[VIDEOS CLASSICS] Oude (nederlandse) shows! '80-'02 *UPDATE 6* (24-2-2009)

RedBaron

Pyroworld
Nu oud en nieuw net achter de rug is. Is het deze eerste 2 maanden buiten chinees nieuwjaar over het algemeen wat rustig omtrend vuurwerk.

Maar niet getreurd, Net zoals vorigjaar zal ik oude shows uit mijn archief halen! Deze van tijd tot tijd unieke beelden geven een leuk kijkje terug in de geschiedenis voor vele, of roepen oude herinneringen op.

Om van start te gaan, de eerste 2 shows dateren uit 1990 en 1995. Dit zijn dus al aardig gedateerde shows. De kwaliteit op band is goed, maar af en toe kun je de tand destijds wel zien. maar al met al leuke beelden.. nou wat heeft ik?

- 1990 - Slot vuurwerk Paralympics op het TT race circuit terrein van Assen. dit vuurwerk wat doorspekt is met veel europees vuurwerk. Doet door middel van zijn omvang on-nederlands aan! Een mooi stukje Nostalgie die aantoont dat het in het verleden zeker kon goede shows weg te schieten!

*DOWNLOAD*

- 1995 - Internationaal Vuurwerkfestival Tarragonna Spanje, Op deze beelden zie je het Spaanse vuurwerk bedrijf Pirotecnia Catalana aan het werk. Ook al redleijk gedateerd. Maar de korte afstand waarop het gefilmd is maakt het bijzonder specaculair al helemaal als vlak voor de cameraman waterbommen tot ontploffing komen!

*DOWNLOAD*

De komende tijd kun je meer vuurwerken gaan verwachten uit de jaren 80,90 en begin 21e eeuw. Maar ook uitzendingen uit diezelfde 20 jaar van reportages en items op TV. Zoals een oude reportage van Kijk TV met wubbo ockels, uitgezonden door de tros. tot een aantal items van het jeugdjournaal. En meer van dit soort leuke beeld fragmenten!

Alvast veel kijk plezier met deze 3 videos. Laat zeker weten wat je er van vind! :D

UPDATE 2 (8-1-2008)

een hele leuke reportage van het Jeugdjournaal uit 1978 waarin je de voorbereidingen kunt zien van het grote vierjaargetijden vuurwerk te Amsterdam.

UPDATE 3 (15-1-2008)

Ruwe beelden van de NOS van het vuier jaargetijden vuurwerk
*download*

UPDATE 4 (5-4-2008)

Het was even stil. Maar ik ben weer in mijn archief gedoken. Dit keer heb ik beelden uit 1995 opgediept uit mijn archief. En wel beelden uit Tarragona!

Deze show kenmerkt zich door een massa salutes, goud.. en jawel een enorme hoeveelheid waterbommen.. die zowat aan de voeten van de cameramn terecht kwamen.

Je kunt de video *HIER* downloaden.

UPDATE 5(23-2-2009)

Een show die ik gevonden heb in mijn banden archief. Ik heb geen idee waar hij exact geschoten is of in welk jaar (vermoed begin jaren negentig) het enigste wat erop de doos stond is Firiety Live. De show zelf is een en al spektakel van prachtig Europees vuurwerk.

Je kunt de show *HIER* downloaden

Een grote show geschoten in de tuinen van Paleis het Loo in 1988

Je kunt de show *HIER* downloaden.

UPDATE 6(24-2-2009)

100 jaar Shell, een Specatculaire show geschoten door MS Vuurwerk in 1990. De show kun je *HIER* downloaden.

Laatst bewerkt:
Prachtige beelden Jack, heb vannacht ook al even kunnen genieten van de show bij de paralympics, werkelijk een bizar verschil met de shows van tegenwoordig en ik weet dat het nog veel beter kan, kom maar op met al die shows! :D

Ben ook heel erg geïnteresseerd in de beelden van het nieuws en van die reportages, zet alles maar online. :yes:

UPDATE 2!

Vandaag heb ik een aflevering van het jeugdjournaal uit het archief getrokken. en wel eentje uit September 1987. In die maand vond namelijk het vier jaar getijden vuurwerk plaats.

Ja, dus, en,.. ja? nou? en? een vuurwerk, waarom moet dat nou opeens in het Journaal!? Wat is er zo speciaal aan ???

Nou het was namelijk een vuurwerk wat voor die tijd door de organisatie werd uitgeroepen tot het grootste vuurwerk ter wereld. Kwa lengte zou het een absolute recordhouder zijn, het vuurwerk duurde maar liefst 2 uur!!

De video van het jeugdjournaal is *HIER* te downloaden.

Oja ik heb wat beelden van deze mega show.. so stay tuned!

Gaaf,gaaf,gaaf!

Die reportage vind ik leuk, ik kijk uit naar de film van de show:)
Leuk te zien dat ze daar veel gebruik maakte van vuurpijlen, zie je nu nauwelijks meer.
Flink showtje als je 8 pontons nodig hebt om het vanaf te schieten:)

Jack, prachtig deze antieke beelden van het jeugdjournaal 1987.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik volledig in het duister tast.
Ik beschik doorgaans over een goed geheugen. Maar mijn geheugen laat mij dit keer in de steek. Werd deze show gehouden puur alleen om een record te vestigen of werd deze show geschoten ter ere van een festijn? Ik moet het antwoord even schuldig blijven.
Ben reuze benieuwd naar de beelden van de destijds geschoten show.
De naam van de vuurwerkmaker H.Koole komt mij overigens wel bekend voor.
Ik weet nog niet in welke contekst, maar daar probeer ik nog achter te komen.

:bye:

Henk Koole was een hele bekende man in het Nederlands en vaak ook in het Internationale vuurwerkwereld. Als mijn Info juist is was Henk Koole Eigenaar van MS vuurwerk, wat in 96 onploft is. wat later als ik het goed heb overgegaan is naar Skyline vuurwerk

Ja het zijn echt fantastische beelden!!!!
Het kon dus wel :wink:
En die opbouwbeelden zijn ook geweldig om te zien en ook hoe er toendertijd omee omgegaan werd echt gaaf om te zien!!!
Enne iemand pijlenrekkie hahah kerelssss

Tja waar blijft die goeie oude tijd.
Dat waren nog eens vuurwerken.
Hopenlijk komt er in de nederlandse wetgeving nog een verandering waardoor er weer zulke gote shows geschoten mogen worden in ons kikkerlandje.
Ook ik kijk uit naar jou 4 jaar getijden.
En dat jeugdjournaal, das leuk die nostalgische beelden.
Goed werk Red Baron
Groetjes Giron:wink:

De Derde update van deze oude filmpjes threath bestaat uit de ruwe beelden van de NOS. Deze heeft men gebruikt in de verslaggeving van het 2 uur durende 4 jaar getijden vuurwerk.

*klik* vioor download!

Prachtig deze beelden van een show die ruim 20 jaar geleden heeft plaatsgevonden. Te gek dat deze beelden bewaard zijn gebleven.
Een behoorlijk goede show moet dat daar geweest zijn.
Bedankt, ik heb er van genoten.

:bye:

Wederom geweldige beelden!!!
Jammer natuurlijk dat de hele show er niet op staat maar deze indruk is ook zeker gaaf!!!
Bedankt wederom!!

hoe eenzeidig het is, het blijft toch leuk.
vooral die van 1990. Dat is toch zo OldSkool.
toen was ik niet eens geboren:wink:

woohoo mooi hoor, ik heb net het filmpje van 1987 bekeken en dat begint meteen al goed zeg. maltese bommen die heb ik nog nooit in NL gezien. Ik zie ook veel italiaanse en spaans vuurwerk voorbij komen.

Het is gewoon haast niet voortestellen dat wij dit soort shows hebben gehad en nu moeten we dit allemaal missen door die verdomde vuurwerkramp en die maffe regering hier. :angry: Ik kan me er zo boos om maken dat wij dit allemaal niet meer hebben!!:angry:

ps

dit is tenminste een echte show, zoiets had de Sail amsterdam verdient, niet dat brakke showtje wat er toen geschoten werd.

Het was even stil. Maar ik ben weer in mijn archief gedoken. Dit keer heb ik beelden uit 1995 opgediept uit mijn archief. En wel beelden uit Tarragona!

Deze show kenmerkt zich door een massa salutes, goud.. en jawel een enorme hoeveelheid waterbommen.. die zowat aan de voeten van de cameramn terecht kwamen.

Je kunt de video *HIER* downloaden.

veel kijk plezier :D

heerlijk dat je die beelden weer met ons wilt delen jack, is weer genieten op deze saaie regenachtige zaterdagmiddag!

Het was een klein jaartje stil. Maar ik ben weer eens even in mijn banden archief gedoken. Dit keer een show boven water gehaald met de titel: Firiety Live geschoten door het oude Skylight. Dat staat tenminste op de doos. Verde rgeen idee (meer) waar het geschoten is of in welk jaar ik vermoed zelf ergens begin jaren negentig.

De show is nogal overladen met soms uiterst spectaculaire Europees vuurwerk. Een leuk stukje nostalgie zoals het ooit eens was! :)

Je kunt de show *HIER* downloaden. Veel kijk plezier.

Back
Bovenaan