Toppers & Floppers 2023 - 2024

De tapas waren voor mij wel een enorme flopper, nadat ze vorig jaar zo goed waren in cat1 hadden we hoge verwachtingen van de cat2 versie. Op de verpakking las ik al een lagere kruit inhoud af. Echter was er ook nog eens iets mis met de kruitsamenstelling van het product. Er zat geen kracht achter niks dus er zat geen beweging in.
Alle pakjes de vuurton ingesmeten.

Van de Zuiderburen de tsi en hydra, kan je echt een groot kruis door halen. Wat is dat gedowngrade zeg niks van over van vroeger.

Dan de nl importeurs, echt alles goed dit jaar, wolff/vwland chinared voorop natuurlijk en alle andere importeurs waren ook echt top afgelopen jaarwisseling. We hebben echt steeds minder te klagen.
Ooh dankje dan kanIk de Hydra en Tsi over slaan.
Kan ik je er nog een geven.. ik had 3x Turbo, maar daar is ook niet veel van over gebleven. Beetje als een leuke Duitse cake kwa burst etc.

Toppers:
- Transbomber (good old rambak)
- Event Immortal gold (prachtige bak)
- 1,2" Insane Crown Bomber (wauw! power-house)
- 400sh total display show (heerlijke rambak)
- Espada Palms display box (prachtige palmen)
- Event Palm Beach Power Box No.2 (heerlijke burst, tempo, uitwerking)
- Crackle King (ruim 80-90 seconden geknetter, heerlijke bak)
- Blue Maroon (keiharde burst en de blauw/witte combinatie is top)
- Cairo Crackling (harde burst, grote effecten)
- Yellow River (prachtig!)
- Great Strobe (heerlijke kleurrijke cake)
- Angry monster cakes (nieuwe batch 3x 10sh, grote effecten, kleurrijk, prima tempo - super stookvoer)
- Rabbit (nieuwe cake, goede burst, mooie uitwerking)
- Excentric (als je van afwisseling houdt, altijd meenemen! Heerlijke cake voor tussendoor)

Floppers:
- Code Red (slappe hap geworden)
- Massive Escape (Je verwacht de felle palmen, maar het wauw effect ontbreekt volledig)
- Der Hammer (niet meer wat het geweest is, slappe burst/kleine uitwerkingen)
- Solar (nieuwe cake van Evo, geen burst, kleine effecten)

Ooh dankje dan kanIk de Hydra en Tsi over slaan.
Kan ik je er nog een geven.. ik had 3x Turbo, maar daar is ook niet veel van over gebleven. Beetje als een leuke Duitse cake kwa burst etc.

Had hier een setje TSI's en als je die gewoon in de aanbieding hebt gekocht voor een 10tje per stuk kan je er weinig over zeggen. Mooie heldere kleuren, diverse effecten per pot en finale. Tja de burst was niet super maar ook niet slecht.

Toppers:
Cairo crackling: bizar groot
Funke Scala 25E: schitterend effect, super heldere zilver en gouden kleur. Echt Funke kwaliteit
Albert - Push it to the limit: schitterende bak vooral die laatste twee crackling salvo's zijn fantastisch, zit alleen te veel vertraging tussen de cakes.
1.2 Glitter Willow 2 Colorz: prachtige felle kleuren, maar lijkt misschien wat langzamer te gaan dan de filmpjes van vorig jaar.
Funke - Hollenfeuer: lekker schelle fluit
Funke - Cuckoo Cuckoo: prima fonteintje met fluit en 'pops' voor dat geld.

Prima:
Iska Green Goblin: Mooie bak, mist wel het wauw-effect. Zelfde geldt voor de
Crash Box: mooi, maar miste het wauw-effect en wat tempo.

Flopper / tegenvaller:
Argento - 13shots Expression: prachtige cake zolang die duurde, maar naar na drie shots viel deze cake om. Had deze dus vast blijkbaar vast moeten zetten, maar dit zorgde voor nogal een hachelijke situatie, gelukkig viel de naar de andere kant om.... Zijn dus niet de meest stabiele potjes. Stond ook niet echt veel wind waar ik was.

Die Argento kun je dan beter een "omvaller" noemen. Als je onervaren bent kun je er weinig aan doen, maar anders plak je 'm met tape aan een afgestoken blok of zo vast toch?

Oke dan:

Topper (cijfer 8,5+):
- Beyond Redemption
- Vortex 4 en 5 van Riakeo
- Triple X Batch 2022.
- Return of the Phoenix
- Pyrocentury Exotic 72 sh
- Mijn eigen besluit goede oordoppen te kopen.

Goed (7,5 -8,5):
- Volt Booster
- Mission131
- Espada Palms
- Orc Batch 2023
- Pyrocentury Spider
- Blitzums 50 shots.

Redelijk (6,5-7,5):
- Fransbomber

- Nipt voldoende (5,5 - 6,5):
- ALbert Raptor Princess

Onvoldoende (3,5-4,5):
- Cosmopolis Pangu.

Slecht (2-3):
- Mijn eigen besluit oordoppen "vergeten" in te doen (bril had ik altijd op!).

Ik ben er nog een hoop vergeten vrees ik, maar filmpjes staan op SD kaart en niet in mijn bezit helaas...Maar de enige die ik echt slecht vond was dus de Cosmpolis, dus dat valt best mee.

Hier hetzelfde, had ook geen crossettes verwacht en heb deze gekocht speciaal voor die moving comets. Jammer dat die er niet in zaten. De uitwerking had echter te lijden door de wind. Deze heb ik ook afgelopen maandagavond geschoten in het kader van stil vuurwerk geeft minder overlast. Maar toen vond ik de uitwerking prima.

Hier hetzelfde maar toeval was dat ik een projectje had gemaakt waar de dream chaser voor deze cake zat dus toen de change direction af ging snapte ik er helemaal niks meer van haha

Had hier een setje TSI's en als je die gewoon in de aanbieding hebt gekocht voor een 10tje per stuk kan je er weinig over zeggen. Mooie heldere kleuren, diverse effecten per pot en finale. Tja de burst was niet super maar ook niet slecht.

Dan heb ik een slecht setje gehad of ja karton van 4 setjes. Uiteraard een mooie prijs voor betaald. Maar zelfs dan niet de moeite. Een jaar terug vond ik ze beduidend beter presteren

Ik kan hier natuurlijk alle toppers gaan benoemen zoals de Caïro Crackling, Break Out, Full Assault en Total Display 400sh. Maar die kennen we nu wel dus dat ga ik niet doen. Ik heb een lijstje met toppers opgesteld omdat ik van deze producten niet verwacht had dat de uitwerking zo goed waren of omdat ze op een andere manier opvielen. Daar komen ze:

Strike - Royal Match: Gekocht als mystery deal in Steenbergen voor 7 tientjes. En wat een heerlijke bak was het! Een Caïro Crackling (light) in compound vorm. Zeker het tweede deel als het tempo er goed in komt is hij echt indrukwekkend. De gekleurde sterren in de crackling boeketten zijn een hele mooie toevoeging.

Wolff - ROTP: De nieuwe 36 schots versie met karton i.p.v. plastic is gelukkig nog net zo goed als de oude versie. Per twee geschoten was het echt weer genieten van deze klassieker.

Magnum - Sirius en Blizz: Voor mijn gevoel een ondergewaardeerd setje van Magnum. De uitwerkingen zijn echt heel erg goed en groot. Absolute aanraders!

Lesli - Wilder Teufel: Dit is een omlabeling van de Corsac (of andersom). Een hele gave cake met een unieke fluit en dan ook nog een prima crackling boeket. Deze cake ook per drie geschoten en dan zijn ze echt top.

Lesli - Ground Impact: Je moet wel van fonteinen houden en even de tijd te hebben. Maar ik vond het 3 minuten lang puur genieten. Het zijn geen grootse uitwerkingen, maar wel heel gevarieerde uitwerkingen.

WTF - Crackling Blitz: Het kleine broertje van de Crackling Crystal en een stuk goedkoper. Ook in verhouding. Hij duurt wat korter maar is ook erg goed uitgewerkt.

Ook ik was niet gevrijwaard van een enkele flopper zo links en rechts. Dit waren mijn floppers:

Evolution - Solar: Hier zijn de afgelopen weken al genoeg woorden aan vuil gemaakt. Helaas Evo niet waardig dit soort producten. Iets meer burst en het zou een prima cake zijn, maar nu was het echt een dikke tegenvaller.

Wolff - Change Direction: Deze had ik gekocht voor de Go-Getters of moving stars. Maar helaas kwam er een vrij magere crossette uit.

Hier was de TSI ook echt meer dan Prima! voor die +-€10... Zonder wind had dit echt wel een "Toppertje" geweest voor dat geld

Dan heb ik een slecht setje gehad of ja karton van 4 setjes. Uiteraard een mooie prijs voor betaald. Maar zelfs dan niet de moeite. Een jaar terug vond ik ze beduidend beter presteren

Hier helaas ook meerdere tsi en hydra.

Zoals je de post hierboven ziet zijn er nog mensen tevreden mee ook.

Kwalijkste vind ik dat ik gevraagd heb hoe de cakes dit jaar presteren, dit omdat al bekend was dat de hoeveelheid kruit volgens het etiket flink omlaag was gebracht.

Als dan de jongen in de winkel mij vertelt dat ze juist misschien nog wel mooier zijn dan eerdere versies dan vind ik het een aardige kat in de zak.

Mocht ik ooit nog naar zena gaan dan ga ik er zeker wat van zeggen.

Hier helaas ook meerdere tsi en hydra.

Zoals je de post hierboven ziet zijn er nog mensen tevreden mee ook.

Kwalijkste vind ik dat ik gevraagd heb hoe de cakes dit jaar presteren, dit omdat al bekend was dat de hoeveelheid kruit volgens het etiket flink omlaag was gebracht.

Als dan de jongen in de winkel mij vertelt dat ze juist misschien nog wel mooier zijn dan eerdere versies dan vind ik het een aardige kat in de zak.

Mocht ik ooit nog naar zena gaan dan ga ik er zeker wat van zeggen.
Precies dezelfde ervaring!
Gevraagd hoe ze presteren.
Ze gaven aan burst is iets minder, maar uitwerking groter en beter dan alle voorgaande jaren.
nee het was niet veel soeps die hyrdra.
Tevens zijn de Kappa en Zetta ook heel slap geworden!

Toppers:
Cairo crackling (de medemensen waarmee ik oud en nieuw vier zijn geen vuurwerkliefhebbers, maar zelfs zij waren verbaasd over de harde bursts en grote spreiding)
Ti fury, niet superveel van verwacht volr de prijs maar zeker een leuk cakeje voor in de vooravond met een leuk tempo.
Atmosphere, ik vond deze echt geweldig met de afwisseling en spreiding, zeker voor de prijs een topper
Bull, was net zoals vorig jaar een top cake (uberhaupt is de hele dieren serie van cr een aanrader)

Floppers:
Supercell, was simpelweg een stuk minder dan het jaar ervoor

Middenmodus,
Indian box, leuke set zeker voor de omgerekend 12,5 per cake
Night fever, de finale met de blinkere was mooi alleen zijn de spinners niet geweldig in spinnen

Toppers: Immortal Gold, Insane Crown Bomber, Caïro, Ghostbuster, Full Assault, Crystal Clear en Untamed Dragon

Matig: Dark Empress(Lion)

Floppers: Return of the Pheonix, Ultimate Blitzz

Toppers: Immortal Gold, Insane Crown Bomber, Caïro, Ghostbuster, Full Assault, Crystal Clear en Untamed Dragon

Matig: Dark Empress(Lion)

Floppers: Return of the Pheonix, Ultimate Blitzz
Van vorig jaar.
Maar fijn dat je al begonnen bent.
Nu zit het nog vers in het geheugen.
Vond zelf de dark Empress ook beetje tegenvallen.

Back
Bovenaan