Telegraaf: Run op Belgisch vuurwerk

Hoezo tis illegaal wat wil je er aan doen dan?
Door rood rijden en te snel rijden kun je ook niet goed praten.
Wil je de regels overtreden dan ook gewoon de consequenties nemen en niet zeuren.

Hoezo tis illegaal wat wil je er aan doen dan?
Door rood rijden en te snel rijden kun je ook niet goed praten.
Wil je de regels overtreden dan ook gewoon de consequenties nemen en niet zeuren.
dan heb je het naar mijn mening niet goed begrepen en volgens mij loop je mensen hier op te naaien want niemand hier vwc heeft daar moeite mee maar waar de meeste mensen hier moeite mee hebben is het eindeloos gelieg en bedrieg van galgroen links en opgeblazen media leugens uitgestort op tv

dan heb je het naar mijn mening niet goed begrepen en volgens mij loop je mensen hier op te naaien want niemand hier vwc heeft daar moeite mee maar waar de meeste mensen hier moeite mee hebben is het eindeloos gelieg en bedrieg van galgroen links en opgeblazen media leugens uitgestort op tv

Daarom ben ik voor om deze niet kloppende berichten niet te plaatsen.
maarja vorig jaar al genoeg geschreven heeft toch geen zin.
Vind het trouwens ook al raar dat een krant zomaar met namen komt zonder het te verifiëren.

Mij lijkt het juist goed dat ze geplaatst worden want zo kunnen "wij" (de kenners) ook reageren op dat soort berichten en ontstaat er niet 1 beeld wat gecreëerd wordt door de media en de anti vuurwerk mensen (groen links).
Zie bijvoorbeeld die polls die rond deze tijd verschijnen over een vuurwerk verbod ik denk dat de meeste hier (onder andere ik) die normaal niet zou zien, en dan krijg je het gevaar dat het overgrote deel voor een verbod is en nu kunnen we ervoor zorgen dat dat niet gebeurd :wink:

Mij lijkt het juist goed dat ze geplaatst worden want zo kunnen "wij" (de kenners) ook reageren op dat soort berichten en ontstaat er niet 1 beeld wat gecreëerd wordt door de media en de anti vuurwerk mensen (groen links).
Zie bijvoorbeeld die polls die rond deze tijd verschijnen over een vuurwerk verbod ik denk dat de meeste hier (onder andere ik) die normaal niet zou zien, en dan krijg je het gevaar dat het overgrote deel voor een verbod is en nu kunnen we ervoor zorgen dat dat niet gebeurd :wink:

Reageren op wie?
Ik hoor elke dag de afgelopen maand zeker wel 20 harde knallen.
elke avond gaan er wel 5 grote dozen de lucht in.
deze klachten die moet je aanpakken zodat er niks meer te klagen valt en dat er geen polls meer zijn!
Ik woon in Hengelo Ov ;-)

Verkoop vuurwerk komt minder snel op gang

Verkoop vuurwerk komt minder snel op gang

De verkoop van het vuurwerk is minder snel op gang gekomen dan vorig jaar, blijkt uit een rondvraag bij verschillende vuurwerkwinkels. Volgens de vuurwerkverkopers speelt de financiële crisis een rol. In de Belgische enclave Baarle-Hertog in Nederland is dan weer een ware stormloop ontstaan. .

"De mensen geven wel meer geld uit aan vuurwerk", zegt Glenn Vanthournout, het hoofd van de vuurwerkafdeling van Loods 8 in Brugge. "De vorige jaren kochten de mensen voor ongeveer 150 euro aan vuurwerk, nu kopen ze ook wel eens extraatjes, zoals een vuurwerkfontein."

Ook bij vuurwerkwinkel Vangelabbeek in Lanaken komt de verkoop traag op gang. "Door de crisis wachten mensen tot het laatste moment om vuurwerk te kopen. Ze weten bovendien dat de winkels nog tot 31 december vuurwerk verkopen", legt zaakvoerder Joeri Vangelabbeek uit.

Crisis
In andere winkels loopt de verkoop minder goed. Knalgoed in Meer krijgt dit jaar minder klanten over de vloer, die bovendien minder grote bedragen uitgeven. "Dat is waarschijnlijk te wijten aan de financiële crisis", aldus zaakvoerder Koen Vorsselmans. "Die trend is bovendien al enkele jaren aan de gang." Bij vuurwerkwinkel Zena in Olen daalt het aantal klanten niet, maar geven de mensen minder geld uit. "De omzet daalt, ondanks de verschillende acties en promoties die we organiseerden", zegt manager Ronny Luypaers.

Vuurwerkliefhebbers kopen dit jaar vooral potten vuurwerk, die op de grond staan en verschillende pijlen afschieten, maar ook de vuurpijlen hebben nog succes. Volgens Vangelabbeek is de populariteit van het siervuurwerk al jaren aan het stijgen. Dat is minder krachtig maar biedt mooie kleureffecten. .

Stormloop Nederlanders
De Belgische enclave Baarle-Hertog in Nederland ondervindt vandaag dan weer een ware stormloop op vuurwerk. Vooral jongeren uit de grote steden kopen enorme hoeveelheden vuurwerk in de Klokkenstraat, die bekend staat als het 'vuurwerkstraatje', weet de Telegraaf.

De jongeren stouwen hun auto's vol met hoofdzakelijk knalvuurwerk en ook siervuurwerk, maar overschrijden daarmee in veel gevallen de toegestane hoeveelheid. De eigenares van een vuurwerkwinkel waarschuwt dat de kopers dat zij bij een controle het vuurwerk kwijt zijn en ook nog eens een fikse boete krijgen. .

Bron

Back
Bovenaan