Stijgende energie Prijzen kopen jullie minder Vuurwek

Ben reeds een jaar geleden verhuisd naar onze nieuwe woning die gasloos is. Heb panelen op het dak en momenteel is de energieprijs nog redelijk. ben van €125 per maand naar €160 per maand gegaan.
Maar ik was sowieso al van plan om dit jaar wat minder te bestellen omdat ik een bestelling had doorgeschoven en nog wat kleine spul over had gehouden van 2020 wat ook op moet. Daarnaast zijn de prijzen ook behoorlijk gestegen wat voor mij ook niet goed voelt. Bunkers bij de importeurs puilen uit en hebben weining nieuwe hoeven te importeren maar wel enorme stijgingen doorvoeren onder de noemen stijgende container prijzen. Natuurlijk complete onzin, en doe ik niet meer aan verrijking van de importeurs.

Tja ga naar 5 a 600 per maand dusja leuk en aardig maar het budget moet flink omlaag, eens kijken wat het straks gaat doen misschien einde jaar nog eens kijken wat er mogelijk is.

Dit. Wij betalen ook zoveel. Ruimte voor leuke dingen is daardoor kleiner geworden. Uitjes met het gezin gaan dan toch voor op vuurwerk.

Budget is wel wat gekrompen, probeer met goed zoeken toch iets leuks de lucht in te jagen. Had het graag anders gezien maar de omstandigheden van tegenwoordig laten het niet toe.

Ik koop minder,omdat het vuurwerk te duur is geworden.
Kocht de afgelopen jaren voornamelijk in freakacties of andere kortingsacties.
Dat wordt dit jaar wat lastiger.

Ik koop minder,omdat het vuurwerk te duur is geworden.
Kocht de afgelopen jaren voornamelijk in freakacties of andere kortingsacties.
Dat wordt dit jaar wat lastiger.

Idem, daarbij de hogere energierekening,contract liep hier af in juni. Betaalde altijd 140 nu 300. Maar Jetten heeft 60 miljard te besteden aan zijn klimaat doelen.... linkse zooi komt enkel ellende van.

Tot juni 2024 73 cent per kuub gas en verbruik maarv7 kuub per maand en in de winter 10 kuub ongeveer.
Stroom presies hetzelfde tot juni 2024 betaal ik iets van 8 cent en heb 9 zonnepanelen dus krijg 11 euro per maand terug betaald.
Moet er wel bijzeggen ik woon alleen en werk 6 dagen en douche dan altijd op het werk en stook de hele winter openhaard en kook inductie
Dus hier gewoon weer 2 a 3k aan vw

Idem, daarbij de hogere energierekening,contract liep hier af in juni. Betaalde altijd 140 nu 300. Maar Jetten heeft 60 miljard te besteden aan zijn klimaat doelen.... linkse zooi komt enkel ellende van.
Jetten = D66 = rechts. Do your homework.

Altijd geleerd net rechts van het midden, sommigen plaatsen het nu net links, anderen centrum... Oftewel ooit bij een stemwijzer je in het midden de niksige D66-optie had; vleesch noch visch! :D

Tuurlijk, zwaar communistische partij! Lol.

Magoe, ontopic; sommige maadbedragrn zijn echt ongelooflijk, ontzettend heftig. Ik ben zelf geen koukleum, met 17gr heb ik het behaaglijk, elektrisch kacheltje is in m'n poppenhuisje voldoende. Dus maar ff een paar hebbedingetjes scoren een dezer dagen :D

Ben reeds een jaar geleden verhuisd naar onze nieuwe woning die gasloos is. Heb panelen op het dak en momenteel is de energieprijs nog redelijk. ben van €125 per maand naar €160 per maand gegaan.
Maar ik was sowieso al van plan om dit jaar wat minder te bestellen omdat ik een bestelling had doorgeschoven en nog wat kleine spul over had gehouden van 2020 wat ook op moet. Daarnaast zijn de prijzen ook behoorlijk gestegen wat voor mij ook niet goed voelt. Bunkers bij de importeurs puilen uit en hebben weining nieuwe hoeven te importeren maar wel enorme stijgingen doorvoeren onder de noemen stijgende container prijzen. Natuurlijk complete onzin, en doe ik niet meer aan verrijking van de importeurs.

Snap er geen bal meer van. Eerst hoorden we hier maanden dat complete Nederlandse importeursvoorraden zijn opgekocht door Belgische importeurs en/of winkeliers en nu horen we dat de bunkers bij onze importeurs uitpuilen. :bonk:

Waarom verbaast jou dit eigenlijk? Vuurwerk is geen liefdadigheidsgebeuren. Het bestaat voornamelijk om grote omzet in een klein tijdsbestek te maken. De importeurs lijken allemaal onder één hoedje te spelen. Uit veiligheidsoverwegingen krijgen we nu assortimenten die in vorm en aantal anders zijn (niet positief bedoeld) in tegenstelling tot hun voorlopers. Aan de assortimenten met de kleinere instabiele potjes lijkt dan weer niets mis mee (:bonk:?), aangezien die gewoon beschikbaar blijven??

Tuurlijk, zwaar communistische partij! Lol.

Magoe, ontopic; sommige maadbedragrn zijn echt ongelooflijk, ontzettend heftig. Ik ben zelf geen koukleum, met 17gr heb ik het behaaglijk, elektrisch kacheltje is in m'n poppenhuisje voldoende. Dus maar ff een paar hebbedingetjes scoren een dezer dagen :D

Wij zijn zelf rondwandelende kachels, je vertelde mij 1x dat het in de winter zelfs warm en zweten voor je is. :D Same here. Neemt niet weg dat het klote zal zijn voor iedereen tijdens een strenge winter.

Wel bizar om al die energierprijzen voorbij te zien komen..wow…dan kan ik me voorstellen dat je even zuinig aan moet doen.

Ik heb wat dat betreft geluk. Mijn energie zit in mijn huurprijs en ik betaal al jaren iets van 60 euro voor gas water en licht…geen verhoging hier dus…

Maar meek natuurlijk wel dat werkelijk al het andere ook duurder is geworden… maar goed, heeft allemaal geen impact op mijn vuurwerk budget..

Ben erg benieuwd naar oudjaar…vaak zie je juist dat als mensen het slecht hebben, de drang naar een uitbundig feest juist groter word…

Ik heb wat dat betreft geluk. Mijn energie zit in mijn huurprijs en ik betaal al jaren iets van 60 euro voor gas water en licht…geen verhoging hier dus…

Ik wil je niet met een kut gevoel opzadelen, maar hier werd de huur verhoogd door de verhoging van het gas in de huurprijs. Maar hopelijk blijft jou dat bespaard :)

PS : 60 euro voor alles, uhhhhhhh hoe dan ... je kookt en stookt niet en zit altijd in het donker ?

Ik zie sommige reacties voorbij komen over het kabinet, linksere partijen, corruptie etc. Helemaal mee eens dat dit kabinet weinig adequaat handelt, maar degenen die aan de energiecrisis verdienen zijn de (kapitalistische, rechtsere) mensen achter de elektriciteitscentrales. Zij maken recordwinsten omdat ze de prijs voor elektriciteit mogen koppelen aan die van gas. Tegen beter weten in, over de rug van de meeste Nederlanders...

Dat Jetten bijvoorbeeld voor het minderen van fossiele brandstoffen is, lijkt me geen nieuwe boodschap en ook geen verkeerde boodschap in deze tijd. De hoge energieprijzen hebben echter in veel mindere mate met linkse partijen te maken. Wel met kapitalistische CEO's en aandeelhouders die geld ruiken.

Ik zie sommige reacties voorbij komen over het kabinet, linksere partijen, corruptie etc. Helemaal mee eens dat dit kabinet weinig adequaat handelt, maar degenen die aan de energiecrisis verdienen zijn de (kapitalistische, rechtsere) mensen achter de elektriciteitscentrales. Zij maken recordwinsten omdat ze de prijs voor elektriciteit mogen koppelen aan die van gas. Tegen beter weten in, over de rug van de meeste Nederlanders...

Dat Jetten bijvoorbeeld voor het minderen van fossiele brandstoffen is, lijkt me geen nieuwe boodschap en ook geen verkeerde boodschap in deze tijd. De hoge energieprijzen hebben echter in veel mindere mate met linkse partijen te maken. Wel met kapitalistische CEO's en aandeelhouders die geld ruiken.

Even voor de duidelijkheid, degenen die verdienen aan de crisis zijn in jouw ogen dus allemaal rechts? Mag ik weten waarop jij dat basseert ?

Nee, mijn energie kost me <€20 per maand, dus dat heeft geen invloed. Wel heb ik nog wat bestellingen van vorige jaren openstaan, dus daardoor koop ik wel wat minder.

Even voor de duidelijkheid, degenen die verdienen aan de crisis zijn in jouw ogen dus allemaal rechts? Mag ik weten waarop jij dat basseert ?

Om op je punt in te gaan: Tegenwoordig hoor je idd wel af en toe dat vermogende linkser georiënteerde mensen flink aandelen kopen van bijvoorbeeld Shell, om een lagere productie en duurzamere energie af proberen te dwingen, wat een nieuwe ontwikkeling is (voorheen was het dus doorgaans rechts georiënteerd).

Back
Bovenaan