Tiener verstopt opgeraapt vuurwerk op vijf plekken in huis

SVENiX

VWC lid
Ook in het nieuwe jaar gaat de discussie over vuurwerk door. Lenore Molenaar, moeder van een tienerzoon, maakt zich zorgen. Ze ondersteunt daarom een petitie voor een vuurwerkverbod.

Lenore ontdekte gisteren dat haar zoon vuurwerk van straat had opgeraapt en verstopt had op vijf plekken in haar huis. Hij maakte zelfs met vrienden een handleiding om een flinke vuurwerkbom te knutselen.

Volgens haar is vuurwerk veel te makkelijk verkrijgbaar en daarmee een groot risico, vooral voor jongeren. Ze zouden al voor 'een habbekrats' een heel pakket legaal vuurwerk kunnen kopen. 'Vervolgens knutselen ze er vanalles mee wat niet meer veilig is.'

Zeker sinds een Amsterdamse tiener zijn hand verloor door zelfgemaakte vuurwerkbom, ziet Lenore de ernst van de zaak in. Ze hoopt dat andere tieners hierdoor gewaarschuwd zijn. 'Als ik morgen een feest geef en je kunt er vanuit gaan dat er wel wat oogballen aan gaan of misschien wat ledematen, kom jij dan naar mijn feestje?'

Om ongelukken in de toekomst te voorkomen, steunt Lenore een petitie voor een vuurwerkverbod. Deze is in totaal al meer dan 60 duizend keer ondertekend. Haar zoon heeft inmiddels huisarrest. En volgend jaar op Oudejaarsavond? 'Dan gaat hij naar mijn moeder.'

Bron: http://www.at5.nl/artikelen/176933/tiener-verstopt-opgeraapt-vuurwerk-op-vijf-plekken-in-huis

Lijkt me stug dat dit opgeraapt vuurwerk is geweest. Het vuurwerk was na een paar uur regen al compleet doorweekt en niet meer te gebruiken.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat dit in het nieuws komt, dit is toch niks anders dan het opstoken van de discussie tegen vuurwerk? Het gaat echt nergens over in dit geval, zie ook filmpje in het artikel.

Lijkt me stug dat dit opgeraapt vuurwerk is geweest. Het vuurwerk was na een paar uur regen al compleet doorweekt en niet meer te gebruiken.

idd, lijkt me ook stug dat cat1 bom ledenmaten af rukt
de tijd dat ze erin stop voor die petitie, kan ze beter goede voorlichting aan dr zoon geven

Las een tijdje terug hier nog een mooi bericht dat je het je kinderen niet moet verbieden, maar juist in gesprek gaat hoe ze het zelf zien. Maar ja, iedereen voed zijn kind anders op, maar ik vind haar reactie overtrokken. En een handleiding maken voor een vuurwerkbom, wat een idioot stuk text pffff

"Mijn zoon kan er niet mee omgaan, dus de rest van Nederland moet het ook maar ontgelden." komt het dus op neer. Wat dacht je van je kind opvoeden, in plaats van hem te straffen en om een verbod gaan roepen...

Back
Bovenaan