Street Collection

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Artikelnummer: volgt
Artikelnaam: Street Collection
Aantal Schoten: volgt
Kruitinhoud: volgt
Effectomschrijving:
  • SC-1 Street Collection Module 1 (A+B+C)
  • SC-2 Street Collection Module 2 (A+B+C)
  • SC-3 Street Collection Module 3 (A+B+C)
  • SC-4 Street Collection Module 4 (A+B)
  • SC-5 Street Collection Module 5 (A+B+C)
  • SC-6 Street Collection Module 6 (A+B)
U zoekt voor u zelf of samen met een vriendengroep mooi en krachtig vuurwerk maar heeft geen idee waar u goed aan doet.....dan is dit SkyLine street collection de oplossing. Dit straatpakket bestaat uit uitsluitend krachtige en verrassende cakes met extreem luide burst. Speciaal voor u geselecteerd en voorzien van een afsteekvolgorde. Stabiel gemonteerd op houten plankjes zijn 14 cakes verdeeld over 5 modules. In totaal 29kg vuurwerk, u dient dus met 3 personen om dit mega pakket te komen ophalen. (max. 10kg vuurwerk per persoon).

Tijdsduur: volgt
Afmetingen: volgt
Verpakkingseenheid: volgt
Richtprijs: € 450,00
O.a. te koop bij: Vuurwerkshopping.nl

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Wij danken Beko Vuurwerk B.V voor deze informatie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze collectie is alleen te koop in 6 modules. De modules zijn niet los verkrijgbaar.[/B]

Ik neem aan dat je bedoelt dat je elke module van 1 t/m 6 wel los kan kopen, maar dat je de cakes uit de modules niet los kan kopen ?
Als je de modules niet los van elkaar zou kunnen kopen dan zou ik namelijk niet begrijpen waarom ze onderverdeeld zijn in 6 modules en niet in 1 module zijn onder gebracht.

Deze collectie is alleen te koop in 6 modules. De modules zijn niet los verkrijgbaar.
Toch krijg ik hier de indruk dat ze niet per module te koop zijn.
Maar dat je daadwerkelijk 6 modules moet kopen, een soort van buurtassortiment XXXXL:p

Zo staat het er inderdaad wel, dat je alleen 6 modules tegelijk kunt kopen. Maar dan vraag ik me toch wel af waarom ze het opdelen in 6 modules. Dan kun je toch net zo goed alles in een groot pakket gooien.

Zo staat het er inderdaad wel, dat je alleen 6 modules tegelijk kunt kopen. Maar dan vraag ik me toch wel af waarom ze het opdelen in 6 modules. Dan kun je toch net zo goed alles in een groot pakket gooien.

Dit zal te maken hebben met de regel(Max aantal kilogram per koper)
Dus een module zal max 10k wegen,Daar ga ik althans van uit.

Het aantal kilo is toch 25 tegenwoordig per persoon?

Ik dacht ook gehoord te hebben dat het aantal kilgrammen omhoog was gegaan, dit staat op wikepedia :

Consumentenvuurwerk is vuurwerk dat in Nederland in de drie dagen voor oud en nieuw verkocht wordt. Als een van de verkoopdagen een zondag is, dan wordt het vuurwerk 4 dagen van tevoren al verkocht. De zondag komt dan als verkoopdag te vervallen. Volgens het vuurwerkbesluit is het niet toegestaan om op een zondag vuurwerk te verkopen. Consumenten mogen maximaal 20 kg vuurwerk per levering, 10 kg per persoon, bij erkende vuurwerkverkooppunten kopen

Dit zie ik echter staan op politie.nl :

Verkoop van consumentenvuurwerk
De verkoop van consumentenvuurwerk is alleen toegestaan op 29, 30 en 31 december. Als een van deze dagen een zondag is, geldt 28 december ook als verkoopdatum. Per levering mag niet meer dan 10 kg verkocht worden. De verkoop mag niet plaatsvinden aan jongeren onder de 16 jaar en moet plaatsvinden vanuit een goedgekeurde verkoopruimte en door een exploitant die over een verkoopvergunning beschikt. Deze vergunning wordt door de burgemeester verstrekt, maar kan geweigerd worden in het belang van de openbare orde en in het belang van het voorkomen of beperken van overlast.
U mag dus alleen op 29,30 en 31 december maximaal 10 kg vuurwerk in bezit hebben. Als een van deze dagen een zondag is, mag u ook op 28 december maximaal 10 kg vuurwerk in bezit hebben. Heeft u meer dan 10 kg vuurwerk buiten een legale inrichting voor de opslag of overslag van vuurwerk voorhanden, dan overtreedt u het Vuurwerkbesluit. Bij ontdekking wordt het vuurwerk inbeslaggenomen en wordt proces-verbaal opgemaakt.

http://www.politie.nl/Vraagbaak/watzijnderegelsoverconsumentenvuurwerk.aspx

Dit is nog steeds de oude regel/wetgeving.
Zover ik weet is het nieuwe besluit nog niet van kracht,Net als het CE gebeuren vertraagd is/was.
Het is wel de bedoeling dat de nieuwe wet dit jaar van kracht wordt,Maar zoals wel vaker gebeurd is het afwachten hoe,wat wanneer precies.

Ik vraag mij toch sterk af of er nou vraag is naar een kingsize überlarge megagroot dik pakket met zestien grote cakes. Wie gaat er nou serieus met z'n buren geld verzamelen om zo één pakket te kopen? Dan koop je toch losse cakes, of meerdere pakketen? Ook het ontbreken van pijlen werkt tegen de verkoop van dit product, me dunkt. Om nog maar te zwijgen over het totaal gewicht van dit gebeuren. Tegelijk kopen met de buren, maar ook tegelijk ophalen, want je mag wel vier/vijf man meenemen om alles mee te krijgen uit de winkel.

zo dat is dan wel een erg groot pakket .
ik vraag me af wat het allemaal kosten gaat
want ik zie niemand 300 of 400 euro neer leggen voor vuurwerk .
nou ja bijna niemand dan

De foto van module 5 ontbrak nog.
Inmiddels staat deze ook op de website van Beko.
SC05_t.jpg

Het concept is zo slecht nog niet, integendeel, maar door beperkende regelgeving komt het niet helemaal tot z`n recht. Zou je de individuele cakes in elk module met elkaar kunnen doorlonten, door bijvoorbeeld 2 uitstekende lontjes aan elkaar te knopen en vervolgens elke module met elkaar kunnen door verbinden, op de zelfde soort wijze, dan heb je in feite een makkelijk simpel bouwpakketje voor een eigen straat show. En dát zou wel eens goed in de smaak kunnen vallen.

Het is spijtig dat de wet dat niet toelaat. Want dan had je als particulier geen professionele flowerbeds meer nodig.

Ik zelf denk dat dit pakket gecreërd is om te vieren dat als de nieuwe regelgeving komt dat t dan wel meegenomen kan worden. Though, ik zal zelf nooit 16 potten kopen in 1 keer, of althans, niet zo'n mega potten, die minimaal 50 euro per stuk wel zullen zijn. Though, aan de andere kant, om zo iets gigantisch te kopen, ik zal me erg blij voelen om daarmee thuis te komen en dat om 12 uur af te steken, niemand komt dan in de buurt xD Behalve de Chinezen xD Qua eenheid, grootte. Oke ongeordend bericht URG.

Het concept is zo slecht nog niet, integendeel, maar door beperkende regelgeving komt het niet helemaal tot z`n recht. Zou je de individuele cakes in elk module met elkaar kunnen doorlonten, door bijvoorbeeld 2 uitstekende lontjes aan elkaar te knopen en vervolgens elke module met elkaar kunnen door verbinden, op de zelfde soort wijze, dan heb je in feite een makkelijk simpel bouwpakketje voor een eigen straat show. En dát zou wel eens goed in de smaak kunnen vallen.

Het is spijtig dat de wet dat niet toelaat. Want dan had je als particulier geen professionele flowerbeds meer nodig.

DÁÁR vergis je je dus even in :wink:
Vanaf dat de nieuwe CE keuring gaat gelden, is het toegestaan om TWEE lonten aan het vuurwerk te plaatsen. Doorlonten blijft verboden, maar als de importeur het slim speelt, en de begin- en eindlont van de aangrenzende cakes laat overlappen, dan is voor de consument de stap erg klein. Elke boerenl*l kan dan bedenken dat je die lontjes wel eens met elkaar kan verbinden (hoewel dat natuurlijk niet toegestaan is om op de verpakking te vermelden).
CE-keuring geeft in dit opzicht dus toch een nieuwe impuls.

Vanaf dat de nieuwe CE keuring gaat gelden, is het toegestaan om TWEE lonten aan het vuurwerk te plaatsen. Doorlonten blijft verboden, maar als de importeur het slim speelt, en de begin- en eindlont van de aangrenzende cakes laat overlappen, dan is voor de consument de stap erg klein. Elke boerenl*l kan dan bedenken dat je die lontjes wel eens met elkaar kan verbinden (hoewel dat natuurlijk niet toegestaan is om op de verpakking te vermelden).

klinkt goed maar ik denk dat er dan nog wel eens rare dingen gaan gebeuren .
want de meeste mensen weten niet waar die 2de lont voor is .
met als gevolg dat ze dan teleur gesteld kunnen worden en gaan klagen bij de winkel of geen vuurwerk meer kopen van dat merk .
op de een of andere manier zou dat dan wel op de verpakking moeten worden vermeld .
of het zou dan hier in Nederland dan helaas niet toe gestaan zijn

Op de verpakking zal dat inderdaad vermeld moeten worden dat er een tweede lontje aan zit. Bij sommige artikelen staat daarvan al een vermelding op de verpakking, omdat die al de CE gekeurde gebruiksaanwijzing bevatten.

2j4uljp.jpg

Dit is een andere cake, maar lees puntje 11 eens... (Sorry voor het beschadigen van de verpakking. Dit was even een foto die ik voor handen had.)

Op de verpakking zal dat inderdaad vermeld moeten worden dat er een tweede lontje aan zit. Bij sommige artikelen staat daarvan al een vermelding op de verpakking, omdat die al de CE gekeurde gebruiksaanwijzing bevatten.

image

Dit is een andere cake, maar lees puntje 11 eens... (Sorry voor het beschadigen van de verpakking. Dit was even een foto die ik voor handen had.)

wel goed dat de gebruiksaanwijzing wat uitgebreid is
ik heb net nog iets gelezen wat ik nog niet wist :D

Dat is goed nieuws. Heb ik inderdaad niet meegekregen.

klinkt goed maar ik denk dat er dan nog wel eens rare dingen gaan gebeuren .
want de meeste mensen weten niet waar die 2de lont voor is .
met als gevolg dat ze dan teleur gesteld kunnen worden en gaan klagen bij de winkel of geen vuurwerk meer kopen van dat merk .
op de een of andere manier zou dat dan wel op de verpakking moeten worden vermeld .
of het zou dan hier in Nederland dan helaas niet toe gestaan zijn

Plak een sticker over het reserve lont met daarop de tekst "reserve lont". Zoals bij de Duitse cake. Wanneer je dan alsnog niet het onderscheid kunt maken tussen de 2 lonten zit er ergens een storing in je hoofd en zou je überhaupt geen vuurwerk mogen afsteken.

Back
Bovenaan