Vragen van de buren/straat.

In mijn oude woning in een appartementencomplex stond ik inmiddels wel bekend als een liefhebber. Kreeg vaak de vraag of ik thuis zou zijn met oud en nieuw en of ik dan weer vuurwerk koop. Ook altijd de vraag voor hoeveel. Vind het leuk om dat ook gewoon te zeggen, meeste mensen weten totaal niet wat ze moeten reageren als je bedragen noemt. Heerlijk! Tijdens de jaarwisseling altijd een groepje trouwe buren cq toeschouwers die mee kwamen genieten buiten.

Dit jaar verhuisd maar ook uitgenodigd bij vrienden in Tilburg. Vind dat wel een ding met het afsteekverbod daar en geen idee hoe men daar op vuurwerk reageert. Wellicht toch in eigen stad vieren maar ook dan in een nieuwe wijk waar je nog niet goed weet hoe de straat erop reageert. Knallen gaan we sowieso maar je mist wel het vertrouwde gevoel van “veilige” buren. Een “wauw, wat mooi” is altijd fijner om te horen dan een “moet dat geknal nou”.

Vanmiddag werd ik toevallig aangesproken door één van de buren. Of ik toch zeker wel thuis was dit jaar. De beste man is al ruim in de 80 en stak vroeger zelf altijd vuurwerk af. Nu staat hij altijd mee te genieten bij ons. Hij vertelde dat hij nu alweer uitkijkt naar de jaarwisseling. En ik kan daar dan weer zo van genieten, dat iemand op die leeftijd waardeert wat je doet.

Dit is toch prachtig man!

Laat deze man een compoundje aansteken en je maakt z'n jaar! :thumbsup:

In mijn oude woning in een appartementencomplex stond ik inmiddels wel bekend als een liefhebber. Kreeg vaak de vraag of ik thuis zou zijn met oud en nieuw en of ik dan weer vuurwerk koop. Ook altijd de vraag voor hoeveel. Vind het leuk om dat ook gewoon te zeggen, meeste mensen weten totaal niet wat ze moeten reageren als je bedragen noemt. Heerlijk! Tijdens de jaarwisseling altijd een groepje trouwe buren cq toeschouwers die mee kwamen genieten buiten.

Dit jaar verhuisd maar ook uitgenodigd bij vrienden in Tilburg. Vind dat wel een ding met het afsteekverbod daar en geen idee hoe men daar op vuurwerk reageert. Wellicht toch in eigen stad vieren maar ook dan in een nieuwe wijk waar je nog niet goed weet hoe de straat erop reageert. Knallen gaan we sowieso maar je mist wel het vertrouwde gevoel van “veilige” buren. Een “wauw, wat mooi” is altijd fijner om te horen dan een “moet dat geknal nou”.
Ken je tilburg uberhaubt of haha volgens mij steekt half tilburg vuurwerk af dus zou me niet zo druk maken😆

Heb een waslijst aan opmerkingen als ik mijn bedragen noem🙃

Buurman van op de hoek was boos, ik schoot het in de buurt van zijn 2 autos. Hij hield geen rekening met de wind waardoor het 4m verder kwam. Naja ik heb het dus voor de deur gezet, prima.
Andere buur was zelf een liefhebber, maar zwaar jaar gehad en die heeft genoten! Heerlijk!

Kreeg hier net de opmerking: Dat was zeker geen consumentenvuurwerk 😂

Alles opgehaald in Nederland en Duitsland en gewoon F2 👍😂

Heel veel idd die vraag waar komt dat weg dat kan niet uit Nederland zijn... :D ja hoor, gewoon hele jaar goed je huiswerk doen. Veel complimenten. Gozah van verderop die zelf stookte en kwam kijken wie wat afstak omdat het zo over zijn spul heenging :D Ja, gaaf, veel complimenten en bedankjes (tof!), en gezellige gesprekken rond de berg affikkende dozen, van jonge studenten tot Z-siders. Zelden zo leuk meegemaakt, echt tot half 2 op straat gehangen. Heerlijk was het.

Hier stonden de buren de hele stooksessie te kijken. Bleek tegen het einde dat de buurman zelf ook nog een compoundje had gescoord! Toen hem met een stadionfakkel begeleid naar het schietveldje :biertje:Toch wel een leuk momentje.

Buurman van op de hoek was boos, ik schoot het in de buurt van zijn 2 autos. Hij hield geen rekening met de wind waardoor het 4m verder kwam. Naja ik heb het dus voor de deur gezet, prima.
Lol, bezoek van een buurman had auto rexht voor hun deur gezet, vlák naast m'n stookplek. Hield vast niet van z'n auto. Maar buurman weet dat ik dan wel wat oplet en lichte cracklingschade gewoon eigen schuld is. Dus gezorgd dat krakelrotjes en dikke krakelwolkfonteinen, rekening houdend met wind, er meestal ver genoeg van af bleven. Ging oha prima. Tsja, moet kunnen.

‘Waar heb je dit in hemelsnaam vandaan? We zijn zelf naar België gereden’ om dan vervolgens met een heel verbaasde blik aan te horen dat alles gewoon uit Nederland kwam

Iedereen is hier altijd verbaasd dat ik vertel dat het allemaal uit Nederland komt. Soms vallen de monden open.

Vanavond alleen maar positieve geluiden gehoord dat maakt de avond zo veel beter dan dat er iemand komt zeiken.

Ze kwamen van straten verder op na de 00:00 uur show om toch na al die jaren maar eens te kijken wie dat nou altijd doet.

Mijn neefjes hadden dit jaar hun vrienden uitgenodigd om te komen kijken wat ik zoal afsteek om 00.00 uur. Mondjes vielen open en heel veel opmerkingen en vragen zoals: meneer, is dit legaal vuurwerk? Hoeveel geld kost dit allemaal? Bent u naar België en Duitsland geweest?
Toen ik zei dat het gewoon Nederlands vuurwerk is, konden ze dat niet geloven. En toen ik ze vertelde, dat er freakshops bestaan, waardoor je het goedkoper kunt kopen in het begin van het jaar dan in december, daar hadden ze nog nooit van gehoord. Ik kon er wel om lachen.

Heel groot applaus hier in de buurt. Kindjes die de “mooiste avond van hun leven” hadden gehad en “wat een show” etc.

Daarnaast kwam een man iets verser uit de straat naar me toe toen ik het klaar aan het zetten was met de vraag of ik zijn lakschade zou gaan betalen en zijjn tuin moegen kwam opruimen. Helaas stond de wint niet zijn richting op, hoop dat die hele tuon an hem vol ligt. Had hij het normaal gevraagd en dat vandaag gedaan, had ik nog best even mee willen kijken, maar op deze manier, toedeloe!

Beetje dubbel altijd hier. Had super mooie cakes/compounds, allemaal NL spul. Zoals andere ook al aangeven door veel info op dit forum en goed je huiswerk doen heb je prachtig spul in huis. Sowieso veel 30mm. Andere hebben, met alle respect, van die standaard floppers en paar van die simpele cakes die iedereen hier op forum links laat liggen. Verschil is daardoor groot. Je krijgt dan altijd een paar van die mensen die stemming gaan lopen maken ri andere buren: "het is illegaal/dit wordt nooit verkocht in NL etc." Hierdoor lijkt het tegenover andere buren alsof ik allerlei illegaal spul de lucht in sta te schieten terwijl dat absoluut niet het geval is.
Ik ben die brave huisvader die 1x in het jaar lekker uitpakt met vuurwerk. Alles netjes en gecontroleerd. Ben nu alweer klaar wakker en sta over paar min weer met bezem op straat. Die lui met pruttelpotjes zijn nergens meer te bekennen.

Ze creëren een verkeerd beeld van mij, van het vuurwerk etc. Kan me er giga aan storen merk ik.

Daarnaast gelukkig ook veel andere die het prachtig vinden en max staan te genieten van het vuurwerk wat jij afsteekt. Gelukkig heeft dat gevoel de overhand.

Beste wensen iedereen!

Mooie avond gehad met veel complimenten en bedankjes omdat de kinderen het zo leuk vonden. In het hofje was nog een buurman die ook het nodige vuurwerk had waardoor we een groot deel van de avond om en om potten konden stoken.

Om 23.00 de vuurton aan, nog even naar binnen voor het 00.00 moment en daarna de compounds. Zoals veel hier ook al aangeven, regelmatig de vraag; 'Waar ben je geweest?' En het niet kunnen geloven dat het allemaal uit Nederland komt.

Back
Bovenaan