Toekomst met Cat1?

wimstr

VWC lid
We gaan een mogelijk Cat2 verbod tegemoet, Cat1 is daarentegen europees geregeld en kan niet verboden worden voor nu. Ik wil graag een discussie starten over Cat1 en eventueel de toekomst daarvan. Afgelopen jaren is het Cat1 over het algemeen slechter geworden, zouden importeurs nu gaan kijken naar betere kwaliteit?

Ik weet dat merken zoals Funke ook Cat1 hebben en ben benieuwd, of er vuurwerkwinkels zijn die dus misschien de hoogste kwaliteit Cat1 willen gaan importeren. Cat1 blijft leuk voor tussendoor en zeker bij Zena al een aantal keer zeer goed Cat1 gehad. Ik meen dat het fonteinen waren van Original die klein waren maar flinke crackling effecten hadden.

Hoe kijken jullie naar een mogelijke toekomst van Cat1 in Nederland?

Dat is geen toekomst!

10 minuten plezier en dan is het voor mij echt over met cat 1.
Vind het ook altijd beetje zonde van mijn geld achteraf ook al is het niet veel maar je koopt toch van alles wat.

Dat wordt cat. 1 vuurwerk halen in België en Duitsland.
In Nederland is het cat. 1 vuurwerk aangepast omdat niet te ver mag draaien, spuiten, enz.

Dus het wordt druk bij de cat. 1 vuurwerk winkels in de grensstreek.
😋

Cat.1 is gewoon leuk om te kopen halverwege December om een beetje in de stemming te komen.

Je krijgt weer ff het gevoel van een lontje aansteken en na 11 maanden niks is dan een Knetter King van de Aldi ineens leuk.
Je kan je aansteker een paar keer testen, ik teste dit jaar ook een Ali Express remote met Cat.1 om daar feeling voor te krijgen.

Maar alleen Cat.1 op oudjaar? Nee bedankt.

Dan maar Tegendraads -> België.

Importeurs zullen hier logischerwijs meer op gaan inzetten, ook op nieuwe ontwikkelingen. Verwacht dat er genoeg leuks op de markt zal komen.
Ja leuk, maar het kan het echte nooit vervangen. Om 00u paar 7gr pruttelvulkaantjes (want stel dat dB of spreiding ook maar ietsiepietsie te gek worden!) afsteken levert natuurlijk totaal niet zelfde cathartische effect.

Laatst bewerkt:
Cat.1 is gewoon leuk om te kopen halverwege December om een beetje in de stemming te komen.

Je krijgt weer ff het gevoel van een lontje aansteken en na 11 maanden niks is dan een Knetter King van de Aldi ineens leuk.
Je kan je aansteker een paar keer testen, ik teste dit jaar ook een Ali Express remote met Cat.1 om daar feeling voor te krijgen.

Ja dat tegendraads snap ik sowieso, en is persoonlijk ook hoe ik er tegen aan kijk. Ga natuurlijk niet alleen met Cat1 bezig houden maar wil de focus een beetje houden op Cat1 in dit topic. Er zijn genoeg mensen die toch braaf gaan luisteren naar het verbod.

Aliexpress remote? Werkte het een beetje? En wat was t voor iets?

Aliexpress remote? Werkte het een beetje? En wat was t voor iets?

De kwaliteit is belabberd, precies wat je verwacht met Ali spullen.

Had er drie besteld voor iets meer als € 15,- in totaal.
Het kwam ter sprake in het Freak Topic van vuurwerk PAP.

De eerste was bij mij na 25 lontjes stuk, de spiraaltjes die gaan gloeien moet je ff omhoog buigen zodat ze goed contact maken met het lontje.

Verder werkte het prima tussen de 5 a 10 meter!

Ik heb het gebruikt om bijvoorbeeld een fontein handmatig aan te steken en vlak erna een cake af te laten gaan met de remote, werkte oké.

Ook op een kruispunt de Elegance neergezet en deze met de remote gedaan zodat ik veel meer afstand kon nemen zonder te moeten rennen, dit was tevens de voornaamste reden van aanschaf.

En ik heb twee cakes geprobeerd tegelijk af te laten gaan door twee ontstekers met één remote te gebruiken.
De ontstekers gingen inderdaad tegelijk, alleen één maakte dus geen contact met de lont waardoor ik deze alsnog met de hand moest doen.

Verwacht dus geen hoogstaand product ofzo, maar wel handig om erbij te hebben.

Voor Cat.1 niet handig omdat die items zo licht zijn dat de ontsteker zwaarder is, dus dan moet je die op een verhoging liggen oid.

Ja leuk, maar het kan het echte nooit vervangen. Om 00u paar 7gr pruttelvulkaantjes (want stel dat DB of spreiding ook maar ietsiepietsie te gek worden!) afsteken levert natuurlijk totaal niet zelfde cathartische effect.
vervangen nooit nee. Wij zijn niet de doelgroep meer helaas. Maar als je ziet hoeveel klanten ook nu al specifiek met de kids voor cat 1 komen, dan is daar zeker nog een markt voor.

Ik vind cat 1 leuk, maar kan mij geen oud en nieuw voorstellen met alleen maar cat 1.

Die f1 wondertollen van Albert Feuerwerk waren echt top. Dat zijn gewoon de tollen zoals ze vroeger ook in Nederland waren.

IMG_7907.jpeg

De kwaliteit is belabberd, precies wat je verwacht met Ali spullen.

Had er drie besteld voor iets meer als € 15,- in totaal.
Het kwam ter sprake in het Freak Topic van vuurwerk PAP.

De eerste was bij mij na 25 lontjes stuk, de spiraaltjes die gaan gloeien moet je ff omhoog buigen zodat ze goed contact maken met het lontje.

Verder werkte het prima tussen de 5 a 10 meter!

Ik heb het gebruikt om bijvoorbeeld een fontein handmatig aan te steken en vlak erna een cake af te laten gaan met de remote, werkte oké.

Ook op een kruispunt de Elegance neergezet en deze met de remote gedaan zodat ik veel meer afstand kon nemen zonder te moeten rennen, dit was tevens de voornaamste reden van aanschaf.

En ik heb twee cakes geprobeerd tegelijk af te laten gaan door twee ontstekers met één remote te gebruiken.
De ontstekers gingen inderdaad tegelijk, alleen één maakte dus geen contact met de lont waardoor ik deze alsnog met de hand moest doen.

Verwacht dus geen hoogstaand product ofzo, maar wel handig om erbij te hebben.

Voor Cat.1 niet handig omdat die items zo licht zijn dat de ontsteker zwaarder is, dus dan moet je die op een verhoging liggen oid.
Nee maar ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die straks met oud & nieuw iets af willen steken maar eigenlijk niet durven. Dus dan is dit een mooi wegwerpartikel 🤣

Back
Bovenaan