Stoken in Valencia 2013!

Hoezo politie?. Mag het dan niet of hoe zit dat dan eigenlijk

Mag wel, maar laatste 2 dagen controleren ze wel op die zware salutes enzo, en trueno's pakken ze dan ook af, maar als je ergens rustig afsteekt, is het geen probleem. maar bij palau die houden ze de laatste dagen wel in de gaten, omdat daar een hoop zelfmaak vuurwerk gestookt wordt en andere iligale zooi :p. wel leuk overigens haha.

Erg leuk filmpje, hier 'moet' je als freak minimaal een keer in je leven zijn geweest!
Echter zie ik op je filmpje een IT-bom, hoe kwamen jullie daaraan? Die zijn daar niet te koop toch? En hoe duur waren die 2" salutes?

Erg leuk filmpje, hier 'moet' je als freak minimaal een keer in je leven zijn geweest!
Echter zie ik op je filmpje een IT-bom, hoe kwamen jullie daaraan? Die zijn daar niet te koop toch? En hoe duur waren die 2" salutes?

Bedankt, Die IT-bom hadden die duitsers meegenomen, die duitsers en fransen hadden allemaal zelf vuurwerk meegenomen, heel veel zelfmaak. Die waren waarschijnlijk met de auto.
die 2" salutes waren voor 12 stuks 25 euro.

Mag wel, maar laatste 2 dagen controleren ze wel op die zware salutes enzo, en trueno's pakken ze dan ook af, maar als je ergens rustig afsteekt, is het geen probleem. maar bij palau die houden ze de laatste dagen wel in de gaten, omdat daar een hoop zelfmaak vuurwerk gestookt wordt en andere iligale zooi :p. wel leuk overigens haha.

Ja een beetje jammer dat de "zelfmaak" gasten zich niet gewoon inhouden en de regels respecteren van een ander land. Waarom moet je nou van die harde grond salutes knallen terwijl je er al zieke vuurwerkshows hebt. Het is ook nooit genoeg.
Waarschijnlijk door het zelfmaak spul word het nog een keer afgezet en regels strenger gemaakt, en wie moet je dan aankijken. Hun zitten dan lekker in Duitsland of Frankrijk :S

Komen er nog meer filmpjes ?? :)

Ja een beetje jammer dat de "zelfmaak" gasten zich niet gewoon inhouden en de regels respecteren van een ander land. Waarom moet je nou van die harde grond salutes knallen terwijl je er al zieke vuurwerkshows hebt. Het is ook nooit genoeg.
Waarschijnlijk door het zelfmaak spul word het nog een keer afgezet en regels strenger gemaakt, en wie moet je dan aankijken. Hun zitten dan lekker in Duitsland of Frankrijk :S

Komen er nog meer filmpjes ?? :)

Tis opzich wel leuk spul wat ze afsteken, aleen zit ook wel linke zooi tussen, maar je hebt wel gelijk erin.
Komen geen filmpjes meer van zelf stoken, dit was alles geloof ik.
Mischien nog een showtje op me kanaal, maar komen zo ie zo nog films van pyroforum, japantag, en geel aan, en voor de rest even kijken van hoe en wat.

Mooi filmpje man!

Ik ben er dit jaar ook geweest, maar kon geen trueno's van Riscasa vinden.
Nu zie ik wel op een foto dat ik ook van die Aviso's had kunnen halen in een winkeltje...

Heb jij misschien nog een naam van een winkel of een site/ straat, waar je je vuurwerk haaldde? Ben wel benieuwd aangezien ik ook nergens knalpijlen kon halen.

Groet,
sr-lex

Laatst bewerkt:
hey alex.
Bedankt voor t compliment, die trueno ricassa' verkochten ze bij El Fallero.
Zit vlakbij de pyroshoping, bij pyroshopping verkopen ze de Trueno Cheroki.
Knalpijlen kan je bij beide halen. En de Aviso Haalde ik bij el fallero.
mvg vuurvent

Mag officieel NIET !! Dat is de denkfout die iedereen maakt. Er mag aléén vuurwerk afgestoken worden in de aangewezen gebieden bij de Fallas in de stad. (eigenlijk dus alleen door de Falleras en Falleros) Deze regel was dit jaar voor het eerst. Ik denk dat ze hier ieder jaar strenger op zullen gaan worden. Is ook niet gek, want het wordt steeds achterlijker door alle buitenlanders die lopen te knallen. Ik zie bergen filmpjes van mensen voorbijkomen die Aviso's staan te stoken midden in het centrum tussen 2 gebouwen in....DOM ! Je verziekt het voor jezelf, let maar op !

Misschien wellicht een beetje off-topic, maar gezien de discussie weer niet ;)
Wat zijn eigenlijk de regels mbt het stoken tijdens Fallas?
(Want ik zie pics van shell kitjes, maar ook veel novelty spul)

Als je er normaal mee omgaat is stoken geen probleem. Met betrekking tot klein spul zal niemand er een probleem van maken.
De grotere knallers, pijlen, etc. kun je het best in de bedding doen.
Maar een traca in de straten kan gewoon zolang je maar je gezonde verstand gebruikt.

Afgelopen Fallas op het stuk weg dat werd afgesloten voor auto's ivm de avondshow staan stoken. Maar toen we de grotere knallers er bij haalden vond de politie het genoeg en die nam het een en het ander is beslag. Erg jammer omdat we juist zo er op letten dat we niemand lastig vielen. Dus het is altijd aan te raden niet recht in het zicht van de politie te gaan stoken :P

Maar OFFICIEEL MAG HET DUS NIET ! Alleen in de gebieden bij de Fallas (meestal naast de casal ) , die door de gemeente aangewezen zijn. (Zoals 3 posts hierboven al vermeld)

Correct me if im wrong.

Met andere woorden, bij de Fallas poppen.
* In de gebieden met de "gele hekken"

In de rivierbedding zoals vaak ook wordt gezegd, dit is het park om de stad heen begrijp ik?
Hier heb ik zelf ook veel gestookt omdat je anderen dan niet tot last bent. Maar ik weet niet of dit wel of niet toegestaan is.

Daarnaast is het nooit echt handig om veel te gaan stoken als er politie in de buurt staat vind ik persoonlijk.

Mag officieel NIET !! Dat is de denkfout die iedereen maakt. Er mag aléén vuurwerk afgestoken worden in de aangewezen gebieden bij de Fallas in de stad. (eigenlijk dus alleen door de Falleras en Falleros) Deze regel was dit jaar voor het eerst. Ik denk dat ze hier ieder jaar strenger op zullen gaan worden. Is ook niet gek, want het wordt steeds achterlijker door alle buitenlanders die lopen te knallen. Ik zie bergen filmpjes van mensen voorbijkomen die Aviso's staan te stoken midden in het centrum tussen 2 gebouwen in....DOM ! Je verziekt het voor jezelf, let maar op !

Owja, dat klopt. we hadden het nog 14 maart gevraagt aan de politie, en daaruit begrepen we ook dat dat de bedoeling was om bij de bewoners te vragen bij de beelden of we er konden stoken.
Maar meestal in de bedding gestaan omdat het daar lekker rustig is en je zo weinig mogelijk mensen op last bent. En inderdaad, aviso's horen niet in de straten thuis, gewoon lekker in de bedding.

Nou, ik heb in het eerste jaar fallas gelijk geleerd dat het onverstandig is om veel vuurwerk te kopen. Ook het stookplekje palau waar alle freaks bijeenkomen zal ik met vuurwerk gaan vermijden. De politie doet maar een beetje waar ze zin in hebben. Ze pakken alles van je af en een degelijke uitleg word niet gegeven. Zowel door de shops als politie.

De een zegt alleen valencianen mogen stoken en de ander zegt alles mag maar dan wel in de rivierbedding. Sta je daar pakken ze het af. De ene agent ***t je mag klasse 2 stoken en de ander pakt alles af. Ja wat is het nou? En bij de falla stoken is ook niet echt iedereen van gedient. Elke dag een klein beetje stoken is verstandiger. De politie in Spanje is niet vies van Corruptie. Praat maar eens met lokale jongeren! de haat jegens hen is nog groter dan in Nederland.

Maar misschien komt het ook omdat een bergje freak bij elkaar staan knallen ook niet echt de bedoeling is. En helemaal als het volk is dat salutes, cobra`s en zelfmaak staat te lanceren.

Correct me if im wrong.

In de rivierbedding zoals vaak ook wordt gezegd, dit is het park om de stad heen begrijp ik?
Hier heb ik zelf ook veel gestookt omdat je anderen dan niet tot last bent. Maar ik weet niet of dit wel of niet toegestaan is.

Officieel niet. Het werd/ word gedoogd, maar dit is steeds minder omdat het steeds gekker wordt heb ik het idee. Zeker als men met groepen gaat staan. Het slimste is om je te verplaatsen door de bedding met een klein groepje en af en toe iets te stoken. En hoe zwaarder de spullen hoe meer aandacht je trekt :idea:

Nou, ik heb in het eerste jaar fallas gelijk geleerd dat het onverstandig is om veel vuurwerk te kopen. Ook het stookplekje palau waar alle freaks bijeenkomen zal ik met vuurwerk gaan vermijden. De politie doet maar een beetje waar ze zin in hebben. Ze pakken alles van je af en een degelijke uitleg word niet gegeven. Zowel door de shops als politie.

De een zegt alleen valencianen mogen stoken en de ander zegt alles mag maar dan wel in de rivierbedding. Sta je daar pakken ze het af. De ene agent ***t je mag klasse 2 stoken en de ander pakt alles af. Ja wat is het nou? En bij de falla stoken is ook niet echt iedereen van gedient. Elke dag een klein beetje stoken is verstandiger. De politie in Spanje is niet vies van Corruptie. Praat maar eens met lokale jongeren! de haat jegens hen is nog groter dan in Nederland.

Maar misschien komt het ook omdat een bergje freak bij elkaar staan knallen ook niet echt de bedoeling is. En helemaal als het volk is dat salutes, cobra`s en zelfmaak staat te lanceren.

Klopt, bij mij hadden ze die ricassa nr 4's afgepakt en een pakje silba booms. Dit viel onder 1.3 Ik legde uit dat het gewoon verkocht werdt in de winkels, ze spraken geen engels, maar begrepen me wel een beetje, de ene agent die het controleerde vondt het oke en deedt het terug in me tas, toen kwam er een ander bij staan en die pakte het er weer uit en nam het mee...
Maar ook wat infinity zegt, als je in een grote groep staat dan trek je wel veel aandacht, tis wel enorm leuk bij palau, maar trekt voor de zwaardere meuk wel de aandacht, volgend jaar maar ergens anders wat zwaarders gaan stoken en die kleine grut bij palau.

Back
Bovenaan