' voor zomer besluit over vuurwerk '

jeremy21

VWC lid
DEN HAAG - De Haagse burgemeester Jozias van Aartsen wil nog voor de zomer duidelijkheid van het kabinet over de aanpassing van regels voor het afsteken van vuurwerk.

Dat bleek woensdagmiddag tijdens een bespreking in een raadscommissie. GroenLinks-raadslid David Rietveld wilde weten of gemeenten als Den Haag*de vrijheid krijgen om eigen regels te maken voor Oud en Nieuw. Mogelijkheden zijn het beperken van de afsteektijd tot de avond of de verkoop van vuurwerk pas op 31 december toestaan.

Binnenkort praten de vier grote steden met minister Opstelten daarover. In het vragenuurtje in de Tweede Kamer zei minister Plasterk deze week dat hij bang is voor 'vuurwerktoerisme', als de ene gemeente soepeler beleid heeft dan andere plaatsen in de buurt. Hij komt in april met een brief waarin alle maatschappelijke kosten van vuurwerk zijn opgesomd. Op verzoek van de Kamer moet hij precies uitrekenen hoeveel het afsteken van rotjes en vuurpijlen kost aan gewonden, schade op straat en inzet van poltie.

*GroenLinks gelooft erin GroenLinks hoopt het aan banden leggen van vuurwerk nog steeds op de politieke agenda te krijgen. Bij het*meldpunt vuurwerkoverlast*van die partij kwamen meer dan 90.000 klachten binnen. Het raadslid Rietveld denkt dat er dit jaar 'eindelijk een stapje gezet kan worden

http://www.omroepwest.nl/nieuws/15-01-2014/voor-de-zomer-duidelijkheid-over-vuurwerkverbod

Laatst bewerkt:
Pfff wordt er nu wel gek van al dat gezeik over dat verbod om het nog ff netjes te zeggen maar kan er ook wel echt link over worden ze moeten der lekker druk maken over het alledaagse leven en niet over iets wat maar 14 uur per jaar is.

Eerst waren er 89000 meldingen binnen gekomen bij het meldpunt. Volgens een eerder artikel van omroep West waren er ook 'bijna' 90000 meldingen. En nu voor de stemmingmakerij staat er in dit artikel dat er meer dan 90000 meldingen zijn binnen gekomen. Wat een hetze van de media tegen vuurwerk. Zullen we dan ook alcohol gaan verbieden, aangezien dat meer slachtoffers en levens eist?

Wat een gezeik om niks zeg. Moet nu wel afgelopen zijn. Vokral die verdomde boomknuffelaars van Groenlinks. Ze weten dat ze geen stem hebben, nooit gehoord zullen worden in zaken die er echt toe doen, vandaar dat ze maar zelf onderwerpen verzinnen om toch nog een betekenis aan hun leven te geven.. Val ons de hardwerkende burger die al gebukt gaat onder de vele regeltjes, vele belastingen, vele bezuinigingen niet lastig door hetgeen te verbieden waar de meeste Nederlanders wèl van genieten.

Het is eigenlijk minachting van het volk om met een vuurwerkverbod te komen. Minachting van die miljoenen mensen die vuurwerk afschieten. Van bekijk het maar, wij halen geen plezier eruit, dus jullie ook niet. Een dikke vette middelvinger naar ons toe.

Waar blijft de tegengas vanuit onze kant?? Vanuit de kant van de vuurwerkbranche?? Misschien een vuurwerkverbod, what's Next? Wat zullen ze ons, de bevolking nog meer gaan verbieden? Politiek Nederland geeft massaal af op Rusland. Maar als er een verbod doorheen komt openen we toch alle hekken om ons te laten controleren, te besturen en de marionet te zijn?

Bezitters van huisdieren zijn tegen vuurwerk omdat bijv hun hond er niet tegen kan. Boehoe, ik heb straten gezien die je als een mijnenveld moet betreden als je niet op hondenpoep wilt trappen. Wat een hypocrisie

Ik vind dat er een duidelijke actie moet komen vanuit ons de vuurwerkliefhebbers, de vuurwerkbranche en de gehele bevolking die zich niet wil laten controleren.

De overheid weet al wat we doen, waar we ons geld aan uitgeven, wat we bij wijze van spreken op onze boterham smeren. En nu willen ze ons nog verder beperken en indammen. Het moet niet gekker worden

Eerst waren er 89000 meldingen binnen gekomen bij het meldpunt. Volgens een eerder artikel van omroep West waren er ook 'bijna' 90000 meldingen. En nu voor de stemmingmakerij staat er in dit artikel dat er meer dan 90000 meldingen zijn binnen gekomen. Wat een hetze van de media tegen vuurwerk. Zullen we dan ook alcohol gaan verbieden, aangezien dat meer slachtoffers en levens eist?

Wat een gezeik om niks zeg. Moet nu wel afgelopen zijn. Vokral die verdomde boomknuffelaars van Groenlinks. Ze weten dat ze geen stem hebben, nooit gehoord zullen worden in zaken die er echt toe doen, vandaar dat ze maar zelf onderwerpen verzinnen om toch nog een betekenis aan hun leven te geven.. Val ons de hardwerkende burger die al gebukt gaat onder de vele regeltjes, vele belastingen, vele bezuinigingen niet lastig door hetgeen te verbieden waar de meeste Nederlanders wèl van genieten.

Het is eigenlijk minachting van het volk om met een vuurwerkverbod te komen. Minachting van die miljoenen mensen die vuurwerk afschieten. Van bekijk het maar, wij halen geen plezier eruit, dus jullie ook niet. Een dikke vette middelvinger naar ons toe.

Waar blijft de tegengas vanuit onze kant?? Vanuit de kant van de vuurwerkbranche?? Misschien een vuurwerkverbod, what's Next? Wat zullen ze ons, de bevolking nog meer gaan verbieden? Politiek Nederland geeft massaal af op Rusland. Maar als er een verbod doorheen komt openen we toch alle hekken om ons te laten controleren, te besturen en de marionet te zijn?

Bezitters van huisdieren zijn tegen vuurwerk omdat bijv hun hond er niet tegen kan. Boehoe, ik heb straten gezien die je als een mijnenveld moet betreden als je niet op hondenpoep wilt trappen. Wat een hypocrisie

Ik vind dat er een duidelijke actie moet komen vanuit ons de vuurwerkliefhebbers, de vuurwerkbranche en de gehele bevolking die zich niet wil laten controleren.

De overheid weet al wat we doen, waar we ons geld aan uitgeven, wat we bij wijze van spreken op onze boterham smeren. En nu willen ze ons nog verder beperken en indammen. Het moet niet gekker worden

Ben het helemaal met je eens, we moeten als vuurwerk liefhebbers er voor zorgen dat deze traditie nooit verloren gaat en mocht dat wel gaan gebeuren dan zullen ze er snel op terug komen

De Haagse burgemeester Jozias van Aartsen wil nog voor de zomer duidelijkheid van het kabinet over de aanpassing van regels voor het afsteken van vuurwerk.

Nou Jo! NIET! En ga nu maar weer aan het werk waarvoor je betaald wordt. Er zijn al verschillende dingen afgeketst wat snap je er niet aan. Dat is dan burgemeester, de onnozele

De Haagse burgemeester Jozias van Aartsen wil nog voor de zomer duidelijkheid van het kabinet over de aanpassing van regels voor het afsteken van vuurwerk.

Nou Jo! NIET! En ga nu maar weer aan het werk waarvoor je betaald wordt. Er zijn al verschillende dingen afgeketst wat snap je er niet aan. Dat is dan burgemeester, de onnozele

Ik als ras Hagenees ben trots op me stad maar oh wat zou ik die van Aartsen willen afschieten denk dat ik niet de enige bent die man verkloot alles maar ook echt alles en dan heb ik het niet alleen maar over het vuurwerk

Weer hoopje bangmakerij van die lokale omroep journalistjes gezien de bron.
Al is het al lang zomer geweest, we zullen toch weer horen dat er niks gebeurt of in ieder geval geen verbod komt.
Ditsoort media hoor of zie ik nou zovaak en er komt niks van terecht.
Voor zover nog nergens wat van gehoord dus het zal inderdaad weer niks zijn.

Hey Jozias! Je mag vuurwerkvrije zones aanwijzen. En verder niets.. pannenkoek. Dat je je eigen bevoegdheden als burgemeester niet eens kent. En nu snel weer theedrinken met dat tuig wat het hele jaar overlast geeft.

Hey Jozias! Je mag vuurwerkvrije zones aanwijzen. En verder niets.. pannenkoek. Dat je je eigen bevoegdheden als burgemeester niet eens kent. En nu snel weer theedrinken met dat tuig wat het hele jaar overlast geeft.

En hier gaat het dus om.
Die burgemeesters menen zich echt wat.
Buitrn hun grond hebben ze toch niks te zeggen, want dat is wat burgemeesters horen te doen.
Of heb ik het nou mis?

Is het nou nog niet afgelopen met dat gezeik over een verbod of aanpassing van de regels. Kunnen ze zich niet bezig houden met iets belangrijkers.

Ja ik hoop niet alleen voor jullie maar ook voor mij al ben ik een veteraan zoals ze het noemen dat dit afgekets word al eerder werd er een besluit genomen van geen verbod.
Nu heeft opstelten week geleden gezegd niets te voelen voor een verbod.

Maar zoals gezegd ik haal het over de grens kan ophalen wanneer ik wil fam daar in belgie en duitsland ga er gewoon heen en wie weet is er nog plek voor een dichtbij wonende freak die kan dan mee evt.
Straks mag je niet een als je jong bent even vrijen met je meisje nou dat was wel anders in onze tijd.

Is dit nu Nederland...............

Is het nou nog niet afgelopen met dat gezeik over een verbod of aanpassing van de regels. Kunnen ze zich niet bezig houden met iets belangrijkers.

Helaas is dit gezeik nog niet afgelopen bassie123 ik denk dat je dit gezeik altijd blijf houden totdat die zeikers hun verbod hebben wij als vuurwerk liefhebbers moeten ervoor zorgen dat het nooit zover gaat komen, maar ik begin er ook echt moedeloos van te worden ze moeten inderdaad zich bezig gaan houden met vele belangrijker dingen dan vuurwerk.

Die Arno en Rietveld blijven hun verhaaltje herhalen, het hele jaar hoor je ze niet, alleen in december en januari.
Ik zie het als aandacht zoeken. Oftewel niet serieus nemen.

Alleen vuurwerk verkopen op 31 december is gewoon simpelweg gemeen, de verkopers hebben het al druk genoeg de laatste 3 dagen, moet je nagaan als het alleen op de 31e was..

Omroep West het mediaplatform van Groen Links. Die hopen al jaren op een verbod (kijk maar naar hun oudere berichten hierover). Al is het sinds een aantal jaar in het algemeen heel erg slecht gesteld met Nederlandse journalistiek. Objectief berichten is niet belangrijk, nieuws moet aansluiten met trending topic op twitter, internetfora, polls, opinipeilingen en al die andere online dingen.

En hier gaat het dus om.
Die burgemeesters menen zich echt wat.
Buitrn hun grond hebben ze toch niks te zeggen, want dat is wat burgemeesters horen te doen.
Of heb ik het nou mis?

Burgermeesters kunnen op zich best wel veel, maar als het met nationaal beleid te maken heeft wordt het moeilijk. Ze kunnen dan zelfs middels koninklijk besluit door de minister worden overruled. Daarom smeken ze nu zo erg.

Alleen vuurwerk verkopen op 31 december is gewoon simpelweg gemeen, de verkopers hebben het al druk genoeg de laatste 3 dagen, moet je nagaan als het alleen op de 31e was..

Ik werk zelf ook de laatste 3 dagen als verkoper en ik moet zeggen dat wanneer we alleen nog de 31ste mogen verkopen dat het gewoon niet meer te doen is als je ziet hoeveel mensen er over 3 dagen komen om bestellingen af te halen en vuurwerk te kopen is dit gewoon niet meer te doen en de verkoop periode verkorten of vuurwerk afsteekperiode te korten gaan de problemen echt niet verhelpen.

Weet je waar ik ook moe van word dat topic na topic word vol geschreven met dat we het er niet mee eens zijn en vergelijkingen blijven gooien maar er niets aan doen.(ik zelf inbegrepen)
Waarom is dat,is er dan echt niks wat we kunnen doen.

Ik heb al een paar keer een balletje op gegooid maar er hapt niemand.

Heb iemand nodig die heel goed is met computer.
Iemand die een goed kloppende brief kan schrijven.
En iemand die een goede camera heeft en er mee overweg kan.

Nou kom maar op, en anders zou ik zeggen stop met die nutteloze topics vol te schrijven.

Back
Bovenaan