Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Dat is niet correct wat jij zegt kamikaze.
Zeker te weten dat dit soort mensen geen toestemming geven daarvoor, maar dat kunnen ze ook niet.
Op de openbare weg heeft de politie, of wie dan ook, altijd het recht om te filmen. Of dit nou een aanhouding betreft of een vechtpartij, het vastleggen is toegestaan.
Men heeft ook het recht dit op tv uit te zenden. Degene die gefilmd wordt heeft dan ook weer het recht om te zeggen dat hij niet herkenbaar op tv wil. Je ziet dan ook vaak dat een gezicht geblurred wordt bij programma's als wegmisbruikers enz. Op het moment dat hij aangeeft niet herkenbaar in beeld te willen komen, maar dit toch gebeurt, kan hij een schadevergoeding eisen.
Wanneer een aanhouding plaats vindt in huislijke kring of op eigen terrein, en het wordt ook gefilmd op deze plek heeft de desbetreffende persoon dus WEL het recht om enige vorm van uitzending tegen te houden.
Daarom zie je ook vaak dat wanneer zoiets plaats vindt, de filmploeg op straat blijft staan en hooguit een keer inzoomt richting het huis. Anders bestaat er de mogelijkheid dat de beelden niet gebruikt kunnen worden.
Wat Kamikaze zegt klopt, echter krijg je niet altijd gelijk. Publicatie mag, tenzij dit een redelijk belang van de geportretteerde schendt. In dit geval zou de handelaar dus schade kunnen oplopen door het publiceren van de beelden. Als het gezicht onherkenbaar word gemaakt is er geen sprake meer van portretrecht en kan het dus alsnog uitgezonden worden.
Overigens kun je niet altijd aan geven niet in beeld te willen, als jij toevallig in een winkelstraat loopt waar een opname word gemaakt mag dit gewoon uitgezonden worden aangezien je hier geen ´schade´ van ondervind, word er bijvoorbeeld gefilmd op de wallen dan kan het wel schadelijk zijn.
Nederland wil graag net als de USA zijn.Waarom zouden zij het mogen afsteken als tv programma en wij niet.
Staan weer een aantal mooie reacties in dit topic....
Wat die kerel doet is strafbaar dus dat die gestraft word lijkt mij alleen maar logisch. En dit is nou ook niet iemand die even wat aan zijn vrienden doorverkoopt.... Als iemand 700 Cobra's thuis heeft liggen zit er toch wel even iets los in je bovenkamer! De gene die het schijnbaar ''normaal'' vind heeft er dus ook een aantal los zitten wat mij betreft.
We proberen hier massaal onze hobby te beschermen maar we moeten ook wel ergens grenzen onze grenzen trekken. Dit kan gewoon niet! Het gaat hier gewoon om 1.1 spul wat word opgeslagen in een woonhuis.
Als we iemand een steen door een ruit zien gooien voor een Ipad vinden we het allemaal terecht dat hij een straf krijg en het liefst moet dat nog ze zwaar mogelijk zijn ook maar deze man zou is dus normaal bezig...?
En jij hebt nog nooit een Cobra6 in je handen gehad?
Door dit soort handelaren kun jij idd aan je cobras komen.
Ik bespeur een flink stukje moraal ridder praktijken.
Ik geef ook niet zo veel om zware knallers zoals cobras.
Maar heb ze wel eens aangestoken.
Een handelaar weet wat de risico's zijn.
Maar eerlijk is eerlijk.
Dit is wel een beetje een vervelende en rare manier om opgepakt teworden!..tog?
Ik heb het programna nog niet gezien. Maar volgens mij (heb er nog niks van gelezen in het topic) is het programna zelf ook strafbaar bezig. Immers is uitlokking van strafbare feiten okk strafbaar
Er is inderdaad wat voor te zeggen dat het handelen is uitgelokt, echter denk ik dat ivm de filmbeelden en de huidige aanpak van illegaal vuurwerk, hij wel gestraft wordt. Verder hebben ze hem niet uitgelokt om de cobra's op te slaan, dus daar kan hij wel voor gepakt worden.
Voor het afsteken van de cobra('s) door dit programma zal wel een vergunning zijn aangevraagd.
Staan weer een aantal mooie reacties in dit topic....
Wat die kerel doet is strafbaar dus dat die gestraft word lijkt mij alleen maar logisch. En dit is nou ook niet iemand die even wat aan zijn vrienden doorverkoopt.... Als iemand 700 Cobra's thuis heeft liggen zit er toch wel even iets los in je bovenkamer! De gene die het schijnbaar ''normaal'' vind heeft er dus ook een aantal los zitten wat mij betreft.
We proberen hier massaal onze hobby te beschermen maar we moeten ook wel ergens grenzen onze grenzen trekken. Dit kan gewoon niet! Het gaat hier gewoon om 1.1 spul wat word opgeslagen in een woonhuis.
Als we iemand een steen door een ruit zien gooien voor een Ipad vinden we het allemaal terecht dat hij een straf krijg en het liefst moet dat nog ze zwaar mogelijk zijn ook maar deze man zou is dus normaal bezig...?
denk maar niet dat daar een vergunning voor aangevraagd is , de jongens die hem afsteken lopen niet voor niks met zijn gezicht bedekt
--pyro99![]()