Tripreport Ruzicka fireworks te Olomouc in Tsjechie

Hoogstwaarschijnlijk wel, zo lang je het vuurwerk niet uitvoert ben je niet strafbaar volgens mij. Wat Mek zei over dat er niet aan buitenlanders geleverd word, dat sloeg waarschijnlijk op bestellingen in de webshop. Die worden niet verstuurd naar het buitenland maar alleen in Tsjechië zelf.
Ik kreeg zelf ook altijd vuurwerk mee in Tsjechische winkels, heb ik nog nooit problemen mee gehad. :wink:

Je mag wel vuurwerk kopen in Tsjechie, maar niet invoeren in DU enz.
Je mag er kopen maar bestellingen uit het buitenland wordn genegeerd.

:bye:

Over een week of 4 ben ik ook in Tsjechie te vinden.
Van de Niagara falls en de Matrix Pyro heb ik filmpjes gevonden:
Matrix Pyro
Niagara Falls
Wat ik hier probeer mee te nemen zijn sowieso 1,8" en 2" mortieren aangezien dat allebei maten zijn die hier niet te vinden zijn.
Ik ga ervan uit dat ik geen shells e.d. kan kopen , maar de shellkitjes gaan zeker mee. I love shellkitjes!

Uiteraard heb ik enkele blokken en fonteinen ( 800 grams)gestookt in CZ.
Ik was er toch....en zoals bekend is het in dat land toegestaan om tot 22.00 uur te stoken.

Ik heb de Matrix Pyro en de Niagara Falls geschoten.
De Matrix heeft een snoeiharde burst met zelfs een willows effekt ,
Ik was hiervan zwaar onder de indruk. Ik moet wel
vermelden dat het nog licht was, en dat de effekten niet goed overkwamen (
de burst natuurlijk wel:D).

De Niagara Falls overtrof al mijn verwachtingen , ongeveer 15 seconden lang
een muur van vuur. Erg indrukwekkend !!.

Van deze 2 blokken moet ik zeggen dat de kwaliteit van uitzonderlijk hoog nivo is en prijstechisch een lachertje:)

Cheers
Mek

Leuke TR, tjechie is naast China toch wel een soort van Mekka voor de vuurwerkliefhebbers.

Tjechie is een mooi land kwa vuurwerk. zelf ben ik in Spindl (toeristenplaats, voroal bekend bij wintersporters denk ik. zelfs in dit dorpje hadden ze een aziatisch winkeltje met het een en ander aan vuurwerk. denk hierbij aan pijlen, 1,85" shellkitjes ('gewone', maar ook peunut shells), nitraten (Colour Salute en La Bomba) en strijkers in vele soorten en maten (Megatresk, 2slag pirats en ministrijkers).

leuk om te zien, leuk om te hebben :p

kamikaze, adres van winkel? of is dat onder de toonbank?(dan hoef ik niet te weten)

mek worden in die winkel ook la bomba's verkocht? en zo ja voor hoeveel?

ik heb op de site gekeken maar ik snap dr niet veel van die taal dus misschien heb ik er over heen gekeken:p

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Niagara Falls

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Matrix Pyro

Filmpje van de blokjes die Mek onder andere had geslookt. Rechtstreeks van Youtube. Filmpjes zijn niet van mij.

:bye:

Prachtig report Mek
alleen verkopen ze die shells aan particulieren?
en dat 320gram knalblok hoeveel heeft dat gekost?
zal nog wel een keertje naar tjechie gaan.
daar woont een vriend van mijn vader dus dat komt wel goed

Uiteraard heb ik enkele blokken en fonteinen ( 800 grams)gestookt in CZ.
Ik was er toch....en zoals bekend is het in dat land toegestaan om tot 22.00 uur te stoken.

what the fuck vieren wij hier nog oud en nieuw :S 2 weken daarheen kost geen hol en je kan er lekker knallen tot 10 uur savonds ? Dat is heerlijk , en kijk wat je hier hebt en daar hebt. Dan hoef ik het niet eens mee naar nederland te nemen daar blijven is ook goed ! :P
Dat is de hemel waren dat 4" of 6 " shells ? Wel groot.
grtz

hoe zit het eigenlijk met de controles bij de grenzen? ik hoor niemand erover... is het zo gemakkelijk dam om spul mee naar NL te nemen?

kamikaze, adres van winkel? of is dat onder de toonbank?(dan hoef ik niet te weten)

mek worden in die winkel ook la bomba's verkocht? en zo ja voor hoeveel?

ik heb op de site gekeken maar ik snap dr niet veel van die taal dus misschien heb ik er over heen gekeken:p

Sorry voor mijn hele late antwoord.

Direct adres heb ik niet, maar het dorpje is niet heel groot (Spinleruv Mlyn), dus de Asian Shop zou zo te vinden moeten zijn :wink:

Overigens ga ik over een paar weekjes weer en komt er (dit jaar wel) een stookreport :)

:-), Ik had nog foto's willen nemen in het winkeltje van onze vriendelijke vriend, maar ben dat vergeten.
3 volle asbakken en onverstoorbaar doorroken terwijl overal vuurwerk ligt.
Al rokend van winkel naar 'bunker' met rollen lont in de hand. De man is een klein beetje loco.
Hij verkoopt nog steeds alles wat los en vast zit aan particulieren, maar ik koop daar alleen consumentenvuurwerk.
De Niagara Falls is nog steeds zo'n beetje 7 euro (160 kroon)

Die cursus Engels heeft hij nog steeds niet gevolgd, maar zijn dochter kan hem eventueel helpen in Duits en Engels, als je niet via handen en voeten wilt praten.

:-), Ik had nog foto's willen nemen in het winkeltje van onze vriendelijke vriend, maar ben dat vergeten.
3 volle asbakken en onverstoorbaar doorroken terwijl overal vuurwerk ligt.
Al rokend van winkel naar 'bunker' met rollen lont in de hand. De man is een klein beetje loco.
Hij verkoopt nog steeds alles wat los en vast zit aan particulieren, maar ik koop daar alleen consumentenvuurwerk.
De Niagara Falls is nog steeds zo'n beetje 7 euro (160 kroon)

Die cursus Engels heeft hij nog steeds niet gevolgd, maar zijn dochter kan hem eventueel helpen in Duits en Engels, als je niet via handen en voeten wilt praten.

Ha Jos, nou het is nog steeds een zooitje daar.
Ben in juni 2013 op de heuvel geweest , Petr was er niet.
Zijn zoon heeft mij geholpen , maar de leuke dingen waren er niet.
Jana (vrouw van Petr) was puur chagarijnig......trol:wink:
Leuke fonteinen gekocht , maar meer ook niet.
Ik ga juni 2014 weer eens langwippen , kijken wat er dan weer te koop is.
Blijft een vreemd mannetje die Petr..

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan