Tweede Kamerverkiezingen 2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo dat hebben we ook weer gehad. tot volgend jaar :biertje: :d

Ben wel benieuwd waar dit op uit gaat komen. ik had verwacht dat ome geert wel wat meer zetels zou krijgen. Maar dat had ik ook van groen links.
Ergens zou het wel fijn zijn als er nou eens een kabinet komt wat ook serieus een tijd kan blijven zitten. Stel dit zou na een jaar ook weer stuk lopen dan word het wel echt een poppenkast.

Het verbod is gewoon een feit want de vvd gaat hun keutel intrekken om maar mee te mogen regeren en ook met dit kabinet wie het ook gaat worden blijft het land naar de verdoemenis gaan want dit gaan ze nooit meer recht trekken met immigratie, wonen en de zorg……we zijn te ver heen helaas
Zoals iedere partij vanaf nu zijn beloftes laat varen , stemmen is gebeurd en de poppenkast kan opnieuw beginnen

Met de huidige zetelverdeling komt er geen kabinet, ook de verdeling d66 cda vvd en ja21 hebben geen meerderheid meer. Vvd gaat nooit met pvda/GroenLinks samenwerken verschillen te veel.

Dan gaat vvd volgende keer nog meer stemmen verliezen, als zij de vrijwel enige kans op vormen van een kabinet blokkeren. Dan moet d66 er nog een kleine rechtse partij bij trekken, óf Christenunie...
Een stabiel middenkabinet van 4 van de 5 grootste partijen met dik 80 zetels zou voor het land een stuk betere optie zijn. Jetten had het ook al over "breed midden".

Dan gaat vvd volgende keer nog meer stemmen verliezen, als zij de vrijwel enige kans op vormen van een kabinet blokkeren. Dan moet d66 er nog een kleine rechtse partij bij trekken, óf Christenunie...
Een stabiel middenkabinet van 4 van de 5 grootste partijen met dik 80 zetels zou voor het land een stuk betere optie zijn. Jetten had het ook al over "breed midden".
Ik denk dat de conservatieve stroming bij de VVD groter is dan de progressieve zijde. Om die reden denk ik dat ze harder afgestraft worden als ze in een kabinet stappen met GL-PvDA.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de conservatieve stroming bij de VVD groter is dan de progressieve zijde. Om die reden denk ik dat ze harder afgestraft worden als ze in een kabinet stappen met GL-PvDA.
Des te eerder de VVD naar het aantal zetels van NSC zakt, hoe beter voor Nederland. Wat dat betreft mogen ze eindelijk wel eens afgestraft worden na 50-60 jaar afbraak en coalitiegenoten het kruit uit het vuur laten scheppen. Waardoor een D66, PvdA en CDA wel eerder gereduceerd zijn geweest tot marginaal oppositiepartijtje.

In ieder geval blij dat die pipo opflikkert en dat hij niet in het torentje komt te zitten. Jetten zal door zijn optredens in de diverse debatten veel mensen voor zicht gewonnen hebben.

In ieder geval blij dat die pipo opflikkert en dat hij niet in het torentje komt te zitten. Jetten zal door zijn optredens in de diverse debatten veel mensen voor zicht gewonnen hebben.
Probleem is dat dit voor de VVD misschien een opening is om wel samen te werkennmet GL-PvDA.

Ik denk niet dat dat puur van de persoon Timmermans afhankelijk is. Op voorhand heeft de VVD gezegd niet met GL-PVDA in een kabinet te stappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan