Verhoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Optie 1:

Je verantwoordelijkheid nemen, eerlijk zijn, berouw tonen en er iets van leren.
Hier kom je er het beste mee weg. Een advocaat zal in deze zaak weinig kunnen doen omdat het bewijs er al is.

Optie 2:

Niet naar de afspraak gaan en wachten tot de politie je een keer uit je nest komt halen met een aanhouding buiten heterdaad. Dan heb je recht op gratis bijstand van een advocaat.
Deze werkwijze zal echter in je nadeel werken en een forsere straf opleveren.

Verder de complimenten voor je moeder en dit is het risico van het vak��

Gast.. dat je het niet eens bent met illegaal vuurwerk prima. Ik steek het zelf ook niet af.

Maar ga nou niet een gast proberen te naaien door dit soort advies te geven.

Toch heb Ik het idee dat niet alles bekend is. Waarschijnlijk zit er meer achter. Alleen het al het idee dat je moeder zonder waardchuwing/keuze je naait. En of je het nu afkeurt of hem steunt, jij kan de volgende zijn met een zaak (teveel legaal, lonten enz) het beste blijft gewoon om niet veel los te laten en spijt te hebben.

Gast.. dat je het niet eens bent met illegaal vuurwerk prima. Ik steek het zelf ook niet af.

Maar ga nou niet een gast proberen te naaien door dit soort advies te geven.

Ik mis het stukje volgens mij even waar ik hem wil naaien.
Dit zijn de twee opties die hij globaal heeft en het beste is gewoon om eerlijk te zijn!
Hoe ik aan deze wijsheid kom? Laten we het maar houden op jaren lange ervaring.

Kijk waarschijnlijk kennen wij het gehele verhaal niet, en misschien heeft zijn moeder al vaker vuurwerk bij hem gevonden en hem gewaarschuwd (doet mij aan vroeger denken)

Dus om zijn moeder zwart te maken zonder het gehele verhaal te kennen vind ik te makkelijk, maar dat is mijn mening.

Wat betreft illegaal vuurwerk, de naam zegt het al, het is illegaal/verboden, het mag niet in Nederland, heb je het toch? Dan is het jouw verantwoording en moet je ook de consequenties nemen of het nu wel of niet leuk vind.

Kortom waarschijnlijk ben je gewoon de lul, maar die keuze heb je gemaskt toen je illegaal vuurwerk kocht

Hallo,
Binnenkort moet ik mij melden voor verhoor wegens "bezit/vervaardigen/voorhanden hebben etc" van illegaal vuurwerk.
Na een niet zo anonieme tip (van mijn moeder) is de politie langsgekomen en hebben 40 pakken nitraten, 20 kleine Poolse cakes en nog wat ander klein spul meegenomen. Het zware spul had ik nog niet aangeschaft, vrijwel alle knallers hadden <5 gram nec. Aangezien een advocaat mij in deze tijd een rib uit m'n lijf kost, vroeg ik me af of jullie mij kunnen adviseren.
Wat kan ik verwachten van het verhoor en wat moet ik vooral niet doen?
Wat voor straf kan ik verwachten?
Mvg,
Oké

Rare vraag van mij misschien maar hoe is jou moeder er eigenlijk er achter gekomen dat je dit allemaal had .
Lag het allemaal op je slaapkamer, was dat via school of heb je het per ongeluk het allemaal laten slingeren .

Rare vraag van mij misschien maar hoe is jou moeder er eigenlijk er achter gekomen dat je dit allemaal had .
Lag het allemaal op je slaapkamer, was dat via school of heb je het per ongeluk het allemaal laten slingeren .

En hoe is zij er toe gekomen? Nu komt het een beetje over alsof die moeder de 'kenau' in dit verhaal is. Een gewaarschuwd mens telt voor twee..

Wil niet de moderator uithangen, maar... Volgens mij is de privésituatie of überhaupt de aanleiding van de moeder om haar zoon aan te geven buiten de scope van wat de maker van dit topic verwacht qua antwoord.

Zijn vragen;
Wat kan ik verwachten van het verhoor en wat moet ik vooral niet doen?

Voor mij is het moeilijk te zeggen wat je van een verhoor kan verwachten. Het enige wat al meermalen is aangegeven in dit topic is om eerlijkheid erg belangrijk. Ik zou niet naar een dergelijk verhoor gaan met de veronderstelling dat ik wel even zielig kan gaan doen en flink kan gaan liegen. Daar prikt men volgens mij gauw door heen en dan loop je het risico op een strengere straf omdat je het niet serieus neemt.

Wat voor straf kan ik verwachten?

Blijft gissen. Ik denk dat het er aan ligt. Het feit dat je door een familielid bent aangegeven maakt de situatie 'interessanter'. Het zou kunnen betekenen dat, mits jij op je verhoor niet slap loopt te lullen, je een mildere straf krijgt. Moeilijk moeilijk. Je zou even kunnen kijken op de eerdere gegeven link met betrekking tot daadwerkelijke strafeisen / boetes.

Succes!

het zware spul had ik nog niet aangeschaft

Was je dus wel van plan ?
Anyway gewoon bekennen en de volgend jaar maar een keer nadenken voordat je dat illegale spul aanschaft.

Ben je niet van plan er van te leren dan hoop ik dat ze je volgend jaar weer pakken.

Toch heb Ik het idee dat niet alles bekend is. Waarschijnlijk zit er meer achter. Alleen het al het idee dat je moeder zonder waardchuwing/keuze je naait. En of je het nu afkeurt of hem steunt, jij kan de volgende zijn met een zaak (teveel legaal, lonten enz) het beste blijft gewoon om niet veel los te laten en spijt te hebben.
Mijn moeder is communicatief nogal gestoord. Ik had haar verteld dat er een pakket vuurwerk bezorgd zou worden. Hierop zei ze: "dat klinkt niet slim, maar dat zoek je zelf maar uit." Toen er aangebeld werd vertelde ze de bezorger dat ze het niet aan wilde nemen omdat er vuurwerk in zat, terwijl ik haar vlak ervoor nog had gebeld dat het pakket eraan kwam, waarop ze zei: "Oh dan wacht ik wel even met boodschappen doen." Nooit is vooraf gebleken dat ze het er niet mee eens was.
Was dit het geval, dan had ik vrij genomen en het direct na bezorging ergens anders opgeslagen. Maar dat terzijde, het is al gebeurd.
Verder staat dit topic ook in wet/regelgeving en niet in persoonlijke problemen.

Dat het er in deze tijd nog steeds met de post doorheen komt is ook al een kwalijke zaak, vlak voor nieuwjaar schroeven ze de controles altijd wat op hoorde ik altijd...

Dat het er in deze tijd nog steeds met de post doorheen komt is ook al een kwalijke zaak, vlak voor nieuwjaar schroeven ze de controles altijd wat op hoorde ik altijd...

Geloof je dat werkelijk ? wat ze er tussen uit vissen is mischien nog niet eens 1% van het aantal wat wel aankomt ...

Mijn moeder is communicatief nogal gestoord. Ik had haar verteld dat er een pakket vuurwerk bezorgd zou worden. Hierop zei ze: "dat klinkt niet slim, maar dat zoek je zelf maar uit." Toen er aangebeld werd vertelde ze de bezorger dat ze het niet aan wilde nemen omdat er vuurwerk in zat, terwijl ik haar vlak ervoor nog had gebeld dat het pakket eraan kwam, waarop ze zei: "Oh dan wacht ik wel even met boodschappen doen." Nooit is vooraf gebleken dat ze het er niet mee eens was.
Was dit het geval, dan had ik vrij genomen en het direct na bezorging ergens anders opgeslagen. Maar dat terzijde, het is al gebeurd.
Verder staat dit topic ook in wet/regelgeving en niet in persoonlijke problemen.

!!!!!!!!!! Je had het nog niet in bezit???

Voor zo ver ik weet ben je pas strafbaar als je het vuurwerk van de bezorger aanneemt.

Als jou moeder dus zei dat er vuurwerk in zat en het niet wou aannemen, waarna de politie kwam? Dan ben je dus onschuldig? Ik zou dit even goed uitzoeken, als je deze claim gaat maken en het niet lukt zullen ze je vast een hoge straf geven omdat je je eruit probeerde te lullen.

Verder moet je natuurlijk niet noemen dat je zwaarder spul wou halen, als ze er naar vragen zou ik zeggen dat je nog twijfelde omdat je het eng leek of w.e (niet te hard liegen natuurlijk).

Het beste is natuurlijk om gewoon geen illegaal vuurwerk te halen man, je kan altijd in de zomervakantie naar Polen gaan om daar te stoken.

!!!!!!!!!! Je had het nog niet in bezit???

Voor zo ver ik weet ben je pas strafbaar als je het vuurwerk van de bezorger aanneemt.

Als jou moeder dus zei dat er vuurwerk in zat en het niet wou aannemen, waarna de politie kwam? Dan ben je dus onschuldig? Ik zou dit even goed uitzoeken, als je deze claim gaat maken en het niet lukt zullen ze je vast een hoge straf geven omdat je je eruit probeerde te lullen.

Verder moet je natuurlijk niet noemen dat je zwaarder spul wou halen, als ze er naar vragen zou ik zeggen dat je nog twijfelde omdat je het eng leek of w.e (niet te hard liegen natuurlijk).

Het beste is natuurlijk om gewoon geen illegaal vuurwerk te halen man, je kan altijd in de zomervakantie naar Polen gaan om daar te stoken.

als de politie kan aantonen dat hij dit daadwerkelijk zelf heeft besteld ben je alsnog strafbaar.

als de politie kan aantonen dat hij dit daadwerkelijk zelf heeft besteld ben je alsnog strafbaar.

Oh, dat wist ik niet :S
Maar toch, ook dat is misschien een sprankje hoop. Ze mogen niet zomaar je bankgegevens inzien enzo, daar moet je bepaalde zwaartes aan dingen voor gedaan hebben. Aangezien het vuurwerk van OP in een lichte categorie valt zou het kunnen dat ze dus niet bij zn bankgegevens mogen.
Dan wordt bewijzen dat hij het besteld heeft erg moeilijk.

Oh, dat wist ik niet :S
Maar toch, ook dat is misschien een sprankje hoop. Ze mogen niet zomaar je bankgegevens inzien enzo, daar moet je bepaalde zwaartes aan dingen voor gedaan hebben. Aangezien het vuurwerk van OP in een lichte categorie valt zou het kunnen dat ze dus niet bij zn bankgegevens mogen.
Dan wordt bewijzen dat hij het besteld heeft erg moeilijk.
Helaas hebben ze het hele pakket en een eerder bezorgd pakket meegenomen, met mijn naam en adres erop.
Verder heb ik een brandende vraag:
Kan de politie mij preventief opsluiten met de jaarwisseling?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan