Vertrouwen in de jaarwisseling?

Ik ben nu hier: https://bvpk.org/umweltbelastung-feuerwerk maar de links daarvan gaan nie zo lekker... Zou toch denken dat HVLV mensen dit paraat hebben

Sterker nog, er bestaat zelfs een Nederlands onderzoek, door het RIVM. Die trekken gelukkig ook dezelfde conclusie: "De milieubelasting door vuurwerk op grond, lucht en oppervlakte water is zeer beperkt en tijdelijk. De ecologische risico's zijn verwaarloosbaar."

Die heeft HVLV inderdaad paraat.

En dat is waar we juist de meeste partijen in mee hebben. Zij zijn er niet van overtuigd dat het voorgestelde vuurwerkverbod door Klaver en Ouwehand er voor zorgt dat het geweld tegen hulpverleners, de overlast ver voor oud en nieuw en het illegale vuurwerk afneemt, laat staan voorkomt.

Dit betekend dus dat een HVLV en Vuurwerkcheck zich voornamelijk moeten en zullen gaan richten op het informeren van politici die dit jaar twijfelden. Daarnaast wordt er ook gekeken naar alternatieven die wél effectief zullen zijn en waardoor wij ons legale siervuurwerk niet kwijtraken.

Juist door hoe die "twijfelende" partijen zich tijdens het laatste debat hebben opgesteld zie ik het niet zo somber in, echter hebben zij mogelijk wat overtuiging en realiteitszin nodig en die zal zeker wel vanuit HVLV en Vuurwerkcheck komen verwacht ik.

Dank voor dit verhaal en ik hoop hartelijk dat dit klopt. :)

Enigszins ''gelukje'' aan de coronaverboden is wellicht dat ze de voorbode van een definitief verbod al hebben kunnen aanschouwen. Namelijk dat velen er terecht lak aan hadden en niet enkel freaks maar ook de jan-met-de-pet en de meterpakket-huisvader.

Bovenstaande klopt.

En het onderzoek van het RIVM hebben we zeker bij de hand en al meermaals ingezet bij de landelijke en gemeentelijke politiek. Tijdens het RTG maakte GroenLinks nog een punt van orde tegen ons omdat we dit onderzoek benoemde en zij niet geloofde dat het zo was.

Dank!

Je specifieke quote gaat over zware metalen in de bodem, niet vw in het algemeen, maar de brief van Staten-Generaal is zeker niet negatief

Pdf: https://www.staten-generaal.nl/overig/20210514/milieulast_van_vuurwerk/document

Bronpagina: https://www.staten-generaal.nl/9370000/1/j4nvjlhjvvt9eu4_j9vvkfvj6b325az/vlixs0ls4jy4

Mijn Quote bestaat uit twee delen. Dat de ecologische risico's verwaarloosbaar zijn gaat over de zware metalen in boden/oppervlaktewater. De quote over beperkte en tijdelijke effecten was de conclusie van het onderzoek in het algemeen.

Laatst bewerkt:
En gaat vuurwerk met oud en nieuw nog door? Iets zegt me dat Bruls weer op het laatste moment gaat lopen miepen omdat corona weer oplaait en de ziekenhuizen weer vol stromen hou me hart vast.

ook al gaat het nu door... ik heb altijd wel weer dat gevoel van dadelijk heb je corona weer en die rotte maatregelen en dan komt die gehaktbal weer met zijn brandbrief en boemm tijdelijk verbod:bonk:

Vandaag zag ik een stuk in de Telegraaf waarbij Van Dissel aangaf niet te verwachten dat er extra maatregelen nodig zullen zijn. Dat geeft mij hoop voor de feestdagen.

Laatst bewerkt:
Vandaag zak ik een stuk in de Telegraaf waarbij Van Dissel aangaf niet te verwachten dat er extra maatregelen nodig zullen zijn. dat geeft mij hoop voor de feestdagen.

Daar stond wel 1 woordje bij wat niet in jouw tekst staat, namelijk; "voorlopig"

maak elkaar is niet zo gek in dit hele verhaal zolang er geen gekke versie van corona zijn is er niks aan de hand, die zomergolf heeft ook niet geleid tot sluitingen enz.

er zijn zat medische mensen die zeggen corona gaat nooit weg leer er mee leven :D

De ziekenhuizen lagen ook voor corona al propvol tijdens het griepseizoen, ik zie op dit moment geen verschil.
Uiteraard zal die gehaktbal weer wat gaan proberen, hoop niet dat ze er weer in mee gaan want zou echt totaal onnodig zijn om het nog een jaar te verbieden.

Even 2 weken na de omslag van het weer richting het najaar het hele carrousel weer in gang zetten. Bedankt NOS...

Mijn gevoel zegt dat we eind november weer te horen krijgen dat we ("het kabinet dat we situatie verkeerd hebben ingeschat''). Met als conclusie dat er TOCH weer een lockdown met voor de jaarwisseling alle gevolgen van dien weer!

https://nos.nl/artikel/2446310-nog-...r-kabinet-niet-voorbereid-op-zware-scenario-s
we gaan geen lockdown krijgen, dat kan de economie niet meer dragen en de overheid kan deze kosten tevens niet meer dragen.

Pur sang de vraag of ik vertrouwen heb in de jaarwisseling?

Absoluut. Lekker met het vrouwtje heerlijk eten en pimpelen en met de sonos op de test stand het eind van de top 2000 luisteren.

In de loop van de avond alvast de blokken boven zetten, we wonen 3 hoog in een appartementcomplex, wachtend op het grote moment om ze weer naar beneden te slepen.

Onder het genot van een paar sigaartjes de boze geesten verjagen om rond een uur of 1.30 verder gaan met met de lekkere drankjes...Wellicht een paar haaltjes van een speciaal sigaretje, met de tv op de duitsers, wat lauwe hapjes naar binnen te werken tot de vroege ochtend.

Groot vuurwerk is er zowiezo al is er 10x corona.

Qua leven veel meegemaakt en de wekker gaat, buiten de vakanties om, al ruim 35 jaar om 05.30 voor mn zware werk in de bouw.

Lang verhaal kort, antwoord is ja. :)

De najaarsgolf is er. Zal die dikke pannenkoek uit Nijmegen weer een vuurwerkverbod erin gooien grrr hoop het zo van niet

Draagvlak ervoor is errug laag in de politiek, Gommers achtte net op radio de kans op verregaande maatregelen ook niet hoog in "misschien basisdingetjes als anderhalve meter, mondkapjes". Er liggen momenteel maar 26 personen op de IC dus die cijfers zijn ook echt verwaarloosbaar. Het is duimen dat de mensen met risico zich wel laten vaccineren, dus niet enkel de 60+ers maar zeker ook zij met overgewicht, hoge bloeddruk en obesitas. En het is nu omikron hè, en de meeste niet-risico'ers hebben al paar keer covid gehad dus zijn wel fftjes immuun...

Ik probeer me ook moed in te praten... :D Die brulaap die geen orde kan houden moet nodig het veld eens ruimen... gelukkig is Yesilgöz minder vermurwbaar dan die kale neet voor haar, die was zo onzeker als wat

Ja hoor, heb alle vertrouwen in de komende jaarwisseling. We staan er totaal anders voor dan de afgelopen 2 jaar. Gaat gewoon goed komen, ik maak me er totaal niet druk om. Gewoon genieten nu.

Back
Bovenaan