Vinden jullie een mooi label belangrijk ?

Vinden jullie een mooi label belangrijk ?

• Totaal stemmers
    154
  • Peiling gesloten .
Vorig jaar de Magic Sunset gekregen als vervanger voor de WCKD Warlord. Exact dezelfde cake maar met foeilelijk label. Baalde ik wel van, als ik m’n muurtje terug kijk van vorig jaar springt dat lelijke ding meteen in het oog.

Ik persoonlijk heb daar wel een zwak voor ja. Als je naar die chinese/indiase label kunstwerkjes kijkt van de rotjes van vroeger. Manman...

Met cakes/compounds heb ik dat veel minder. Dan nijg ik meer naar de simpele bruine doos met zwarte opdruk.

Vanmiddag wel ff aandachtig naar de riakeo dozen en red latern zitten kijken. Mooi spul.

Maar. Uiteindelijk bepaalt de inhoud of ik het koop of niet.

Ik koop nu al enkele jaren klein spul van voornamelijk Funke, niet voor het vuurwerk zelf want daar heb ik 99 van de 100x geen tijd voor maar ik koop het echt voor het label.
de doosjes bewaar ik in een grote verhuisdoos en ik hoop over 20jaar die doos te openen en alleen maar ''ojaaa'' te kunnen zeggen.

Wat betreft cakes en fonteinen.. het boeit op zich niet maar een eerste indruk doet wel erg veel.

Belangrijk niet, maar vond het toch leuk dat ik de Exploding Eagle label kreeg ipv de bestelde El Torpedo, welke een stuk minder mooi label heeft.

Ik koop nu al enkele jaren klein spul van voornamelijk Funke, niet voor het vuurwerk zelf want daar heb ik 99 van de 100x geen tijd voor maar ik koop het echt voor het label.
de doosjes bewaar ik in een grote verhuisdoos en ik hoop over 20jaar die doos te openen en alleen maar ''ojaaa'' te kunnen zeggen.

Wat betreft cakes en fonteinen.. het boeit op zich niet maar een eerste indruk doet wel erg veel.
Funke is wel grote uitzondering ja, elk item weer is genieten van de layout. Ik heb de Drachenflug er ook speciaal om gekocht, prachtig. Denk nog aan een merch item ermee

Ik wil 1st weten of de inhoud van de cake/compound me aanspreekt,dat moet kwaliteit zijn.
Als er dan een leuk label om zit is t meegenomen,maar daar koop ik in hoofdzaak niet een product voor.

Hulde aan de labels van Riakeo. Die gaan van het strakke moderne met de vrouwen erop naar het klassiek Chinese van de lijn met bv Tang Empire als grafisch hoogstandje (Great Wall minste), Himalaya Heights ook geweldig qua details. Net bij een dealer over die collectie zitten kwijlen. Vonden ze nie zo leuk ;) Eigenlijk wil ik die hele collectie wel, puur om de labels. Echt erg mooi. Ja, ik hou van die klassiek Aziatische tekenstijlen.

Als kind vond ik de labels met voorbeelden van effecten geweldig, dat was dan ook de enige manier waarop ik de effecten kon zien
Klopt dat had ik ook maar de eerste foto op een doos die in het echt overeen komt heb ik nooit mogen meemaken :)

Nee boeit me niets. gaat toch in de fik. Maar ik spaar wel vuurwerk van vroeger ,daar vind ik het wel mooi

Belangrijk is een mooi label niet voor mij maar ik kan er wel van genieten als het label mooi is en je direct aanspreekt. Dat heb ik tegenwoordig bijvoorbeeld met heel veel Funke producten en dan met name de cakes en het kleine spul, een soort van nostalgisch design dat een bepaalde sfeer weergeeft en tegelijk ook een aardig idee van het effect.

Uiterlijk is af en toe ook wel belangrijk toch :). Innerlijk moet sowieso goed/mooi zijn, maar ik zie het uiterlijk (label) als een mooie plus.

Ik mag natuurlijk graag kijken naar een mooi label! Een mooie afbeelding siert de pot! Het blijft toch de eyecatcher van je product! Natuurlijk telt uiteindelijk de uitwerking en maakt het geen reet uit hoe de buitenkant er uit ziet! Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar (retro) nostalische afbeeldingen, maar dan meer als verzamelobject! De labels van Riakeo zijn ook erg mooi! Vooral de Peking opera 100, East meets West, Tang Empire! Met zo'n afbeelding is de interesse gelijk gewekt!

Ik mag natuurlijk graag kijken naar een mooi label! Een mooie afbeelding siert de pot! Het blijft toch de eyecatcher van je product! Natuurlijk telt uiteindelijk de uitwerking en maakt het geen reet uit hoe de buitenkant er uit ziet! Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar (retro) nostalische afbeeldingen, maar dan meer als verzamelobject! De labels van Riakeo zijn ook erg mooi! Vooral de Peking opera 100, East meets West, Tang Empire! Met zo'n afbeelding is de interesse gelijk gewekt!
Dat heb ik dus ook wel, de nostalgisch ogende labels vind ik veel aantrekkelijker dan de moderne flitsende labels met felle kleuren. Red Lantern, Funke, Elite Mark, Riakeo, daar zitten hele mooie ontwerpen bij en ook in de Wolff Dynasty lijn zitten een aantal heerlijke labels.

De labels zijn echter nooit bepalend voor het wel of niet aanschaffen van een product op een enkele uitzondering na, zo heb ik wel wat kleine Funke items gekocht voor het doosje en dat het dan toevallig ook nog leuk spul is dat is dan mooi meegenomen.

Labels zijn zeker niet doorslaggevend, maar ik moet bekennen dat ik de mooie omdozen wel grotendeels bewaar en als een soort troffee in mijn "tuinhuisje" zet. (ik haat het woord mancave). Zo staan hier o.a. de omdozen van de Funke 100sh en wat Riakeo van dit jaar. :)

De omdoos van de ICB ging op 1 januari direct bij het oud papier... Wat was die lelijk he!?

Wat mij betreft alles gewoon in een kartonnen doos met alleen het verplichte in zwarte tekst er op.

Maar goed, 99% vd kopers willen ook iets moois in handen hebben, dus artwork zal altijd nodig zijn.

Wat mij betreft alles gewoon in een kartonnen doos met alleen het verplichte in zwarte tekst er op.

Maar goed, 99% vd kopers willen ook iets moois in handen hebben, dus artwork zal altijd nodig zijn.
Er zijn kopers die op basis van filmpjes en ervaringen van anderen producten kopen en dan volstaat een doos met enkel wat tekst als bedrukking. Veruit het grootste deel van de kopers, veelal de reguliere consument, zoekt zijn vuurwerk uit in een webshop of showroom waar de verpakking van het product aantrekkingskracht uit moet oefenen om van de potentiele koper daadwerkelijk een koper te maken. Daar kan voor een importeur dat design het verschil maken tussen zijn product wat verkocht wordt of dat van een ander.

Back
Bovenaan