Vertrouwen in de jaarwisseling?

Als ik nu hoor dat er verschillende freakwinkels de webshop ook al weer dicht gooien, omdat er zoveel vuurwerk besteld wordt, dan geeft dat mij ook goede hoop. Iedereen hier heeft er veel zin in.
Maar ook bij onze zuiderburen is het gedurende het hele jaar al veel drukker dan voorheen begreep ik.
Vertrouwen in de jaarwisseling heb ik dus sowieso, verbod of geen verbod. Het gaat niet stil worden.

Drukte klop thelemaal

Drukte klop thelemaal

Als ik nu hoor dat er verschillende freakwinkels de webshop ook al weer dicht gooien, omdat er zoveel vuurwerk besteld wordt, dan geeft dat mij ook goede hoop. Iedereen hier heeft er veel zin in.
Maar ook bij onze zuiderburen is het gedurende het hele jaar al veel drukker dan voorheen begreep ik.
Vertrouwen in de jaarwisseling heb ik dus sowieso, verbod of geen verbod. Het gaat niet stil worden.

Ik ben zelf op de tweede of derde dag na opening in april naar HQ gegaan. Ik was daar de enige maar de verkoper vertelde me over de drukte in Baarle. leek wel erger dan normaal in oktober. Was er zondag weer. Hij kon maar moeilijk geloven hoe druk het was geweest en gebleven.

Zelf heb ik geen vertrouwen en wil niet weer drie uur in de rij staan voor een beetje vuurwerk. Ik heb dus in de loop van dit jaar vooral als ik ook in de buurt was wat leuke dingen gekocht. Prijs was meestal aan de hoge kant of het zijn spullen die je hier niet kunt krijgen. Dan bedoel ik niet illegale zaken zoals knallers of pijlen die me niet interesseren, maar merken als Surex en Salon Roger die ik erg hoog heb zitten. Natuurlijk werd dat assortiment pas in het tweede deel van het jaar beschikbaar.

Voorts kan dat vuurwerk nog maanden netjes drogen en dat blijkt bij Surex dus echt nodig. Bij NL vuurwerk kan dat ook nodig zijn, maar als je dat pas op 29 december kunt ophalen krijg je het niet tijdig droog. Een klein nadeeltje toch.

welke freakwinkels hebben webshop dicht gedaan?

Er zijn op dit moment geen aanwijzingen voor een verbod, behalve vanuit Pyroteamdelft. Maar diezelfde pyroteamdelft had nooit bedacht dat funke doorgelont moest worden, dus die geloofwaardigheid is ook ver te zoeken.

Ik heb vertrouwen in een met vuurwerk gevulde jaarwisseling. Het draagvlak is (en was) vrij laag voor nieuwe maatregelen, en de politiek weet dat ook. Daarnaast is het draagvlak voor een (tijdelijk) verbod ook heel erg laag. De situatie is heel anders dit jaar.

Laatst bewerkt:
Er zijn op dit moment geen aanwijzingen voor een verbod, behalve vanuit Pyroteamdelft. Maar diezelfde pyroteamdelft had nooit bedacht dat funke doorgelont moest worden, dus die geloofwaardigheid is ook ver te zoeken.

Ik heb vertrouwen in een met vuurwerk gevulde jaarwisseling. Het draagvlak is (en was) vrij laag voor nieuwe maatregelen, en de politiek weet dat ook. Daarnaast is het draagvlak voor een (permanent verbod) ook heel erg laag. De situatie is heel anders dit jaar.

Dat vind ik toch wel een kneus... die zoekt alleen maar sensatie en kijkers met die onzin... lekker laten gaan en niet serieus nemen.

Ik heb vertrouwen in een met vuurwerk gevulde jaarwisseling. Het draagvlak is (en was) vrij laag voor nieuwe maatregelen, en de politiek weet dat ook. Daarnaast is het draagvlak voor een (tijdelijk) verbod ook heel erg laag. De situatie is heel anders dit jaar.

Voordat ik me kapot zoek; wat heeft hij geroepen dan?

PTD heeft er niks raars over geroepen toch? Alleen wat voorbeelden wat er evt. Kan gebeuren, en ik geef hem er nog gelijk in ook. Vorig jaar was het ook Eind november hé toen ze met een verbod kwamen, na groen licht in de media, naar een brief van bruls, en pats boem uit met de pret

Voordat ik me kapot zoek; wat heeft hij geroepen dan?
Precies wat Simmien hierboven zegt: dat we de overheid niet moeten vertrouwen en dat hij het nog steeds heel erg realistisch vindt dat het dit jaar weer verboden wordt. Maar de titel van zijn video is

" TOCH WEER EEN VUURWERKVERBOD DIT JAAR ?! "

Precies wat Simmien hierboven zegt: dat we de overheid niet moeten vertrouwen en dat hij het nog steeds heel erg realistisch vindt dat het dit jaar weer verboden wordt. Maar de titel van zijn video is

" TOCH WEER EEN VUURWERKVERBOD DIT JAAR ?! "

Dat is inderdaad een hele vervelende video. Die titel doet veel. de film gaat onder jongeren rond. Dat soort titels draagt niet bij aan het behoud van onze traditie. Ik hoop dfat men tot inkeer komt en dit off line haalt.

Dat is inderdaad een hele vervelende video. Die titel doet veel. de film gaat onder jongeren rond. Dat soort titels draagt niet bij aan het behoud van onze traditie. Ik hoop dfat men tot inkeer komt en dit off line haalt.

Dat volk geeft 0,0 om de vuurwerktraditie. Alles voor eigen gewin, alles voor de likes.

Hot takes industry...en het werkt, want jullie hebben het er over (en dat is precies het doel :D:devil:)

De titel was sowieso al als Clickbait bedoeld. Wanneer je iets verkondigd wat mensen niet willen, dan gaan ze natuurlijk kijken om te zien waarom hij het denkt enz. Alles voor de views, want dan kan hij aan het eind van het jaar weer een hoop vuurwerk voor kopen.

Tsja, Youtube blijft toch een business model. En ondanks dat het clickbait is, toch een effectieve titel vanuit een journalistieke/redactionele bril gezien. Heeft ie toch wat meer geleerd in die jaren dan het verbinden van Funke repen.

Back
Bovenaan