vanavond een stukje over illegaal vuurwerk op nos journaal op ned3

vanavond een stukje over illegaal vuurwerk op nos journaal op ned3 om 22.50 uur

Kijken dus!!!!!

Steeds meer professioneel vuurwerk in handen van amateurs

VUURWERKFLICKR/CONONIL/CC 2.0 BY
Wie andere jaren echt mooi vuurwerk wilde hebben moest in België zijn. Wel stiekem, want het spul is illegaal. Maar die trend is verschoven. Wie nu echt goed voor de dag wil komen haalt z'n vuurwerk uit landen als Polen en Italië. Niet zelf, maar via de post. Op internet wordt het vuurwerk besteld en via postorderbedrijven naar Nederland gehaald en bij je thuis bezorgd.

Dat lijkt op een normaal pakketje dus de post vervoert soms zonder het te weten behoorlijk gevaarlijk, explosief materiaal. Het vuurwerkteam Midden-Nederland maakt zich zorgen over deze trend, en ook over het type vuurwerk en bij wie het terechtkomt. Dit zwaardere vuurwerk valt onder 'professioneel' vuurwerk. En als je dat wil gebruiken, zoals ze bij evenementen als het vuurwerkfestival in Scheveningen doen, moet je een certificaat halen. Dat doen deze mensen dus niet. En er komt steeds meer professioneel vuurwerk onze kant op. Nu al, dus in de periode voor Oud en Nieuw, raakten tientallen mensen gewond volgens het vuurwerkteam, veel meer dan in andere jaren.

Als je een certificaat voor het afsteken van professioneel vuurwerk wil halen, moet je eerst een cursus bij het VCM volgen. Daar worden mensen begeleid die het vuurwerk gaan afsteken en mensen die het moeten vervoeren of opslaan.

http://nos.nl/op3/video/317936-vuurwerkcursus-wordt-niet-voor-niets-met-dummies-gedaan.html

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het zeggen, ga het meteen opnemen! :wink:
Eens kijken welke woorden de media dit keer gaat gebruiken, ik gok op: ultra super sonische mega atoom bom cobra... :bonk:

Blij dat ik moet werken, en dus niet de mogelijkheid krijg om het te zien.
Deze uitzending zal 100% zeker zwaar overtrokken zijn, en berus op onjuistheden, 0% feiten, en bedoeld om de onwetende kijker angst aan te jagen en de nsb lijn te bellen.

Cobrabommen,mortiergranaten,lawinepijlenbommen,nitraatbommen en vlinderbommen het zal allemaal aan bod komen.

Voor iedereen die zich niet wil ergeren. U bent gewaarschuwd!

ik ben een doemdenker soms maar het naar mijn mening ongeveer zo gaan--bommen granaten gevaarlijke explosievenzeer zwaar verminkend vuurwerk granaat gelijkend knalvuurwerk mortierbomexplosief mensendodend vuurpijlontploffing etc mischien ben ik iets vergeten weten jullie nog wat??????:bye::bye::bye::wink::wink::wink::wink::wink:

Maar je slaat de Cobranitraathandgranaat over.
ik ga het voor de lol even bekijken, bedankt voor het melden

Kunnen we niet met z'n allen wat ondertekenen dat de media eens op moet houden met al die crap over vuurwerk?
Ik weet dat Cobra 6 gevaarlijk kan zijn, maar je blaast er niet een hele woonwijk mee op... :bonk: (zeg nou eens eerlijk)
We moeten de media duidelijk maken dat het niet het vuurwerk is dat de schade aanricht, maar de mensen! :angry: (de mensen die het voor de echte liefhebbers verzieken bedoel ik dan)

de media snapt vast zelf ook wel dat je geen complete woning blokken doet ontwrichten met een cobra 6 of wat dan ook, ze overtuigen mensen die niks snappen van vuurwerk er mee en daarom zijn er zo veel mensen die tegen vuurwerk zijn(ook legaal)

Blij dat ik moet werken, en dus niet de mogelijkheid krijg om het te zien.
Deze uitzending zal 100% zeker zwaar overtrokken zijn, en berus op onjuistheden, 0% feiten, en bedoeld om de onwetende kijker angst aan te jagen en de nsb lijn te bellen.

Cobrabommen,mortiergranaten,lawinepijlenbommen,nitraatbommen en vlinderbommen het zal allemaal aan bod komen.

Voor iedereen die zich niet wil ergeren. U bent gewaarschuwd!

ik erger me graag aan zulke berichten, want dan krijg ik alleen maar meer motivatie om de naam vuurwerk te verdedigen:P

hmm ze over dreven deze keer eens niet :P
vond dat ze het eigenlijk wel goed ten zake brachten, vooral met die lont.

Ik vond het een erg net verslag! Ik heb geen granaten en bommen gehoord, er werd een héél klein beetje overdreven maar verder was het gewoon normaal.

Kijk eens aan, een goed filmpje in een nieuwsitem over vuurwerk. Dit stukje mag van mij nog wel eens uitgezonden worden, alleen dan om zes uur of zo. Misschien dat de leken dan dit soort vuurwerk laat staan (wishfull thinking, ik weet het....:sad:)

Misschien een idee om eens een bedankje naar de makers van dit item / nos te sturen voor dit eerlijke stukje over vuurwerk?

Maar hebben jullie ook het stukje wat rechts van het filmpje staat gelezen.....
Volgens mij moeten we dan maar met zijn allen naar even langs gaan want dan mogen we professioneel vuurwerk afsteken.

Back
Bovenaan