"Toch geen vuurwerk in anus kat"

RedBaron

Pyroworld
( topic over deze kat *klik*

Er heeft waarschijnlijk geen vuurwerk in het achterwerk van de kat gezeten die twee dagen voor de jaarwisseling in Amersfoort doodging. Dat meldt de politie na een onderzoek van de faculteit Dierengeneeskunde in Utrecht.

592305.jpg

"Er is geen sectie op het lichaam van de kat gepleegd, maar op basis van de verwondingen is het zeer onwaarschijnlijk dat er vuurwerk in het dier is gestopt", zegt een politiewoordvoerder.

Het kan zijn dat de kat gewond is geraakt door vuurwerk dat in de buurt afging, of dat hij over vuurwerk heen is gelopen. Ook een aanrijding is niet uit te sluiten, meldt de woordvoerder.

De dood van de kat leidde tot veel verontwaardiging. De eigenaar van het dier maakte een eind aan een zoektocht op Facebook naar de dader, omdat de sfeer van een volksgericht dreigde te ontstaan.

Misverstand
Vandaag kwam in de media dat op Oudejaarsdag ook een andere kat in Amersfoort mogelijk door vuurwerk om het leven kwam. Het lijkt hier te gaan om een misverstand. Volgens de politie werd het dier dood op straat gevonden door de dierenambulance.

Het dier had bloed om zijn bek. Verhalen dat het dier in een put gestopt was waarna er een vuurwerkbom op was gegooid, kloppen niet, zegt de politie. Ook hier wordt een aanrijding niet uitgesloten.

typisch de media, eerst hele verhalen de wereld in helpen en uiteindelijk blijken deze verhalen niet eens te kloppen :frusty:

Knap staaltje journalistiek weer. Al die leugens altijd. op deze manier kan je er vanuit gaan dat 80% van het nieuws dat je ziet en leest dikke vette onzin is.

Nee, zo krijgt men de meerderheid van het volk achter een algeheel verbod :idea: Werkt een stuk beter dan een meldpunt voor overlast.

JA en dit lees nu je nu niet op elke voorpagina van de kranten.
Al die duizenden verontwaardigde berichten voor niks... het was waarschijnlijk ongelukje mensen kan helaas gebeuren, doorlopen. Sowieso te gek dat zoiets zoveel aandacht krijgen.

Volgens mij zit die Bonte hier gewoon achter.

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel...... heel erg ziek om dan eerst zulke verhalen de wereld in te gooien, het leed is al geschied. Probeer het nu maar weer terug te draaien.

Net op de radio dat de twee katten in Amersfoort waarschijnlijk helemaal niks met vuurwerk te maken hebben, WTF. De anti campagne is lekker bezig dit jaar.

Publicist nummer één die het verhaal de wereld in heeft geholpen:
Door: Jeroen de Valk
31-12-13 - 14:57 bron: AD/Amersfoortse Courant

Publicist artikel nummer twee:
Marco Willemse
6-1-14 - 09:15 bron: AD Amersfoort

Voor slechte reclames hebben ze de Loden Loekie. Is er geen prijs voor slechtste artikelen?

Ik ken iemand die een paar jaar geleden al tegen mij zei "Ik lees geen kranten. Het is toch allemaal onzin en propaganda." Ik vroeg me toen af hoe je dan op de hoogte kon blijven van het laatste nieuws. Ondertussen ben ik erachtergekomen dat niks minder waar is. Je wordt juist van het belangrijke nieuws afgehouden. Nog geen woord van wat je in de kranten leest is betrouwbaar. Het is allemaal eenzijdige propaganda, en nog van de slechte kant ook.

Gelukkig is er internet. Als je echt wil weten wat er in de wereld gebeurd zijn er genoeg andere bronnen. Zo doe ik dat inmiddels ook alweer meer dan een jaar. Ik ben prima op de hoogte van het laatste nieuws wat er echt toe doet zonder al die Nederlandse propaganda. Vooral de staatsomroep NOS is verschrikkelijk. Als ik nu naar een willekeurig NOS-journaal kijk zie ik gewoon hoe bizar het is wat je wordt voorgeschoteld. En dan maar klagen over Noord-Korea.

maar het mooie is dat op de hoofdpagina staat ''kat dood door vuurwerk in anus''
en dan blijkt dat dat niet zo is maar dat lees je natuurlijk niet, zo krijgen mensen een slecht beeld van vuurwerk

JA en dit lees nu je nu niet op elke voorpagina van de kranten.
Al die duizenden verontwaardigde berichten voor niks... het was waarschijnlijk ongelukje mensen kan helaas gebeuren, doorlopen. Sowieso te gek dat zoiets zoveel aandacht krijgen.

Volgens mij zit die Bonte hier gewoon achter.

Ik kon het zelf moeilijk geloven, maar hier in de krant staat er een bericht over in. De onwaarheid van vorige week stond groot op de voorpagina. De uiteindelijke waarheid staat nu ergens middenin de krant in een kleine 3 alinea's. Het gaat over beide katten, echt achterlijk dat er nu zo mee wordt omgegaan. Een naaistreek van de media, meer kan ik er niet van maken. Het begrip wederhoor kennen journalisten blijkbaar niet meer.

Net als Bonte vieze rat die liegt ook alles bij elkaar in zijn voordeel.
Dat kan je alleen al aan die kop van hem aflezen.:p

(ja sorry hoor maar kan die gast niet uitstaan):angel:

Het is helaas al vaker gebeurd ... http://www.vuurwerktraditie.nl/inde...-kat-opgeblazen-met-knalvuurwerk#yvComment197

Bij het verschijnen van het oorspronkelijke artikel had ik direct mijn twijfels. Natuurlijk weet ik best dat er zieke geesten zijn op deze planeet, dus helemaal zeker wist ik het ook niet, maar ik was wel voorzichtig met conclusies. En zo nu blijkt, terecht.

Eigenlijk zouden we de verspreiders van dergelijke verhalen een proces moeten aandoen voor smaad en laster ten aanzien van het imago van vuurwerk. Deze twee berichten hebben een soort schade aangericht wat moeilijk hersteld kan worden. Een rectificatie op dezelfde media, net zo prominent als het oorspronkelijke bericht, zou helpen. Helaas kiest men weer voor het achterdeurtje van een klein berichtje "ergens in een krant" en is het een kwestie van tijd voor de originele nieuwsberichten zijn verwijderd.

Schade?
De schade zit in de hoofden van de mensen die wél het eerste nieuwsbericht hebben gelezen, maar niet de rectificatie. Het gaat hierbij om véél mensen! Op mijn werk alleen al wist niemand van de wending in het verhaal. Vrienden en kennissen ook niet. Het beeld van dierenleed + vuurwerk blijft dus plakken in de hoofden van een ieder die het gelezen heeft. Het enige dat wij kunnen doen is zo vaak als nodig het ware verhaal laten horen.

Nick

Het is helaas al vaker gebeurd ... http://www.vuurwerktraditie.nl/inde...-kat-opgeblazen-met-knalvuurwerk#yvComment197

Bij het verschijnen van het oorspronkelijke artikel had ik direct mijn twijfels. Natuurlijk weet ik best dat er zieke geesten zijn op deze planeet, dus helemaal zeker wist ik het ook niet, maar ik was wel voorzichtig met conclusies. En zo nu blijkt, terecht.

Eigenlijk zouden we de verspreiders van dergelijke verhalen een proces moeten aandoen voor smaad en laster ten aanzien van het imago van vuurwerk. Deze twee berichten hebben een soort schade aangericht wat moeilijk hersteld kan worden. Een rectificatie op dezelfde media, net zo prominent als het oorspronkelijke bericht, zou helpen. Helaas kiest men weer voor het achterdeurtje van een klein berichtje "ergens in een krant" en is het een kwestie van tijd voor de originele nieuwsberichten zijn verwijderd.

Schade?
De schade zit in de hoofden van de mensen die wél het eerste nieuwsbericht hebben gelezen, maar niet de rectificatie. Het gaat hierbij om véél mensen! Op mijn werk alleen al wist niemand van de wending in het verhaal. Vrienden en kennissen ook niet. Het beeld van dierenleed + vuurwerk blijft dus plakken in de hoofden van een ieder die het gelezen heeft. Het enige dat wij kunnen doen is zo vaak als nodig het ware verhaal laten horen.

Nick

Ik vraag me dan ook serieus af, zou het de moeite waard zijn om de raad voor de journalistiek een goed onderbouwde klacht te sturen? Die kunnen dan het nieuws controleren op zorgvuldigheid, nou dat is met bijna al het vuurwerknieuws ver te zoeken.

Back
Bovenaan