[Uitgesteld] Pyrodise - Dirk Maas Memorial Event - 22-6-2024

Hier hetzelfde mailtje ontvangen, zouden ze dan toch echt op de achtergrond ermee bezig zijn? Wel bijzonder dat ze hier nu pas achterkomen...na al die maanden we zijn ermee bezig..
Of ze hebben weer iets gevonden waar door ze het weer even kunnen uitstellen. Vraag me wel af waarom ze dat dan zouden doen, maar kan mij niet voorstellen dat bij iedereen de bankgegevens niet kloppen. Is toch de rekening van waar het bedrag destijds toch is betaald?

Voordat ik allerlei gegevens deel met partijen die deze gegevens paraat zouden moeten hebben, hoor ik graag wat jullie van dit mailtje vinden.

Enerzijds is het weer een stapje verder.
Anderzijds mocht er wel iets meer informatie komen over waarom deze informatie nodig is..

Bank Identification Code, voor internationale transacties

Mailtje is heeeeeel bijzonder, voorals als iedereen m heeft gehad. Dan zou niemand de juiste info hebben doorgegeven?
Als ze BIC code willen hebben komt het geld iig van een buitenlandse rekening, weet niet of men naar een buitenlandse rekening zn euros heeft gestuurd?

Jep ook gehad.Welkom bij de club. Hoe moeilijk kan het zijn. Regel die kutzooi gewoon.

Wat is ook al weer een bic code?
Een BIC-code, ook wel Bank Identifier Code genoemd, is een internationale code die banken en andere financiële instellingen identificeert bij internationale betalingen. Het is een standaardcode die ervoor zorgt dat geld soepel en efficiënt tussen banken kan worden overgemaakt.

Wat is een BIC-code?
  • Een BIC-code is een unieke code van 8 of 11 alfanumerieke tekens die een bank of financiële instelling wereldwijd identificeert.

• Het wordt gebruikt bij internationale overboekingen, met name bij SEPA-betalingen, om de betrokken banken te identificeren.

• De BIC wordt gebruikt in combinatie met de IBAN (International Bank Account Number) om de rekening van de ontvanger nauwkeurig te bepalen.

• Het zorgt voor een snelle en veilige verwerking van internationale betalingen.

• De BIC is een wereldwijd geaccepteerde standaard.

• De term SWIFT-code wordt vaak door elkaar gebruikt met BIC, hoewel SWIFT eigenlijk de organisatie is die deze codes uitgeeft.
Wanneer heb je een BIC-code nodig?
  • Je hebt een BIC-code nodig bij het ontvangen of versturen van internationale betalingen, vooral als het geld afkomstig is van of bestemd is voor een land buiten de SEPA-zone.

• Voor SEPA-betalingen tussen Nederlandse IBAN's is in de regel één BIC per bank voldoende, maar dit kan per bank verschillen.
Hoe vind je een BIC-code?
  • Controleer je bankafschrift, zowel online als op papier, de BIC-code staat er vaak op.

Voordat ik allerlei gegevens deel met partijen die deze gegevens paraat zouden moeten hebben, hoor ik graag wat jullie van dit mailtje vinden.

Anderzijds mocht er wel iets meer informatie komen over waarom deze informatie nodig is..
Juist, daarom kwam ik hier ook even spieken wat anderen hiervan vinden. Vertrouw het allemaal voor geen meter meer...

Ik ook zoals verwacht. Schep, schep, schep, al dat zand er weer vanaf.Na een lichte twijfel, zelfs bij mij na een lange radiostilte is het dan toch zover gekomen.
We hebben een binaire winnaar!!! 😎💪🏻 Wijsheid komt met de jaren zegt men.
Goh wat zal het druk worden in dit topic met al die excuses richting bepaalde mensen. 1000034075.jpg

Laatst bewerkt:
Even gecontroleerd in het afschrift bij aankoop tickets: De Omschrijving komt overeen met de titel van de mail en lijkt dus uniek.
Als ik dat zo makkelijk vind, dan zouden zij dat ook moeten vinden. Wellicht zag de bank het dan toch als mogelijk malafide en heeft het geblokkeerd haha.

@torr €159,46

70 ong voor normaal ticket, 300 voor vip dacht ik. Dus dat keer een heleboel, is een heleboel centjes. Ik vind het wel vreemd als ik zo naar de e-mail van weeztix kijk komt het niet heel professioneel over, iemand het emailadres ook wat gebruikt wordt? Toevallig laatst kaartjes voor supremacy gehaald kan ik even kijken of die gegevens overeen komen

Precies! Ik weet niet wat ze met die info kunnen voorderest maar je hoort gekke verhalen genoeg.. ik was blij en verbaasd toen ik het mailtje las eigenlijk en vind het eigenlijk wel vreemd. Ook omdat hij ‘s nachts verstuurd wordt..

Dit roept voor mij een aantal serieuze zorgen op:

1. Onveilig – persoonsgegevens zoals IBAN en BIC via onbeveiligde mail opsturen is niet conform goede beveiligingspraktijken en mogelijk zelfs in strijd met de AVG (artikel 32: beveiliging van persoonsgegevens).
  2. Onprofessioneel: de communicatie is slordig en zonder duidelijke instructies of veilig portaal. Het wekt meer de indruk van phishing dan van een legitiem ticketbedrijf.
  3. Niet transparant: nergens wordt uitgelegd waarom deze gegevens nodig zijn en wat ermee gebeurt. Normaal hoort een refund gewoon via de oorspronkelijke betaalmethode te verlopen.
  4. BIC-code: dat vind ik misschien nog wel het meest opvallend. Binnen het SEPA-gebied is een IBAN alléén voldoende voor een terugbetaling. Dat Weeztix om een BIC vraagt, betekent waarschijnlijk dat de betaling vanuit een bank buiten SEPA wordt uitgevoerd. Dat roept vragen op: waarom moet een Nederlands/Europees ticketplatform refunds via een buitenlandse rekening regelen, en wat betekent dit voor onze bescherming als consument?
  5. Verantwoordelijkheid: de organisator wijst naar Weeztix, Weeztix wijst naar de organisator, en de consument is de dupe.

Ik snap dat een refund soms kan mislukken (bijvoorbeeld als een kaart geblokkeerd is), maar een serieuze partij hoort dan een veilig en transparant alternatief te bieden, niet te vragen om bankgegevens via een onbeveiligde mail.
Voor mij gaat het inmiddels niet alleen om het geld, maar ook om hoe er met onze gegevens en ons vertrouwen wordt omgesprongen.

Precies! Ik weet niet wat ze met die info kunnen voorderest maar je hoort gekke verhalen genoeg.. ik was blij en verbaasd toen ik het mailtje las eigenlijk en vind het eigenlijk wel vreemd. Ook omdat hij ‘s nachts verstuurd wordt..
Topidee hoor… eerst maanden niks laten horen, en dan ineens midden in de nacht vragen om IBAN + BIC per mail. Precies de gegevens waar phishers een moord voor doen. Lekker professioneel. 🙄

In het kader van: nee heb je, gehackt kan je worden, heb ik gereageerd met:
"Beste Weeztix,
Mijn informatie is ongewijzigd gebleven sinds de aankoop van de tickets. De informatie die bij jullie bekend is, zoals IBAN en naam rekeninghouder is hetzelfde gebleven. Het kenmerk van de betaling was: %$#@^%##^$%&.
Graag ontvang ik een bevestiging van ontvangst van deze mail en mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag.
mvg PieterVuurpijl"

For the boys...

Binnen het SEPA-gebied is een IBAN alléén voldoende voor een terugbetaling. Dat Weeztix om een BIC vraagt, betekent waarschijnlijk dat de betaling vanuit een bank buiten SEPA wordt uitgevoerd. Dat roept vragen op: waarom moet een Nederlands/Europees ticketplatform refunds via een buitenlandse rekening regelen, en wat betekent dit voor onze bescherming als consument?
Precies. Rottendevisstank. Neiging te negeren. En dat is waarschijnlijk precies de reactie die ze hopen, want zo kunnen ze met "legitieme" reden het geld houden.

Back
Bovenaan