Voorlichting over vuurwerk op mijn stage

ImmSamuel

VWC lid
Hoi allemaal! Ik ben Samuël, 18 jaar, en zit nu in mijn examenjaar voor de opleiding onderwijsassistent. Ik loop stage in groep 8 op een openbare basisschool, en heb vanochtend mijn voorlichting over vuurwerk gegeven.

Mijn passie voor vuurwerk deel ik graag, dus heb ik vanochtend aan de hand van een PowerPoint verschillende punten belicht, waarin veilig afsteken natuurlijk centraal stond. Eveneens kwamen verschillende soorten aan bod, regelgeving, en ook de straffen natuurlijk. Ze waren ontzettend enthousiast, net als mijn stagebegeleider.
Als afsluiting van de presentatie, heb ik ze allemaal een vuurwerkbril, oordopjes én een folder meegegeven, zodat ze nog wat moois kunnen uitzoeken, en daarna allemaal veilig de jaarwisseling kunnen vieren!

Hierbij bedank ik Rowy Vuurwerk in Almere ontzettend voor het verstrekken van de brillen, oorbescherming, folders, dummy's, en ook nog eens een berg cat. 1 vuurwerk!

Hieronder nog wat foto's en een kort filmpje, voor een impressie van de sfeer:

Edit: mochten er geïnteresseerden zijn in de PP, PM dan even je e-mailadres, dan stuur ik hem op!

IMG_1784.jpg

IMG_1785.jpg

IMG_1786.jpg

IMG_1788.jpg

IMG_1789.jpg

Laatst bewerkt:
Fijn om te lezen dit.
Ik vind het super wat je doet!
Voorlichting en opvoeding zijn altijd betere middelen als verbieden. :thumbsup:

Ontzetten goed en leuk dat je dit hebt gedaan zegt. Thumbs up!

Als afsluiter de Tequila blue afgestoken? :p

Super dit! Ik weet nog dat wij afschrik voorlichting kregen van de politie bij ons op de basisschool, dit lijkt me een stuk beter de doelgroep aanspreken, en is voor de kinderen natuurlijk dichter bij huis zo. Vind het een top initiatief!

Hartelijk dank voor alle positieve reacties! Ik denk zelf dat het echt wel werkt; ze waren immers rete enthousiast, en zoals boven beschreven, werkt dit ook gewoon veel beter dan de bangmakerij die de politie dan staat te verkondigen in de klas... De Tequila Blue was helaas een dummy, maar m'n begeleider vond het prima als we even wat cat. 1 op het schoolplein konden afsteken, iedereen blij natuurlijk, en veiligheid voorop!

WoW, wat ontzettend gaaf dat je dit zo hebt aangepakt. Grote complimenten.
Mooi om te lezen dat de kids en je stage begeleider tevreden zijn. Heb je er ook een beoordeling/cijfer voor gekregen?
Mooi werk :applause:.

Fantastisch iniatief!
Mijn vader is zelf leraar. Nu is mijn vraag, ook al heb ik niet de ambitie voor deze opleiding, of ik je PP zou kunnen bemachtigen om de kinderen ook een voorlichting te kunnen geven.

Mag ik vragen op welke almeerse school dit is geweest? Pure interesse, mijn vrouw werkt in Almere bij het basisonderwijs...

Top initiatief trouwens!

WoW, wat ontzettend gaaf dat je dit zo hebt aangepakt. Grote complimenten.
Mooi om te lezen dat de kids en je stage begeleider tevreden zijn. Heb je er ook een beoordeling/cijfer voor gekregen?
Mooi werk :applause:.

Het valt onder de beoordeling van 'initiatief tonen', en die weegt erg zwaar mee!

Back
Bovenaan