlen in belgië kon kopen.
- Toen de chinese rollen van Horsebrand nog een eindbom hadden en uit 1 stuk bestonden.

Je de 1e januari vuurwerk ging zoeken wat niet was afgegaan en dit (denk aan zeiknatte knallers van een 100k klapper) op de verwarming legde om te drogen.

Laatst bewerkt:
Vroeger toen ik als brugklasser besloten had naar Baarle te gaan fietsen op een zaterdag, die tocht zwaar onderschat had (70km totaal), het ijskoud was en het halverwege begon te regenen. Vervolgens weggestuurd worden in de winkel want te jong maar, gelukkig was er een andere klant die voor ons wou kopen en zo een paar doosjes pirats en widowmakers aangeschaft. Daarna opwarmen in het cafetaria met een frietje tartaarsaus en helse toch terug om zowat onderkoeld in het donker thuis te komen en flink op je flikker krijgen van ongeruste ouders. Dat allemaal in een tijd zonder telefoons of ook maar enigszins de weg weten, dus het was volg de borden. Mooi avontuur :D

Vroegâh, toen... toen je nog een bonnetje mee naar huis kreeg nadat je je bestelling in de winkel had gedaan.
Dit was ik helemaal vergeten! Inderdaad zeg... een bonnetje met een nummertje. Ik weet nog dat ik heel trots was dat ik met mijn moeder eind november als aller eerste mijn bestellijst kwam inleveren bij de plaatselijke verfwinkel. Nummertje 1 kreeg ik!

Fijne foto!

Vroegâh, toen... je 6 Chainthunder 500 voor €150,- kon kopen, maar 50% kartonkorting kreeg en dus was de prijs voor 12 stuks ook €150,-. :applause:

rfkzMDy5IY1QHc33W5P923rkRbqavzGq7oYfif7LEmDCc32ijkdmksnbhhGAmroRxomiagYIBkaiV2qXLts3oM9byOM5TGWn3WF71a8Ji1yFhBjtHdsZLKZbeh1N

Vroegâh, toen... ik voor het eerste een karton astronauten kocht samen met mijn broer. Daar zouden we meer dan genoeg aan hebben. Maar op oudejaarsdag zelf moesten we alweer bij halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan