Vertrouwen in de jaarwisseling?

In Amsterdam is het gewoon verboden, heeft niks met corona te maken maar met groen links en pvdd. Kan ook zomaar in een andere stad gebeuren.
Ja hoor, we hebben hier een VVD-watje als burgemeester die wel een gemeentelijk verbod wil maar het niet durft zolang de rest van het land niet meedoet, fucking weirdo

In Amsterdam is het gewoon verboden, heeft niks met corona te maken maar met groen links en pvdd. Kan ook zomaar in een andere stad gebeuren. Te veel overlast, ongelukken en auto's die in de brand staan, zielig voor de dieren, slecht voor milieu, niet meer van deze tijd etc etc. Volgens mij hebben heel veel steden vorig jaar in een rap tempo een verbod doorheen zitten jagen.
Volgens mij zijn er ook al een tal van steden die dat toch weer hebben uitgesteld.

Volgens mij is een groot deel van de burgemeesters voorstander van een verbod, maakt niks uit welke partij ze bij horen.
We gaan het zien hoe het dit jaar afloopt, gaat t door is het de laatste keer, gaat t niet door ook !

No worries, laten we vooral niet bij iedere coronascheet in de paniekstand gaan staan. In het artikel staat ook al dat het aantal besmettingen volgens het RIVM al afvlakt (voor wat die cijfers nog waard zijn). Ik zie het zelf meer als een aanmoeidiging van Kuipers om toch vooral maar te gaan prikken, dan dat er nu daadwerkelijk iets gaat veranderen, laat staan dat dezelfde kant op gaan als vorig jaar.

Dat is jammer voor haar. Je gunt niemand een burnout. Er is al gewoon een nieuwe partijvoorzitter en de vacante plek is ook alweer opgevuld. Dus hun werk gaat door en jullie zijn enkel bezig met een persoonlijke aanval. Doe je bij niemand, of het nou Bruls, Rutte of Ouwehand is.

Bruls is CDA...

Hij spreekt vanuit de veiligheidsraad en niet vanuit het CDA. Buiten dat hebben de gemeentelijke partijen andere standpunten dan de landelijke. En met alle respect, maar noemde jij pas nou D66 rechts? Maar goed, dit is dus juist wat ik dit jaar wilde vermijden qua discussie.

Volgens mij is een groot deel van de burgemeesters voorstander van een verbod, maakt niks uit welke partij ze bij horen.
We gaan het zien hoe het dit jaar afloopt, gaat t door is het de laatste keer, gaat t niet door ook !

Ik denk dat dat wel meevalt. Het zal voornamelijk om de burgemeesters van grote steden gaan. Dat lijkt me niet de meerderheid in Nederland. (ook wel een beetje wishfull thinking :rolleyes:)

Hij spreekt vanuit de veiligheidsraad en niet vanuit het CDA. Buiten dat hebben de gemeentelijke partijen andere standpunten dan de landelijke. En met alle respect, maar noemde jij pas nou D66 rechts? Maar goed, dit is dus juist wat ik dit jaar wilde vermijden qua discussie.
Maar je wilt het toch beginnen...?

Bruls is CDA, ook als burgemeester, ook als voorzitter van de veiligheidsregio's is hij nog lid van CDA.

En ja, D66 liet laatst ook weer zien centrumrechts te zijn.

En hier is een VVD'er antivw..oh,dan is ie ook links...

Uitloggen bij facebook is aan te raden...fabeltjesfuik...

Man, wat is het ze gelukt via social media de bevolking uit mekaar te spelen...

Maar je wilt het toch beginnen...?

Bruls is CDA, ook als burgemeester, ook als voorzitter van de veiligheidsregio's is hij nog lid van CDA.

En ja, D66 liet laatst ook weer zien centrumrechts te zijn.

En hier is een VVD'er antivw..oh,dan is ie ook links...

Uitloggen bij facebook is aan te raden...fabeltjesfuik...

Man, wat is het ze gelukt via social media de bevolking uit mekaar te spelen...

Ze? Volgens mij doet het volk dat zelf.

Ontopic; ik acht de kans nog steeds klein dat er een landelijk verbod komt, maar uitsluiten kun je het nooit.

Ook heb ik besloten om me zoveel mogelijk buiten de corona / verbodvoorspellende discussies op het forum te houden die alleen maar sfeerverlagend zijn voor mij ( dat zegt niet dat er geen discussie gevoerd mag worden over dit want het is juist een belangrijk onderwerp ).

Vooral doen. Doe dat zelf ook al een aantal jaar en dat bevalt uiterst goed. Ook de negatieve berichtgevingen niet meer lezen, zeker aan te raden. Gewoon de topics die je leuk vind volgend en het forum levendig houden, daar pak je nu de sfeer.

Vooral doen. Doe dat zelf ook al een aantal jaar en dat bevalt uiterst goed. Ook de negatieve berichtgevingen niet meer lezen, zeker aan te raden. Gewoon de topics die je leuk vind volgend en het forum levendig houden, daar pak je nu de sfeer.
Dat moet je vooral doen als de negatieve berichtgeving jou persoonlijk teveel beinvloedt. Wat ik denk te zien is het volgende: doordat vuurwerk een onderwerp is waar wij redelijk wat vanaf weten, en een hobby is waar we een grote passie voor hebben, zien we dat er veel onjuiste berichtgeving en meningen zijn. Daarnaast raakt het ons persoonlijk omdat het onze hobby is. De onrechtvaardigheid, leugens en misverstand in de wereld zie ik persoonlijk gewoon als een feit. Daar kan je over in verontwaardiging blijven hangen (zoals men doet met veel onderwerpen tegenwoordig), maar je kan ook bedenken hoe je ermee omgaat. Bijvoorbeeld: er is kans op een vuurwerkverbod, wat doe ik eraan zodat ik toch van de hobby kan genieten? Of vuurwerk begint heel duur te worden, hoe zorg ik ervoor dat ik toch genoeg vuurwerk heb? In verontwaardiging blijven hangen leidt volgens mij alleen maar af en schiet totaal niet op.

Deze boodschap heb ik ook voor @Grizmo. :wink: Ik heb in verschillende topics gezien dat je vuurwerk veel te duur vindt, maar wat doe je eraan? Ik denk niet dat de importeurs en dealers zich door jouw reacties laten leiden. Volgens mij is het simpelste om op koopjes te jagen en ervoor zorgen dat je zelf meer poet hebt. Mits je een gedegen collectie van belang vindt ten opzichte van wat je er voor moet doen.

Laatst bewerkt:
Als je een positief leven wil leiden is het aan te raden zo min mogelijk nieuws of andere angstaanjagende rommel je systeem in te laten.
Waar je mee omgaat raak je mee besmet, dus als je veel van dat soort troep toelaat in je leven ga je je vanzelf ellendig voelen.

@ATF,ik zit daar toch iets anders in. Als je niet doorhebt wat er aan zit te komen, kan je er ook niet op anticiperen. Mijn bestellingen van de afgelopen 2 jaar heb ik bv bewust laten doorschuiven omdat ik verwachtte dat vuurwerk alleen maar duurder zou worden. Idem dito met vuurpijlen verbod. Etc. Wat betreft "negatieve" berichtgeving maak ik wel bewust de keuze of ik op dat moment zin heb om het tot mij nemen of niet.

Laatst bewerkt:
Dan ben je er in ieder geval bewust mee bezig! Ik kijk s'ochtends als ik wakker word even op nos, nu en ad.nl en dan rest vd dag niet meer. Dat werkt voor mij dan prima. Gelukkig staat iedereen daar ook weer anders in!

@ATF, precies, als iedereen hetzelfde zou zijn dan zou het gigantisch saai zijn.

Terug on topic: vertrouwen in jaarwisseling, jazeker, of er een verbod komt of niet doet er wat betreft een leuke jaarwisseling voor mij niet toe. Vorig jaar een erg leuke jaarwisseling gehad met het vuurwerk dat ik kon bemachtigen. De uitwerking was verrassend goed. Verrassend omdat ik niet maanden bezig was geweest met het samenstellen van de collectie. En ook doordat we het toevallig bij een goede stookplek vierden. Mooi groot grasveld met huizen rondom. Publiek tot honderden meters ver en het is toch mooier als je vuurwerk de ruimte geeft, ipv in een nauw straatje.

Back
Bovenaan