Top2000!

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Elk jaar toch een stukje sfeer de laatste dagen van het jaar, de Top 2000!!

Luister vanaf 25 t/m 31 december naar de Top 2000 op NPO Radio 2.
Ga naar NPORadio2.nl

Hopelijk delen jullie je lijsten, favorieten, en tips ook hier..

De Top2000 is eigenlijk wel één van de belangrijkste zaken de laatste dagen van het jaar voor mij. Dat heeft echt zó veel sfeer. De laatste 2 jaar zeer veel gekeken, heerlijk om na het kerstdiner op de bank uit te buiken, biertje erbij, TV aan. Ik geniet er steeds meer van. Zéker ook van de openingen, vorig jaar wederom verzorgd door Bart Arens.

De top2000 is voor mij de nummer 1 sfeermaker tijdens de afhaaldagen. Weet nog dat ik van Steenbergen naar Breda moest rijden, waar ik nog maar 15 minuten de tijd voor had. Met de top2000 op en luidkeels meezingend, nam de sfeer de plaats over van de stress. Dat was genieten.

Ik kijk heel erg uit naar het samenstellen van de lijst. Elk jaar vergeet ik weer een aantal no brainers, ook dat hoort erbij.

De laatste 3 dagen van het jaar zitten we veel in de auto natuurlijk. Heerlijk top 2000 op de achtergrond en als we thuis staat het aan op de tv. Helemaal mee eens dat dit toch 1 van de beste sfeermakers is.

De top2000, kan me niet voorstellen dat ik het niet meer zal volgen. Dit is echt de sfeermaker tussen kerst en oud en nieuw. Kijk er ieder jaar weer enorm veel naar, vind het pure sfeer en geniet er echt van. Probeer ook zoveel mogelijk alle nummers live te zien waarop ik gestemd heb. Nu lukt dat niet altijd door de soms onmogelijke tijden en werk. Dit jaar gelukkig al die dagen vrij, dus dat worden weer flink wat uren genieten en uiteraard tijdens het afhalen lekker luister naar de top2000 en genieten van onze hobby.

Voor mij is de top 2000 ook onlosmakelijk verbonden met de afhaaldagen. Dit is een nieuwkomer in mijn lijstje. Het wordt wel ff tobben welk nummer hiervoor plaats moet maken. Eén tip: deze MOET op standje burenruzie.

Hopelijk mogen ze dit jaar weer publiek ontvangen in het top 2000 cafe! Kijk er nu alweer naar uit.

Kwam deze vorige week tegen, had het nummer nog niet eerder gehoord. Maar prachtige lyrics, ook wel sfeervol. Ga ik zeker op stemmen, als hij er in staat.

Word eens tijd dat de andere top lijsten ook besproken worden, voor mij betekend de top 2000 echt helemaal niks namelijk. Luister er niet naar, kijk er niet naar. Maar waar ik dan wel van geniet is dat vanaf begin december je de ene na de andere top nog wat lijst heb. Van Qmusic tot Skyradio tot Radio10. Elk jaar weer genieten, niet 100% kerstmis, of oud & nieuw. Maar voor mij wel veel meer van betekenis omdat dit in de weken zijn voor me vakantie, dus zit ik lekker in de auto te genieten van de muziek op me werk, in de auto en natuurlijk thuis. Wat maakt de top 2000 toch zoveel belangrijker?

Zijn er ook al mensen bezig om nu een begin te maken met je lijst of doe je dit pas als de mogelijkheid er straks weer is? Normaal deed ik het pas als het kon, maar vergeet ieder jaar weer zoveel nummers dat het dit jaar misschien eens anders doe.

Ik heb reeds een spotify lijstje waar ik de absolute toppers in zet. Dan weet ik zeker dat ik er geen vergeet als ik de lijst daadwerkelijk moet invullen....

Probleem gaat wel worden dat die afspeellijst te veel nummers bevat. Maarja, dan maar schrappen eind van t jaar! En bijkomend voordeel, je hebt een playlist met je allerliefste muziek! Tip van de chef, je kunt op spotify ook veel live versies vinden... Maakt de lijst nog fijner :wink:

Enkele nummers welke tot nu toe in mijn lijstje staan:
- Romeo and Juliet - Dire Straits
- Cold Little Heart - Michael Kiwanuka
- Jesus of Suburbia - Greenday
- Hurricane - Bob Dylan
- Christmas lights - Coldplay

Zijn er ook al mensen bezig om nu een begin te maken met je lijst of doe je dit pas als de mogelijkheid er straks weer is? Normaal deed ik het pas als het kon, maar vergeet ieder jaar weer zoveel nummers dat het dit jaar misschien eens anders doe.

Sterker nog. Ik heb alle nummers die ooit in de top 2000 hebben gestaan. Daar spit ik de laatste weken weer lekker doorheen. Met het nieuwe wat er weer bij gaat komen wordt dit muziekbestand als maar groter. Toch blijft het moeilijk om te kiezen. Er zijn zoveel goede nummers. Wordt weer een dingetje dit jaar.

Ook dit jaar zal de top2000 er weer op staan. Hoop persoonlijk wel op een nieuwe ummer 1 want die rollercoaster ben ik wel een beetje zat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan