[VIDEOS CLASSICS] Oude (nederlandse) shows! '80-'02 *UPDATE 6* (24-2-2009)

man man man!! was dit in nederland? echt heel bizar om te zien hoe dit achteruit is gegaan in de afgelopen jaren. de politiek moet zich schamen!

Dat mogen ze zeker Ruben!

Ik heb zo meteen nog een hele mooie show geschoten vanuit de Kasteel tuin van Paleis het Loo geschoten in in Juli 1988

Het aller mooiste is nog dat ik de aflevering van opsporing verzocht zat te kijken een paar dagen terug over die vermiste 12" shells en dat er werd gezegt dat de pyrotechnici liever niet meer met shells werken vanwegen het gevaar van uberhoubt shells. Wat een onzin hier toch in nederland. ik zit echt met dubbele gevoelens naar deze beelden te kijken.

Wel bedankt voor het delen van deze prachtige beelden!!

Ach waarom ook niet ik smijt er nog maar eens een classic tegenaan vanavond. Dit maal een vuurwerk ter eren van onze Royals en die aan de Overkant van de Noordzee De Winsors uit Groot Brittanie.

Het vuurwerk werd geschoten in de grote tuin van Paleis het Loo. Het vuurwerk het de mooie naam: De Betoverde Tuin. Het vuurwerk is geschoten in Juli 1988.

Je kunt de video *HIER* downloaden. Veel kijkplezier :D

En dan de laatste van vandaag. Dit keer een spectaculaire show uit 1990. En dit om het 100 jarig bestaan van de Shell te vieren. Dit vuurwerk wat zuiver en alleen bestaat Europees vuurwerk van onder andere Zink (o.a veel pijlen! :) ) werd geschoten vannaf 3 posten. En is een mooi juweeltje wat ik nog op band hier in het archief gevonden heb.

Het toont maar weer eens aan dat wij hier in Nederland toch echt wel hele goede shows konden schieten van een heel erg hoog nivo!. De show werd geschoten door het voormalige MS vuurwerk wat in 1992 helaas ontploft is.

Dit vuurwerk is denk ik meer dan het bekijken waard!. Je kunt het dan ook *HIER* downloaden. Veel kijk plezier!

:)

en wederom aan het bekijken!!
wat een te gekke show zeg!
idd veel pijlen!
jammer dat dit nu niet meer kan in nederland:cry:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er nog wel mooiere shows geschoten kunnen worden. Maar het probleem zit hem denk ik in de kosten. Wie gaat zoiets betalen, en door alle regeltjes is het alleen steeds duurder geworden.
Maar je ziet inderdaad hele mooie en speciale effecten voorbijkomen bij die oude shows. En het valt me ook op dat er vroeger veel mee vuurpijlen gebruikt werden bij shows, en dat tegenwoordig vrijwel niet meer voorkomt.
Het opstijgen van zo'n pijl heeft wel iets vindt ik.

Laatst bewerkt:
Geweldig om te zien Jack. Hartstikke bedankt. Dit is volgens mij de oudste versie van Paleis het Loo die ik ooit heb gezien. Echt nostalgie voor mij persoonlijk. Hoewel ik toen net 1 jaar was haha.
Prachtige show, volgens mij komt er veel zink (pijlen) voorbij. En de bekende Weco bommen.
Bedankt voor het plaatsen!

Hmm geweldige topic dit.
Red baron bedankt voor plaatsen voor de mooie filmpjes.
Zo kan ik het ouwe shows en reportages archief weer een stukkie uitbreiden.

Ik heb een vraagje.
Vroeger toen Peter R. de Vries nog op de achtergrond werkte bij het programma Crime time.
Is er een reportage gemaakt, dat ze naar Beglie gingen en daar gigantiesche shells kochten.

Dat zelfs de winkliers zeiden, besten mensen laat maar liggen, want dit is te link.

Ik ben al jaren op zoek naar deze aflevering.
Maa rik heb nog nooit kunnen vinden.
Heeft iemand deze?
Het zal eind jaren 80, begin jaren 90 uitgezonden zijn, via de tros.

No problem,. heb nog wel het een en ander op de plank liggen qua oude shows. Die reportage die jij aanhaalt zegt me niks trouwens. Klinkt wel heel leuk trouwens.

Hmm geweldige topic dit.

Ik heb een vraagje.
Vroeger toen Peter R. de Vries nog op de achtergrond werkte bij het programma Crime time.
Is er een reportage gemaakt, dat ze naar Beglie gingen en daar gigantiesche shells kochten.

Dat zelfs de winkliers zeiden, besten mensen laat maar liggen, want dit is te link.

Heeft iemand deze?

Hmm geweldige topic dit.

Ik heb een vraagje.

Heeft iemand deze?

Is dit toevallig diezelfde docu waarin een winkelier uitlegd dat als je shells op de gron legt , de ramen honderden meters verder nog staan te trillen? was ook een oude docu namelijk waar ik naar opzoek ben.

mvg

ik heb het even opgezocht het is een programma van de TROS wat gedraaid heeft van 1990 tot 1991. Later is dit omgedoopt tot deadline wat liep tot 1994. Het werd gepresenteerd door Jaap Jongbloed. Verder kan ik daar geen beelden van vinden. het zit ook niet in mijn banden archief.

er is een archief van de nederlandse omroepen waar ALLES is terug tevinden, maar als je de beelden wilt bekijken moet je ervoor betalen. Heoveel weet ik niet maar dit is de site in ieder geval, als het hier niet bijstaat ga je het niet vinden.

http://archieven.beeldengeluid.nl/

staan 8 paginas op met deadline uitzendingen :P

Hey leuk die oude beelden. Dat 4 jaar getijden vuurwerk ben ik toen bij geweest. Toen was ik 7 en stond ik met mn ouders bij het centraal station :D Dat was echt nog eens een show met omvang (en lang)!

Laatst bewerkt:
Heerlijk die video's van voor mijn tijd:P
'k heb heel wat gemist vroeger!
prachtige video's!

mvg

Lünig

Back
Bovenaan